Ταξίδι στον χρόνο: Πώς ήταν ο ηλεκτρικός Αθήνα – Πειραιά πριν 148 χρόνια

Στις 27 Φεβρουαρίου 1869, όταν η ατμομηχανή με τα 6 βαγόνια και με επιβάτες τη Βασίλισσα Όλγα, τον πρωθυπουργό Ζαΐμη, υπουργούς, διπλωμάτες, στρατιωτικούς και άλλους επισήμους άρχιζε το πρώτο της δρομολόγιο από το Θησείο για τον Πειραιά.

Η σύνδεση με σιδηροδρομικές γραμμές της Αθήνας με τον Πειραιά ήταν πια πραγματικότητα και θεωρείτο κοσμοϊστορικό γεγονός.

Ολη η ιστορία της σύνδεσης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας με το κέντρο της πρωτεύουσας περιλαμβάνεται στο Μουσείο Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων που άνοιξε τις πύλες του το 2005.

Για την ιστορία, η δημιουργία του μουσείου ήταν όραμα Μανώλη Φωτόπουλου , υπάλληλου των Η.Σ.Α.Π., από το 1990. Ο ίδιος άρχισε να συλλέγει υλικό και να αναζητεί τρόπους υλοποίησης του οράματός του το 1995.

Συνεπώς, όλα τα ιστορικής αξίας ευρήματά του εκτίθενται σε χώρο στον σταθμό ΗΣΑΠ του Πειραιά.

Με την είσοδο του στο μουσείο, ο επισκέπτης μεταφέρεται αυτόματα σε άλλη εποχή βλέποντας τα πρώτα βαγόνια, τους σταθμούς, τα εισιτήρια, αλλά και τη μακέτα κατασκευής της σήραγγας.

Κυριαρχεί το παλιό ξύλινο βαγόνι, που πλαισιώνεται με μηχανήματα ελέγχου των συρμών, αντικείμενα και εργαλεία από τα εκδοτήρια εισιτηρίων, παγκάκι, ρολόγια, πινακίδες…

[piraeuspress] [iefimerida]

Πηγή

Related posts

Πάχυνε, παράτησε το τραγούδι, διανύει την 6η δεκαετία της ζωής της: Η πιο διάσημη Ελληνίδα τραγουδίστρια των ’90s επέστρεψε στις πίστες και δεν την αναγνώρισε κανείς

Θρήνος στο ταε κβον ντο: Πέθανε η 22χρονη λατρεμένη αθλήτριαv – «Καλό σου ταξίδι κοριτσάκι μου»

Παναγιώτης Γιαννάκης: Αποκάλυψε τον λόγο που τσακώθηκε με τον Νίκο Γκάλη – «Δεν ήταν θέμα να τα βρούμε…»