Quantcast
ΥΓΕΙΑ

Αν κι εσείς Πιστεύατε ότι το Καστανό Ρύζι είναι πιο Υγιεινό από το Άσπρο, διαβάστε τι Αποκαλύπτουν οι Έρευνες!

Το ρύζι είναι στην ουσία ο σπόρος του χόρτου Oryza sativa ή Oryza glaberrima. Ως κόκκος δημητριακών, είναι η πιο ευρέως καταναλώσιμη βασική τροφή για ένα μεγάλο μέρος του ανθρώπινου πληθυσμού, ιδιαίτερα στην Ασία.

Όταν οι άνθρωποι σκέφτονται τα ανθυγιεινά, εξευγενισμένα τρόφιμα συχνά ένα χρώμα τους έρχεται στο μυαλό: λευκό. Και πολλές φορές αυτά…


Το ρύζι είναι στην ουσία ο σπόρος του χόρτου Oryza sativa ή Oryza glaberrima. Ως κόκκος δημητριακών, είναι η πιο ευρέως καταναλώσιμη βασική τροφή για ένα μεγάλο μέρος του ανθρώπινου πληθυσμού, ιδιαίτερα στην Ασία.

Όταν οι άνθρωποι σκέφτονται τα ανθυγιεινά, εξευγενισμένα τρόφιμα συχνά ένα χρώμα τους έρχεται στο μυαλό: λευκό. Και πολλές φορές αυτά τα ανθυγιεινά, λευκά τρόφιμα, έχουν το υγιές καφέ ομόλογό τους. Λευκή ζάχαρη και καστανή ζάχαρη, άσπρο αλεύρι και αλεύρι ολικής κ.λπ.

Επανάσταση στους Διαιτολόγους! Χάσε Μέχρι 9 Κιλά σε 5 Μέρες!

Παρά το γεγονός ότι αυτό μπορεί να ισχύει για τα περισσότερα τρόφιμα, το ρύζι φαίνεται να είναι μια από τις μόνες εξαιρέσεις.

Η κοινή αντίληψη για το ρύζι είναι ότι το άσπρο είναι χειρότερης ποιότητας από το καταστανό.

Λευκό ρύζι και σακχάρο
Ο κύριος λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι προσπαθούν να είναι υγιείς και αποφεύγουν το λευκό ρύζι είναι επειδή υποθέτουν ότι θα αυξήσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Αυτή η παρανόηση οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι άλλες λευκές τροφές με υδατάνθρακες, όπως το άσπρο ψωμί, έχουν υψηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Ωστόσο, στην περίπτωση του ρυζιού, δεν είναι το χρώμα του που καθορίζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας, αλλά ο τύπος του. Για παράδειγμα, το ρύζι μπασμάτι έχει απίστευτα χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, ανεξάρτητα από το αν είναι μαύρο ή άσπρο.

Στην πραγματικότητα, μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο International Journal of Food Sciences and Nutrition διαπίστωσε ότι καστανό ρύζι μπασμάτι αυξάνει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα περισσότερο από το λευκό ρύζι μπασμάτι.

Κατά τη διάρκεια της μελέτης, οι ερευνητές έδωσαν σε 14 υγιείς συμμετέχοντες 11 διαφορετικά είδη ρυζιού, μεταξύ των οποίων λευκό ρύζι μπασμάτι και καφέ ρύζι μπασμάτι. Οι ερευνητές στη συνέχεια μέτρησαν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα του κάθε συμμετέχοντα για να καθορίσουν ποιος τύπος ρυζιού ανήκε στην κατηγορία χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη (που σημαίνει ότι δεν ανεβάζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα) ή στην κατηγορία μέσου-υψηλού γλυκαιμικού δείκτη (που σημαίνει ότι ανεβάζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα).

Μέχρι το τέλος της μελέτης, οι ερευνητές είχαν προσδιορίσει ότι το άσπρο ρύζι μπασμάτι ανήκε στην κατηγορία χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, ενώ το καστανό ρύζι μπασμάτι ανήκε στην κατηγορία μέσου-υψηλού γλυκαιμικού δείκτη. Αυτό αποδεικνύει ότι το χρώμα του ρυζιού από μόνο του δεν καθορίζει κατά πόσον ή όχι θα ανεβάσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας.

Καστανό ρύζι και φυτοχημικά
Παρά το γεγονός ότι το καστανό ρύζι δεν είναι κακό για εσάς, υπάρχουν πολλοί λόγοι για να επιλέξετε λευκό ρύζι (εκτός από το γεγονός ότι έχει καλύτερη γεύση). Για παράδειγμα, το καστανό ρύζι περιέχει περισσότερα φυτοχημικά από το λευκό ρύζι.

Τα φυτοχημικά, αλλιώς γνωστά ως φυτικό οξύ, συχνά αναφέρονται ως «αντι-θρεπτικές ουσίες» επειδή αναστέλλουν την απορρόφηση αρκετών ωφέλιμων για την υγεία συστατικών, πολλά από τα οποία βρίσκονται στο ρύζι, όπως σίδηρο, ψευδάργυρο και ασβέστιο.

Παρά το γεγονός ότι η μη σωστή απορρόφηση αυτών των συστατικών – για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα – δεν αποτελεί σοβαρή απειλή για την υγεία σας, έχει αναφερθεί ότι μακροπρόθεσμα μπορεί να οδηγήσει σε έλλειψη μεταλλικών στοιχείων και πολλά από τα δυσάρεστα συμπτώματα που τη συνοδεύουν.

Πολλοί άνθρωποι ισχυρίζονται ότι το καστανό ρύζι είναι πιο υγιεινό από το λευκό, διότι περιέχει περισσότερες βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά, ωστόσο, το γεγονός ότι αποτρέπει το σώμα σας από το να απορροφήσει αυτά τα θρεπτικά συστατικά, είναι δώρο άδωρο.

Credits: Healthy Body and Tips

Διαβάστε περισσότερα…

Αφήστε το σχόλιό σας