Άλεκ Ισηγόνης: Η Ελληνική Καταγωγή Και Ο Σχεδιασμός Του Θρυλικόυ Mini Cooper - Fanpage

Άλεκ Ισηγόνης: Η Ελληνική Καταγωγή Και Ο Σχεδιασμός Του Θρυλικόυ Mini Cooper

Άλεκ Ισηγόνης: Η Καταγωγή, Η Ιδέα Και Ο Σχεδιασμός Του Θρυλικόυ Mini Cooper

Άλεκ Ισηγόνης: Ο Άλεκ Ισηγόνης γεννήθηκε στις 18 Νοεμβρίου του 1906. Ο πατέρας του Mini Cooper αξίζει να αναφέρουμε πως μέχρι τα 12 του δεν είχε καμία σχέση με αυτοκίνητα.

O Άλεκ Ισηγόνης (Sir Alexander Arnold Constantine Issigonis) γεννήθηκε στη Σμύρνη. Ο πατέρας του, ένας επιτυχημένος και πλούσιος ναυπηγός μηχανικός, ελληνικής καταγωγής αλλά με βρετανικό διαβατήριο. Η μητέρα του ήταν από τη Βαυαρία. Το 1922 η οικογένεια έφυγε από την Τουρκία για την Αγγλία, καθώς όλοι οι Βρετανοί εκδιώχθηκαν από τη χώρα. Ο πατέρας του, ωστόσο, δεν επέζησε από τη διέλευση.

Ως τα 12 του χρόνια, ο Ισηγόνης δεν είχε δει ποτέ στη ζωή του αυτοκίνητο. Το όνειρό του όμως ήταν να γίνει μηχανικός αυτοκινήτων σε νεαρή ηλικία. Από το 1925-1928 σπούδασε μηχανικός στο Battersea Polytechnic του Λονδίνου. Αρίστευσε στο μηχανικό σχέδιο, αλλά απέτυχε τρεις φορές στις εξετάσεις των μαθηματικών.

Σύμφωνα με μαρτυρίες, υπήρξε πολύ κακός μαθητής -και μετέπειτα φοιτητής- στα μαθηματικά. «Τα μαθηματικά είναι ο εχθρός κάθε πραγματικά δημιουργικού ανθρώπου» είπε κάποτε.

Κατάφερε τελικά να πάρει το Δίπλωμά του, αλλά δεν έγινε δεκτός σε ανώτερες σπουδές.

Το 1928 η πρώτη του δουλειά ήταν στο γραφείο σχεδιασμού της Gillette, μιας εταιρείας με έδρα στο Λονδίνο. Το 1934 ο Ισηγόνης προσκλήθηκε να εργαστεί στο γραφείο σχεδίων της Humber Ltd στο Κόβεντρι. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου άρχισε να κατασκευάζει έναν ειδικό δρομέα ταχύτητας με έναν φίλο.

Σε ηλικία 30 ετών εργάστηκε στο Τμήμα Μηχανικών της Morris και γιόρτασε την πρώτη του επιτυχία με την κατασκευή του Morris Minor. Όταν ο Morris και ο Austin συγχωνεύτηκαν για να σχηματίσουν τη British Motor Corporation το 1952, ο Ισηγόνης αποφάσισε να εγκαταλείψει την εταιρεία. Στη συνέχεια μετακόμισε στην Avis, όπου εργάστηκε για την ανάπτυξη ενός πολυτελούς σαλονιού, αλλά το έργο έπρεπε να διακοπεί για λόγους κόστους. Στη συνέχεια επέστρεψε στη Βρετανική Συνεργασία Αυτοκινήτων, όπου η επιρροή πολλών πολιτικών παραγόντων τον οδήγησε στη μεγάλη του ανακάλυψη.

Η ΠΕΤΡΕΛΑΪΚΗ ΚΡΙΣΗ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ ΤΗΝ ΙΔΕΑ

Κατά τη διάρκεια του Β` Παγκοσμίου Πολέμου, η Βρετανία είχε τον έλεγχο της διώρυγας του Σουέζ, η οποία χρησίμευε ως σημαντική πηγή πετρελαίου. Ωστόσο, αυτό άλλαξε το 1956 κατά τη λεγόμενη κρίση του Σουέζ. Η απώλεια της βρετανικής κυριαρχίας οδήγησε όχι μόνο σε πολιτική ήττα αλλά και σε μια πετρελαϊκή κρίση.

Για τον Άλεκ Ισηγόνη ήταν η ευκαιρία να αποδείξει την αξία του.

The mission (η αποστολή): ένα αυτοκίνητο με πολύ χώρο στο εσωτερικό με ελάχιστες διαστάσεις απ’έξω, καθίσματα για τέσσερις επιβάτες, άψογα χαρακτηριστικά οδήγησης, ανώτερη οικονομία καυσίμου και πολύ προσιτή τιμή. Αυτό ακριβώς έκανε! Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσει κάτι παραπάνω από ένα οικονομικό αυτοκίνητο.

«Ο πιο εύκολος τρόπος να κερδίσεις μια τέτοια μάχη είναι να φτιάξεις ένα αυτοκίνητο τόσο ασυνήθιστο σε σχέση με τα άλλα» λέει ο Ισηγόνης. Η πρωτοποριακή του ιδέα να περιστρέψει την μηχανή έτσι ώστε να κερδίσει χώρο, αλλά και να βγάλει τις ρόδες προς τα έξω και να τις εξοπλίσει με ανεξάρτητες ελαστικές αναρτήσεις, κάνουν το Mini πρωτοπόρο σε όλο τον κόσμο!

Στις 26 Αυγούστου του 1959 το Mini Classic να παρουσιάζεται επίσημα σε όλες τις χώρες στις οποίες είχε εκπροσώπηση η British Motor Corporation. Εκείνη την εποχή κόστιζε 496 λίρες, κάτι που το κατατάσσει στη δεύτερη θέση με τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα. Το Mini έγινε γρήγορα λατρεία και απέκτησε ενθουσιώδεις θαυμαστές σε όλο τον κόσμο.

Το 1961, έγινε Τεχνικός και επέβλεψε την κυκλοφορία των 1100, 1800 και Maxi – όλα τα εξαιρετικά προηγμένα μηχανήματα. Με μπροστινό μέρος- κίνηση στους τροχούς, κιβώτια ταχυτήτων στο κάρτερ και διασυνδεδεμένη ανάρτηση.

Μετά από αυτά τα αυτοκίνητα και τον σχηματισμό της British Leyland το 1968. Ο Ισηγόνης παραγκωνίστηκε από μια νέα εισροή μηχανικών με επικεφαλής τον Χάρι Γουέμπστερ της Triumph. Ο Ισηγόνης θα δούλευε στο πρόγραμμα 9X, το οποίο περιελάμβανε ένα Mini αντικατάστασης και ένα νέο και καινοτόμο σύστημα μετάδοσης χωρίς κιβώτιο ταχυτήτων.

Όταν το 1971 αποσύρθηκε από το British Leyland του δόθηκε ένα αναμνηστικό Meccano kit. Παρέμεινε στο BL books ως σύμβουλος μέχρι το 1988, λίγο πριν το θάνατό του.

Δεκαετίες αργότερα, παρά τις τεράστιες περαιτέρω εξελίξεις, το αυτοκίνητο δεν έχει χάσει τίποτα από την αρχική του γοητεία. Όσο για τον Αλέκ Ισηγόνης έμεινε στην ιστορία ως ο πατέρας του Mini!

Αφήστε το σχόλιο σας: