ΠΕΡΙΕΡΓΑ

10 απλοί τρόποι για να μην πέφτετε στις παγίδες που βάζει ο εαυτός σας

Μερικές φορές έχουμε την αίσθηση, ότι η ζωή μας αποτελείται από ένα ατελείωτο αγώνα συναισθημάτων, τεμπελιάς και προκλήσεων. Και δυστυχώς, η νίκη δεν είναι πάντα με το μέρος μας. Ωστόσο, με την βοήθεια μερικών απλών κόλπων μπορούμε εύκολα να αντιμετωπίσουμε οποιοδήποτε πρόβλημα βρεθεί μπροστά μας.


Μερικές φορές έχουμε την αίσθηση, ότι η ζωή μας αποτελείται από ένα ατελείωτο αγώνα συναισθημάτων, τεμπελιάς και προκλήσεων. Και δυστυχώς, η νίκη δεν είναι πάντα με το μέρος μας. Ωστόσο, με την βοήθεια μερικών απλών κόλπων μπορούμε εύκολα να αντιμετωπίσουμε οποιοδήποτε πρόβλημα βρεθεί μπροστά μας.

Δείτε παρακάτω 10 απλούς τρόπους που θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε καλύτερα τις εσωτερικές διεργασίες του νου και να πάρετε την ζωή σας υπό έλεγχο.

1.Φερθείτε ευγενικά στον εαυτό σας

Φερθείτε ευγενικά στον εαυτό σας, μάθετε να συγχωρείτε τις αδυναμίες του, γιορτάστε τις επιτυχίες σας και μην τον καταδικάζετε για τα λάθη που κάνετε. Η αλήθεια είναι, ότι ο εγκέφαλος όχι μόνο προστατεύει την υγεία μας, αλλά καθορίζει και την διάθεσή μας. Οπότε, όταν καταδικάζουμε τα λάθη και τις αδυναμίες μας ο εγκέφαλος ψάχνει απεγνωσμένα για έναν τρόπο να μας φτιάξει την διάθεση. Και ο ευκολότερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι αυτό που προσπαθούμε να αποφύγουμε.

2.Αποφύγετε να δέχεστε δωρεάν πράγματα

Όλοι μας ερχόμαστε σε επαφή με τις προσφορές δωρεάν υπηρεσιών και δώρων στα μαγαζιά, τα σούπερ μάρκετ και τα κλαμπ. Είναι καλύτερο να αρνηθείτε τα δωρεάν δείγματα, αν δεν θέλετε να ξοδέψετε παραπάνω χρήματα μακροπρόθεσμα. Πιθανόν να μην το προσέξετε, αλλά ο εγκέφαλός σας θα εκλάβει αυτή την χειρονομία ως ένα είδος χρέους που πρέπει να ανταποδώσει και θα αρχίσετε να νιώθετε, ότι χρωστάτε κάτι. Έτσι, θα αρχίσετε να κάνετε αυθόρμητες αγορές ή θα αποδέχεστε ευκολότερα τις αυξήσεις των τιμών στα προϊόντα.

3.Διαβάστε όσα περισσότερα βιβλία μπορείτε, αλλά κάντε το σιγά σιγά

Η Μαρία κατέβηκε 4 Νούμερα στα ρούχα της! Εσύ;

Σας αρέσει να διαβάζετε, αλλά δεν βρίσκετε χρόνο να κάνετε και το αγαπημένο σας χόμπι; Ορίστε έναν συγκεκριμένο αριθμό σελίδων για να διαβάζετε κάθε μέρα. Όταν διαβάζουμε, το μυαλό μας κολλάει σε σκέψεις για το πόσες σελίδες έχουν μείνει ακόμα για να τελειώσουμε το βιβλίο. Ο εγκέφαλος δεν αγαπάει τους μακροπρόθεσμους στόχους, καθώς θα πρέπει να καταναλώσει περισσότερη ενέργεια. Για να το αντιμετωπίσετε αυτό διαβάστε 10 με 12 σελίδες κάθε μέρα.

4.Μάθετε να εκπαιδεύετε το μυαλό σας με τον ίδιο τρόπο που γυμνάζετε τους μύες του σώματος σας.

Προσπαθήστε να οπτικοποιήσετε τις επιθυμίες σας. Όχι αντικείμενα που θέλετε να πάρετε, αλλά δεξιότητες που θέλετε να αποκτήσετε. Κλέψτε λίγο χρόνο πριν κοιμηθείτε για να εξασκήσετε αυτή την δεξιότητα. Ακριβώς όπως το αίμα κυλάει στα χέρια σας όταν σηκώνετε βάρη έτσι και ο εγκέφαλος θα αντιδράσει στο ψυχικό φορτίο αυτής της άσκησης οπτικοποίησης.

