ΑΛΗΘΕΙΕΣ

5 Σημαντικοί Λόγοι που τα Παιδιά μας ΔΕΝ πρέπει να έχουν μοναδικό Στόχο το να πάρουν Άριστα στους Βαθμούς

64
“Παλιότερα, πίστευα, όπως και πολλοί, ότι οι βαθμοί ήταν τα πάντα. Οι γονείς και οι καθηγητές επέμεναν ότι οι υψηλές επιδόσεις θα με βοηθούσαν να ξεκλειδώσω τις σημαντικές πόρτες αυτού του κόσμου. Και πίστευα αυτά τα λόγια τυφλά… Θυμάμαι ότι έφτανα σε σημείο να εξαντλούμαι από το διάβασμα, απλά γι…

“Παλιότερα, πίστευα, όπως και πολλοί, ότι οι βαθμοί ήταν τα πάντα. Οι γονείς και οι καθηγητές επέμεναν ότι οι υψηλές επιδόσεις θα με βοηθούσαν να ξεκλειδώσω τις σημαντικές πόρτες αυτού του κόσμου. Και πίστευα αυτά τα λόγια τυφλά… Θυμάμαι ότι έφτανα σε σημείο να εξαντλούμαι από το διάβασμα, απλά για να πάρω έναν καλό βαθμό.

Και όλα μου φαίνονταν να βγάζουν νόημα. Αλλά τώρα δεν θέλω ο γιος μου να διαβάζει τόσο πολύ όσο εγώ στην ηλικία του. Μπορεί να ακούγεται παράξενο, αλλά θα σας εξηγήσω την οπτική μου.”

1. “Κανείς δεν με ρώτησε για τους βαθμούς μου”

“Κανένας εργοδότης δεν με ρώτησε για τις επιδόσεις μου στο πανεπιστήμιο, κανένα βιογραφικό δεν απαιτούσε να το αναφέρω. Αυτό που όλα ζητούσαν ήταν η εργασιακή εμπειρία. Και το πιο εντυπωσιακό είναι ότι οι γνώσεις υπολογιστή και οι επιδόσεις μου στα αθλήματα είχαν περισσότερο βάρος στις αιτήσεις μου για δουλειά, παρά οι βαθμοί μου.”

2. “Έχω ξεχάσει όσα έμαθα στο πανεπιστήμιο”

“Η μνήμη μου δουλεύει με παράξενο τρόπο: ξεχνούσα όσα είχα μάθει αμέσως μετά τις εξετάσεις. Όταν άρχισα να δουλεύω, συνειδητοποίησα ότι στο πανεπιστήμιο δεν είχα μάθει τίποτα.

Και παρ’όλο που οι βαθμοί μου έδειχναν κάτι άλλο, η ακαδημαϊκή μου γνώση ήταν ένα χάος – αποσπάσματα γνώσης που δεν ήξερα πού και πώς να εφαρμόσω. Τελικά, η εξαιρετική μου επίδοση στο πανεπιστήμιο δεν μου χάρισε πλεονεκτήματα σε σχέση με τους “λιγότερο μορφωμένους”.

Εσείς μάθατε τον νέο τρόπο αδυνατίσματος; 17 κιλά σε 22 μέρες!

Στην τελική, δύο μήνες εργασίας στην πράξη μου έδωσαν περισσότερη χρήσιμη γνώση και με βοήθησαν να αποκτήσω επαγγελματικές δεξιότητες περισσότερο από 5 χρόνια σπουδών με στόχο τους καλούς βαθμούς. Άξιζε να προσπαθώ τόσο σκληρά;”

3. “Το κυνήγι των καλών βαθμών έβλαψε την υγεία μου”

“Κάποιοι τα πιάνουν με τη μία, αλλά εγώ δεν είμαι ένας από αυτούς. Για να μου μείνει η γνώση, έπρεπε να αποστηθίζω την ύλη. Στην εξεταστική έκανα 12-15 ώρες επανάληψη. Ακόμα θυμάμαι να με παίρνει ο ύπνος στο μάθημα ή στα μέσα μεταφοράς από την εξάντληση.

Λόγω της χρόνιας εξάντλησης, η παραγωγικότητα μου έπεσε και το μυαλό μου δεν μπορούσε να δεχτεί άλλη γνώση. Οι μέρες περνούσαν λες και βρισκόμουν μέσα στην ομίχλη.

