ΥΓΕΙΑ

Μήπως σπάνε τα Νύχια σου εύκολα; Εάν Ναι, δες ΤΙ σημαίνει αυτό για την Υγεία σου και ΠΩΣ να το Διορθώσεις!

22
Όταν κάτι δεν πηγαίνει καλά στον οργανισμό, το σώμα μας έχει πολλούς τρόπους για να μας το δείχνει. Αν παρατηρήσετε ότι τα νύχια σας σπάνε τελευταία, τότε υπάρχει ένας πολύ σημαντικός λόγος πίσω από αυτό. Το σώμα σας προσπαθεί να σας πει ότι σας λείπε ένα πολύ σημαντικό μέταλλο!
Τι είναι το μαγγάνι…


Όταν κάτι δεν πηγαίνει καλά στον οργανισμό, το σώμα μας έχει πολλούς τρόπους για να μας το δείχνει. Αν παρατηρήσετε ότι τα νύχια σας σπάνε τελευταία, τότε υπάρχει ένας πολύ σημαντικός λόγος πίσω από αυτό. Το σώμα σας προσπαθεί να σας πει ότι σας λείπε ένα πολύ σημαντικό μέταλλο!

Τι είναι το μαγγάνιο;

Το μαγγάνιο είναι ένα απαραίτητο μέταλλο το οποίο παίζει σημαντικό ρόλο σε πολλές βιολογικές διαδικασίες στο σώμα. Ενεργοποιεί τα ένζυμα που συμβάλλουν στον μεταβολισμό των υδατανθράκων, των αμινοξέων και της χοληστερίνης.

Ενώ το σώμα χρειάζεται μικρές ποσότητες μαγγανίου για να λειτουργήσει σωστά, υπολογίζεται ότι περίπου 37% των Αμερικανών δεν λαμβάνουν την συνιστώμενη ημερήσια δόση μαγγανίου.

Το ανθρώπινο σώμα περιέχει περίπου 15-20 mg μαγγανίου. Υπάρχει στα οστά, στο συκώτι, στα νεφρά, στο πάγκρεας, στα επινεφρίδια και στους υποφυσιακούς αδένες. Αυτό το μέταλλο είναι σημαντικό για τον σχηματισμό του συνδετικού ιστού, για την πήξη του αίματος και για τις σeξουαλικές ορμόνες.

Δείτε πως να χάσετε 14 κιλά, αλλιώς παίρνετε τα χρηματά σας πίσω.

Η έλλειψη μαγγανίου μπορεί να οφείλεται σε πολλές επιπλοκές της υγείας. Αν έχετε έλλειψη μαγγανίου, μπορεί να βιώνετε τα συμπτώματα, ανάμεσα τους αδύναμα και εύθραυστα οστά και νύχια εξαιτίας των χαμηλών επιπέδων κολλαγόνου.

23

Συμπτώματα της έλλειψης μαγγανίου

1. Πόνος στις αρθρώσεις, αδύναμα οστά: Το σώμα χρειάζεται το μαγγάνιο για να σχηματίσει δυνατά και υγιή οστά και αρθρώσεις. Αν έχετε έλλειψη, μπορεί να νιώθετε πόνο στις αρθρώσεις, στους συνδέσμους και στους τένοντες. Μπορεί ακόμα να έχετε αδύναμα οστά και νύχια.

2. Εξάντληση: Η έλλειψη μαγγανίου σας προκαλεί συνεχή νευρικότητα, ευερεθιστότητα και κακή διάθεση. Μπορεί ακόμη να προκαλέσει ναυτία και λιποθυμίες.

3. Χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα: Χωρίς τις απαραίτητες ποσότητες μαγγανίου στο σώμα, είναι πιθανό να εμφανίσετε προβλήματα σακχάρου. Το μαγγάνιο βοηθά στον μεταβολισμό των υδατανθράκων και της χοληστερίνης. Επίσης, η μακροχρόνια έλλειψη μαγγανίου οδηγεί σε διαβήτη.

4. Βαριά περίοδος στις γυναίκες: Η έλλειψη μαγγανίου μπορεί να συνδέεται με προβλήματα στον κύκλο, όπως προβλήματα σύλληψης ή ακόμα και υπογονιμότητα.

5. Οι πληγές δεν αναρρώνουν καλά: Ένα κόψιμο μπορεί να κάνει πολύ καιρό να επουλωθεί – αυτό είναι ένδειξη έλλειψης μαγγανίου. Αυτό συμβαίνει επειδή το μαγγάνιο παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή κολλαγόνου.

6. Δερματικά προβλήματα: Οι συνεχείς δερματίτιδες ή το ασυνήθιστα χλωμό δέρμα μπορεί να υποδεικνύουν χαμηλά επίπεδα μαγγανίου. Αυτό επίσης σχετίζεται με την παραγωγή κολλαγόνου.

Πώς να αυξήσετε τα επίπεδα μαγγανίου

Αν έχετε κάποιο από τα παραπάνω συμπτώματα, τότε είναι καιρός να προσθέσετε το μαγγάνιο στην διατροφή σας. Δείτε 6 τροφές που είναι πλούσιες στο μεταλλικό αυτό στοιχείο:

1. Ξηροί καρποί και σπόροι (όπως φουντούκια και καρύδια).
2. Σπανάκι
3. Τρόφιμα ολικής άλεσης (καστανό ρύζι, βρώμη και κινόα)
4. Τόφου και τέμπε
5. Λευκά φασόλια, ρεβίθια, μαυρομάτικα φασόλια, γίγαντες
6. Μαύρο τσάι

Εσείς το γνωρίζατε;

Credit: davidwolfe.com

Διαβάστε περισσότερα…

Αφήστε το σχόλιό σας