5.Μην χάνετε χρόνο πιάνοντας συζήτηση, όταν είστε στο γυμναστήριο ή γυμνάζεστε

(Οπότε του είπα…, Όταν ήμουν στο γυμναστήριο…)

Οι περίοδοι σωματικής άσκησης ή έντονου στρες κάνουν τους ανθρώπους περισσότερο ομιλητικούς από το συνηθισμένο. Σε τέτοιες στιγμές είναι πιο πιθανό να αποκαλύψουμε ένα καλά φυλαγμένο μυστικό. Αυτό συμβαίνει επειδή η σωματική άσκηση προκαλεί τον μηχανισμό “πτήσης ή πάλης” και επιταχύνει τον σφυγμό και την αναπνοή. Σε αυτή την περίπτωση ο εγκέφαλος αντιδρά σαν να είμαστε σε κατάσταση κινδύνου και προσφέρει όλη του την δύναμη για να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Τελικά, όλα αυτά μας κάνουν τον τέλειο στόχο για όσους θέλουν να μπουν μέσα στο κεφάλι μας.

6.Σβήστε τα παιχνίδια από το κινητό σας

Ήρθε η ώρα να σβήσετε όλα εκείνα τα παιχνίδια από το κινητό σας που υποτίθεται, ότι “αναπτύσσουν το πνευματικό δυναμικό και την προσοχή”, γιατί δεν τον κάνουν. Αν θέλετε πραγματικά να προστατεύσετε την υγεία του εγκεφάλου σας ξεκινήστε ένα άθλημα. Κατά την διάρκεια της σωματικής άσκησης το αίμα κυλάει στο κεφάλι και αυτό βοηθά στην τόνωση του εγκεφάλου περισσότερο από οποιοδήποτε παιχνίδι στο κινητό.

7.Σπάστε έναν πολύπλοκο στόχο σε μικρότερα κομμάτια

Αν αντιμετωπίζετε έναν σύνθετο στόχο, σπάστε τον σε μικρά και διαχειρίσιμα κομμάτια. Με αυτόν τον τρόπο ο εγκέφαλος σας θα πάψει να σκέφτεται τις δυσκολίες και θα στρέψει την προσοχή του στην επίλυση μιας λογικής σειράς βημάτων. Για παράδειγμα, αν πρέπει να γράψετε μια μεγάλη έκθεση χωρίστε την σε μεγάλες ενότητες και ασχοληθείτε με μια από αυτές κάθε φορά.

8.Βάλτε το πίσω στο ράφι.

Σας αρέσει να κάνετε βόλτες στα μαγαζιά, αλλά δυσκολεύεστε να αντισταθείτε στις παρορμητικές αγορές; Ο λόγος είναι απόλυτα κατανοητός και ονομάζεται ντοπαμίνη “η ορμόνη της επιθυμίας.” Αρχίζει να λειτουργεί μόλις δούμε κάτι που μας ενδιαφέρει και όταν το αγγίζουμε η ντοπαμίνη γίνεται ακόμα πιο αποτελεσματική. Το αίμα κυλάει στο πρόσωπο, η καρδιά χτυπάει δυνατά και πριν το καταλάβουμε έχουμε βάλει κάτι άχρηστο στο καρότσι μας. Η λύση είναι απλή: κρατήστε τα χέρια σας μέσα στις τσέπες και να κοιτάτε από μακριά τα πράγματα που δεν χρειάζεστε.

9.Απομακρύνετε το πιάτο σας, όταν χορτάσετε

Ένα απλό κόλπο για να μην το παρακάνετε με το φαγητό ακόμα και σε οικογενειακά τραπέζια. Απλά απομακρύνετε το πιάτο από το οπτικό σας πεδίο ή καλύψτε το με μια χαρτοπετσέτα. Με αυτόν τον τρόπο θα μειώσετε την επίδραση της ντοπαμίνης. Ο εγκέφαλος βλέπει το φαγητό σαν επιβράβευση αλλά μόνο όταν το βλέπουμε ή εντοπίζουμε την μυρωδιά του.

10.Χαμηλώστε τα φώτα σε κάθε δωμάτιο μια ώρα πριν ξαπλώσετε.

Αυτό το κόλπο θα σας βοηθήσει να πάρετε την σωστή ποσότητα ύπνου. Η μείωση της φωτεινότητας θα στείλει το μήνυμα στον εγκέφαλο σας, ότι ήρθε η ώρα να ξεκουραστείτε. Έτσι, ο εγκέφαλος θα αρχίσει την παραγωγή μελατονίνης, η οποία ρυθμίζει τον κιρκαδικό ρυθμό. Σταδιακά ο μεταβολισμός αρχίζει να μειώνεται και ο οργανισμός σας ετοιμάζεται για ύπνο.

Πηγή

Διαβάστε περισσότερα…

Αφήστε το σχόλιό σας