STORIES

Μελίσσα Γκρόμελ–Βαρδινογιάννη: Η πιο αθόρυβη και σεμνή πραγματική αριστοκράτισσα

Σε μια χώρα που οικονομική κρίση έφερε μια άλλη αξιακή, ανθρωπιστική και -ας το τολμήσουμε- ηθική, περισσεύει ο θυμός και η διάθεση για κατασπάραξη όλων όσων έφτιαξαν πλούτο αδιαφανώς και έζησαν μεγάλες και προκλητικές ζωές.

Η οικογένεια Βαρδινογιάννη εξαιρείται από την γενική, λαϊκή, αυτή, διάθεση κρατώντας μια άτυπη θέση αναγνώρισης των αρχών …


Σε μια χώρα που οικονομική κρίση έφερε μια άλλη αξιακή, ανθρωπιστική και -ας το τολμήσουμε- ηθική, περισσεύει ο θυμός και η διάθεση για κατασπάραξη όλων όσων έφτιαξαν πλούτο αδιαφανώς και έζησαν μεγάλες και προκλητικές ζωές.

Η οικογένεια Βαρδινογιάννη εξαιρείται από την γενική, λαϊκή, αυτή, διάθεση κρατώντας μια άτυπη θέση αναγνώρισης των αρχών τους, στη γενική συνείδηση, ως αυτών που δεν προκάλεσαν ποτέ, δεν «φτιάχτηκαν» σε μια εκλογική διαδικασία και δεν έφυγαν από την χώρα τους, αναζητώντας άλλη αίγλη και απόσταση απ’ τα πατρογονικά τους, όπως άλλοι, αν και βρίσκονται μέσα στις 50 πλουσιότερες και ισχυρότερες οικογένειες όλης της γηραιάς και κραταιής Ευρώπης.

Ίσως ακόμα, στο συλλογικό μας εθνικό υποσυνείδητο να αναγνωρίζεται πως εδώ και δυο αιώνες, οι Κρητικοί αγέρωχοι αυτοί άνδρες συνδέθηκαν με επαναστάσεις αιματηρές για την ελευθερία της Κρήτης και της χώρας, απ’ τον πρόγονό τους, κιόλας τον Βαρδή Παπαδάκη ή Πασαραμαντή που απαγχονίστηκε το 1833 από τους Αιγύπτιους του Μεχμέτ Αλή Πασά, πατέρα του Ιμπραήμ, ως επικεφαλής επαναστατικού κινήματος.

Συνέχισε το 1877 ο Γιάννης Βαρδινάκης ή Βαρδινογιάννης που ηγήθηκε Κρητικής εξέγερσης εναντίον των Οθωμανών. Πάντα καπετάνιοι και έχοντας τη θάλασσα στο DNA τους σε συνδυασμό με το περήφανο κοίταγμα απ’ τους ψηλούς λόφους των Σφακιών, πολιτεύθηκαν, ταξίδεψαν, πήγαν εξορίες και αποστρατεύτηκαν, έδωσαν δουλειές και παρέμειναν με εκείνες τις αρχές της κρητικής οικογένειας, που ποτέ δε ξέχασαν, επιχειρηματίες αλλά κυρίως Έλληνες.

Ο σεβασμός που έχουν κατακτήσει, οφείλεται και στις στάσεις των νεότερων απογόνων τους, που δεν ζουν, για παράδειγμα, στο Λος Άντζελες -θα μπορούσαν!- δε φλερτάρουν με διεθνείς σελέμπριτι -θα ‘σκιζαν!- και δεν δίνουν τροφή για λογιών σκάνδαλα, αν και εμφανίζονται όταν και όπου πρέπει.

Ανάμεσα σ’ αυτούς τους νεότερους, η πιο χαμηλών τόνων, ή πιο αθόρυβη Βαρδινογιάννη, είναι η σύζυγος του Γιάννη, ή Τζίγκερ για τους συνομηλίκους του, που θυμούνται το νεανικό του χαϊδευτικό, η Μελίσσα Γκρόμελ…

Μελίσσα και Γιάννης Βαρδινογιάννης

Πραγματικά αριστοκράτισσα

Στον Οικονομικό του Ξενοφώντα ο ευγενής-αριστοκράτης έλεγχε καθημερινά ο ίδιος όλη τη διαδικασία της παραγωγής και τον ελεύθερο χρόνο του τον αφιέρωνε σε εκδηλώσεις, που υπηρετούσαν το ιδανικό της ανδρείας και της υπεροχής, με διακρίσεις στην άθληση, στη μουσική, στη φιλοσοφία και κυρίως στην πολιτική.

Με αυτην την έννοια, η πραγματικά αριστοκρατικής καταγωγής, συγγενείς με τους εκπροσώπους του βασιλικού οίκου της Σουηδίας, Μελίσσα Γκρόμελ, ταίριαξε πλήρως με τον κρητικό απόγονο των επαναστατών και «πρίγκιπα» της ταχύτητας στη νιότη του, στην αντισυμβατικότητα και την επιχειρηματικότητα.

Ο Γιάννης Βαρδινογιάννης, επιχειρηματίας, πρόεδρος της Avin, πρώην πρόεδρος του Παναθηναϊκού, γιος του Βαρδή και της Μαριάννας φέρει με τιμή το όνομα του Ρεθυμνιώτη παππού του, έχει τελειώσει το Κολλέγιο Αθηνών και έχει πάρει Master στη Διοίκηση Επιχειρήσεων από το φημισμένο αμερικανικό Vassar College.

Επιτέλους Αληθινή Λύση! Χάσε Τώρα 15 Κιλά Μέχρι το Καλοκαίρι!

Γιάννης Βαρδινογιάννης

Λάτρης της ταχύτητας και όντας οδηγός αγώνων, έχοντας κατακτήσει έξι πρωταθλήματα ράλι στην περίοδο 1985-1993. Τότε ήταν που έτρεχε ως «Τζίγγερ», όνομα που είχε δώσει στο… σκύλο του και το οποίο στην αγγλική αργκό σημαίνει μεζούρα για το αλκοόλ.

Φυσικά και ήταν περιζήτητος εργένης, όπου δεν υπήρχε την δεκαετία του ’80 καλλονή, κόρη καλής -και κακής όμως!- οικογένειας ή διασημότητα που δεν ονειρευόταν μια σχέση με προοπτικές μαζί του.

Το 1996, όμως, όλα αυτά τα ωραία κορίτσια, κατάπιαν τους λυγμούς της απογοήτευσης και δεν μπορέσαν καν να βρουν λόγια επίκρισης, όταν ο Γιάννης Βαρδινογιάννης παντρεύτηκε την κατάξανθη, ψηλή, γαλανομάτα, καλλίγραμμη Σουηδέζα Μελίσσα Ελίζαμπεθ Γκρόμελ.

Ζωή χωρίς επιδειξιμανία

Η σχέση τους, πολύ διακριτικά, είχε εξελιχθεί χωρίς να δημοσιοποιηθεί ή να υπάρξουν δημοσιεύματα και λεπτομέρειες για το πως γνωρίστηκαν και που, προς μεγάλη απογοήτευση του gossip κοινού που διψά για λεπτομέρειες τέτοιου τύπου.

Στο μυστήριο η νύφη φορούσε νυφικό και πέπλο, σε λιτές γραμμές που αναδείκνυαν την αριστοκρατικότητα και τη νεαρή ηλικία της, ενώ ταίριαζαν με την απλότητα που επέδειξε όλα τα υπόλοιπα χρόνια.

Η τελετή και η γιορτή ήταν σε κλειστό κύκλο, όλο φινέτσα, αλλά χωρίς ίχνος επιδειξιομανίας απ’ αυτές που ουδέποτε επιδόθηκε η οικογένεια, ο σύζυγος, αλλά και η ίδια η νύφη.

Έγινε μητέρα τριών αγοριών του Βαρδή, του Ανδρέα και του Νίκου, από 13 έως 22 ετών σήμερα. Χωρίς κοσμικότητές, πάρτι και στόχους αργόσχολης, είναι σπάνιες οι δημόσιες εμφανίσεις της και ελάχιστες οι φωτογραφίες της σε κοινωνικές συνάθροισες. Αφοσιωμένη στη διαπαιδαγώγηση των τριών γιων της, επιμελείται η ίδια των διαβασμάτων και των ασχολιών τους όλον αυτόν τον καιρό.

Με αξιοπρέπεια και χωρίς ακρότητες στάθηκε στο πλευρό του συζύγου της, όταν δυο μόλις χρονιά, μετρά το γάμο τους, το καλοκαίρι του 1998, κινδύνευσε σοβαρά όταν έκανε κατάδυση στα ανοικτά της Ανάφης και χρειάστηκε να μεταφερθεί εσπευσμένα σε θάλαμο αποσυμπιεστή, για να γλυτώσει τη ζωή του.

Η αγωνία της, οι ανησυχίες της ήταν αυτές που έκαναν τον ριψοκίνδυνο Τζίγγερ να μετριάσει, τόσο τους αγώνες ταχύτητας που αγαπούσε και είχε διακριθεί σ’ αυτούς, όσο και όλα εκείνα τα σπορ που επιδιδόταν και είναι φτιαγμένα για υπερέκκριση αδρεναλίνης.

Τότε, χρειάστηκε να διακομιστεί άμεσα με ελικόπτερο στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών, να υποβληθεί σε πλέον των επτά ωρών αποσυμπίεση του οργανισμού του από το συσσωρευμένο άζωτο και να διενεργηθούν ειδικές εξετάσεις για να αποφευχθεί το σοκ της αιμοσυμπύκνωσης μετά την αποσυμπίεση του οργανισμού του.

Το δικό του ατύχημα, ο αιφνίδιος χαμός του Νίκου Βαρδινογιάννη, ο θάνατος του Θόδωρου, αλλά και η απόπειρα δολοφονίας του πατέρα του, έκαναν τον Γιάννη περισσότερο προστατευτικό στην οικογένεια του και απόλυτα δεμένο με την γυναίκα του και τους γιους του.

Γιάννης Βαρδινογιάννης και Μελίσσα Γκρόμερ-Βαρδινογιάννη

Μια Σουηδέζα σαν Κρητικιά και συντέκνισσα

Με τα χρόνια, η Μελίσσα, έγινε Μέλισσα για τον τύπο και μοιάζει να ταίριαξε με την βαθιά παραδοσιακή οικογένεια, τόσο που να ξεχνιέται πια, πως δεν μεγάλωσε στην Ελλάδα. Απέκτησε μάλιστα και τις κρητικές συνήθειες, αφού τιμά τις κουμπαριές της, όπως αυτή με τον Σάκη Ρουβά και την Κάτια Ζυγουλη με την αδυναμία που δείχνει στον γιο τους και βαφτισιμιό της, Απόλλωνα.

Στο γάμο του Σάκη και της Κάτιας, από την αγκαλιά της η νονά του δεν έφευγε το αγόρι και εκείνη έδειχνε να απολαμβάνει την αδυναμία του. Λιγομίλητη, όπως ο σύζυγός της, αλλά δυναμική, ικανή για γρήγορες αποφάσεις, μεθοδική και πειθαρχημένη, αντιπαθεί τις φανφάρες και τις επικοινωνιακές φιοριτούρες, υποστηρίζει τις απαιτητικές δραστηριότητες του συζύγου της και διατηρεί καθημερινές σχέσεις με τα τέσσερα αδέλφια του και τις οικογένειές τους, ενώ έχει άριστες επαφές ουσίας με τα περίπου 20 πρώτα ξαδέλφια του.

Είναι εκεί, σε γάμους, βαφτίσεις, γιορτές και όλες εκείνες τις υποχρεώσεις που δένουν τις ελληνικές οικογένειες, αλλά που με τόσο μεγάλο σόι, απαιτούν έως και πλήρη απασχόληση επί 8αώρου βάσεως. Είναι επίσης, εκεί αθόρυβη και αποτελεσματική, σε όλες τις κοινωφελείς δραστηριότητες της οικογένειας Βαρδινογιάννη, χωρίς όμως να επιδιώκει προβολή.

Με ιδιαίτερη ευαισθησία σε ότι αφορά στα παιδιά, δεν περιορίζεται στο να παρευρεθεί σε φιλανθρωπικά γκαλά με τις σινιέ της δημιουργίες, αλλά καθημερινά εργάζεται, για να χαρίσει ένα μικρό χαμόγελο σε όλους όσους η ζωή δεν στάθηκε γενναιόδωρη, όσο στην ίδια.

Πάντα ωραία γυναίκα, δείχνει κομψή ότι κι αν φορέσει, αλλά δεν διαλέγει την άνεσή της, περισσότερο από τα εντυπωσιακά μοντέλα, της κάθε εποχής των οίκων μόδας. Όταν θα πρεπει να αποχωριστεί το απλό της καθημερινό ντύσιμο, επιλεγεί δημιουργίες των Elie Saab, Oscar de la Renta και Roberto Cavalli, πάντα σε απλές γραμμές και χωρίς να τα φορτώνει με κοσμήματα και φλύαρες λεπτομέρειες.

Αποφεύγοντας πρεμιέρες με κάθε λογίων καλεσμένους και προκλητικές παρουσίες, ή μάταιες κοσμικότητες, επιλεγεί τις οικογενειακές συναθροίσεις και τις πολύ ιδιαίτερες εικαστικές εκφράσεις, όπως το να θαυμάσει την έκθεση «Οι 100 καρέκλες του Κάμπερ» που φιλοξενήθηκε, παλαιότερα στο Μουσείο Μπενάκη και που απαθανατίστηκε από τους φωτογράφους, ευγενικά, χαμογελαστά και μάλλον αναγκαστικά, μιας και δε μπορούσε να το αποφύγει.

Και αφού η σπουδαία Κοκό Σανέλ είχε αφορίσει πως «μια γυναίκα οφείλει να είναι δυο πράγματα: αριστοκρατική και υπέροχη», δεν έχουμε πάρα να παραδεχτούμε πως στην περίπτωση της Μέλισσας Βαρδινογιάννη, δεν υπάρχει καμία, μα καμία οφειλή…

Πηγή: mononews.gr

Διαβάστε περισσότερα…

Αφήστε το σχόλιό σας

More stories