Κοιτάζοντας πίσω, εκπλήσσομαι με τo πείσμα, την επιμονή και την υπομονή μου. Από την δύναμη με την οποία πίεζα τον εαυτό μου να κάνει πράγματα και η οποία με οδήγησε στην βαρεμάρα. Αλλά είμαι σχεδόν σίγουρος ότι δεν θα μπορέσω να επαναλάβω αυτό το “κατόρθωμα” ξανά.”

4. “Δεν είχα χρόνο για άλλους ανθρώπους”

“Στο πανεπιστήμιο είχα πολλές ευκαιρίες να δημιουργήσω ένα προσωπικό δίκτυο χρήσιμών γνωριμιών, αλλά ήμουν πολύ απασχολημένος με το διάβασμα. Το διάβασμα μου έτρωγε τόσο χρόνο, που δεν είχα χρόνο για προσωπική ζωή και φίλους. Ίσως το πιο πολύτιμο κομμάτι της φοιτητικής ζωής είναι ότι κάνεις χρήσιμους φίλους και κοινωνικοποιείσαι.

Παρατήρησα κάτι παράξενο: όσοι ήταν πολύ κοινωνικοί στο πανεπιστήμιο, τα πάνε καλά τώρα. Έχουν σημαντικές γνωριμίες, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν ήταν και οι καλύτεροι φοιτητές.

Αν είχα ακόμα μια ευκαιρία, θα επέλεγα να αφιερώσω λιγότερο χρόνο στις σπουδές και περισσότερο στα φοιτητικά κινήματα, τις δραστηριότητες και τα πάρτι. Όσο για το πτυχίο; Θα το αντάλλασσα για τον ανεπίσημο τίτλο του “πιο κοινωνικού φοιτητή’!”

5. “Όλες τις ικανότητες για να κερδίζω χρήματα τις απέκτησα εκτός πανεπιστημίου”

Η αποτελεσματική μάθηση είναι δυνατή μόνο όταν υπάρχει ειλικρινές ενδιαφέρον. Δυστυχώς, η σύγχρονη εκπαίδευση σκοτώνει αυτό το ενδιαφέρον γεμίζοντας το κεφάλι μας με θεωρητική γνώση που δεν θα χρησιμεύσει ποτέ στην πραγματική ζωή.

Όταν υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον για κάτι, μπορεί κανείς να το μάθει πιο γρήγορα και αποτελεσματικά. Κατάφερα να μάθω αγγλικά σε 1,5 χρόνο μόνος μου επειδή με ενδιέφερε πραγματικά αυτή η γλώσσα, παρά με 13 χρόνια μη παραγωγικής, “υποχρεωτικής” διδασκαλίας στο σχολείο.”

“Αυτές τις συμβουλές δίνω στα παιδιά μου όταν ξεκινάνε το σχολείο:

-Η διαφορά ανάμεσα στο “Α” και το “Β” είναι τόσο θολή, που δεν θα έχει σημαντική διαφορά στην υπόλοιπη ζωή σας. Αλλά το “Α” απαιτεί να επενδύσετε περισσότερο χρόνο και κόπο. Αξίζει;

-Οι ικανότητες σας βοηθούν να πληρώσετε τους λογαριασμούς σας, όχι οι βαθμοί στο πανεπιστήμιο. Αποκτήστε εμπειρία, όχι βαθμούς. Όσο πιο πολλές εμπειρίες έχετε σε διάφορους τομείς, τόσο πιο πολύ αξίζετε!

-Ένα πτυχίο με κύρος δεν θα φέρει χειροπιαστό πλεονέκτημα στην ζωή σας, αλλά οι φίλοι με επιρροή θα φέρουν. Κάντε νέες γνωριμίες και επικοινωνήστε με τους ανθρώπους – αυτό είναι το πραγματικό κλειδί που θα σας ανοίξει πόρτες στον κόσμο!

-Κάντε πράγματα που έχουν νόημα για εσάς. Μην προσπαθείτε να ικανοποιήσετε τις προσδοκίες των άλλων. Μόνο το ειλικρινές ενδιαφέρον εγγυάται σπουδαία κατορθώματα.”

Εσείς τι πιστεύετε;

Credit: brightside.me

Διαβάστε περισσότερα…

Αφήστε το σχόλιό σας