Ευθαλία Παπακώστα: Tην είδαμε πρώτη φορά, στο ρόλο της «Κλαίρης», μιας νεαρής φοιτήτριας με προβλήματα όρασης, στην πρώτη σεζόν της σειράς “Σασμού”. Φέτος, την βλέπουμε στο MEGA, στο πολυπόθητο “Μαύρο Ρόδο”, στον ρόλο της Όλγας. Γεννήθηκε στην Αμερική αλλά πολύ σύντομα, μόλις τριών εβδομάδων ήρθε στην Ελλάδα. Η σκηνοθεσία και η υποκριτική μπήκε στη ζωή της από πολύ μικρή ηλικία ως ένας τρόπος διέξοδος από την σκληρή της καθημερινότητα.
Από τριών ετών κλεινόταν στο δωμάτιό της και το μόνο που έκανε ήταν να παίζει, έφτιαχνε σενάρια ότι της κλέβουν τους γονείς της και έπρεπε να υπερασπιστεί τον εαυτό της. Τα παιδικά της χρόνια – όπως έχει εξομολογηθεί – δεν ήταν ήταν εύκολα. Νοσοκομεία, καβγάδες, ο θάνατος της μητέρας της, ένας πατέρας απών και οι μεγάλοι έρωτες ήταν οι προσλαμβάνουσές της που την μύησαν στο θέατρο.
Ευθαλία Παπακώστα: Η αναποφάσιστη ζωή της
Σε μια συνέντευξη που είχε δώσει πρόσφατα,μίλησε για την παιδική ηλικία της αλλά και για του θανάτους που την έριξαν ψυχολογικά: «Μεγάλωσα σε πολύ μοναχικό σπίτι, ένιωθα μοναξιά. Βαριόμουν όταν ήμουν παιδί. Έχασα τη μαμά μου πολύ μικρή και ο μπαμπάς μου ήταν αρκετά απών. Είχα πολύ χρόνο με τον εαυτό μου και πολύ δραστήριο μυαλό. Κάτι έπρεπε να το κάνω. Είδα πολλά πριν από τα έξι μου. Έζησα δραματικές καταστάσεις: νοσοκομεία, καβγάδες. Δεν ήταν τίποτα ρόδινο. Και μεγάλους έρωτες επίσης!
Ερωτεύτηκα πολύ μικρή. Από τα τρία μου χρόνια άρχισα να ερωτεύομαι. Κυνήγαγα, έκλαιγα… Νομίζω ότι κάπως έτσι μυήθηκα στο θέατρο, καθώς αυτές ήταν οι προσλαμβάνουσές μου. Όταν ήμουν μόνη μου στο δωμάτιό μου, το μόνο που έκανα ήταν να παίζω σενάρια: ότι μου κλέβουν τον μπαμπά μου ή τη μαμά μου, ότι πρέπει για κάποιο λόγο να υπερασπιστώ τον εαυτό μου… Ένιωθα από μικρή ότι ο έρωτας και ο θάνατος ήταν τα βασικά συστατικά της ζωής» είχε δηλώσει η ίδια σε συνέντευξή της στο efsyn.gr
Μεγαλώνοντας κατάλαβε ότι το θέατρο είναι ο δρόμος που ήθελε να ακολουθήσει και παρότι τη δέχτηκαν σε ένα Πανεπιστήμιο της Αμερικής εκείνη αρνήθηκε γιατί δεν ένιωθε έτοιμη. Την επόμενη μέρα το μετάνιωσε, γράφτηκε σε μια ιδιωτική σχολή και ο πατέρας της για να τη στηρίξει οικονομικά αναγκάστηκε να πουλήσει ένα κτήμα. Τρεις μέρες μετά μετακόμισε. Στην αρχή, όλα της έμοιαζαν με αστείο μέχρι που μια σκηνή του Τενεσί Ουίλιαμς την έκανε να χαθεί και να αφοσιωθεί σε αυτό.
Αυτό όμως δεν κράτησε πολύ. Λίγο καιρό μετά αναγκάστηκε να διακόψει τις σπουδές της και να επιστρέψει για οικογενειακούς λόγους στην Ελλάδα. Πήγε στη σχολή της Νέλλης Καρρά για έναν χρόνο και παρόλο που ένιωθε χαρούμενη και είχε αρχίσει να έχει επαγγελματικές προτάσεις, εκείνη αποφάσισε να τα αφήσει πάλι όλα πίσω της και να επιστρέψει στην Αμερική για να πάει σε ένα Πανεπιστήμιο εκεί.
«Στη Νέα Υόρκη δεν είχα αυτή την ευτυχία που ένιωθα στην Αθήνα, όπου ζούσα τη ζωή στο έπακρο. Ωστόσο εκεί είχα συγκεντρωθεί πάρα πολύ στις σπουδές μου. Εκεί διαμορφώθηκα νομίζω. Θυμάμαι ότι μετά από κάποιο καιρό ένιωσα ότι δεν προχωράω και ζητούσα επίμονα από τον καθηγητή μου να μου δώσει κάτι παραπάνω, μία καινούργια πρόκληση. Mου δίνει τον Τρέπλιεφ από τον «Γλάρο» και προσπαθώ να βρω τη δική μου τεχνική στο πώς να το δουλέψω. Αρχισα να διαβάζω όλες τις βιογραφίες του Τσέχοφ.
Προσπάθησα να συναρμολογήσω τη ζωή του και τη σχέση του με τους χαρακτήρες των έργων του. Αρχισα να βυθίζομαι εκεί και τελικά προέκυψε κάτι πολύ δυνατό για μένα. Θεώρησα ότι το πανεπιστήμιο δεν έχει κάτι παραπάνω να μου δώσει και ότι είμαι έτοιμη να πάω να παίξω στη Νέα Υόρκη. Εντάξει, αλαζονεία φουλ! Με πήρε στην παράστασή του ένας σκηνοθέτης που είχαμε συνεργαστεί και στο πανεπιστήμιο. Δεν το τελείωσα το πανεπιστήμιο ποτέ. Ούτε το σχολείο τελείωσα, ούτε τη Νέλλη Καρρά» έχει εξομολογηθεί η ίδια.
Τελικά αποφάσισε το 2015 να γυρίσει στην Ελλάδα μιας και θεωρούσε ότι εδώ θα έχει περισσότερες ευκαιρίες να δουλέψει και να κάνει όσα ονειρευόταν απ’ ότι στην Αμερική. «Σκηνοθέτησα μία παράσταση, το «Animals», στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Αποφάσισα να ξεκινήσω με δική μου πρωτοβουλία σκηνοθετώντας, αντί να περιμένω να γνωρίσω κόσμο. Σαν αυτόματος πιλότος ήταν λίγο το «Animals»… Μόλις είχα χάσει τον πατέρα μου, ήθελα να κάνω κάτι, δεν ήθελα να αφεθώ. Ήταν θέμα επιβίωσης» έχει πει για τον πρώτο καιρό μετά την επιστροφή της στην Ελλάδα.
Τα πράγματα όμως δεν εξελίχθηκαν όπως ακριβώς θα ήθελε. «Μετά έρχεται η μαυρίλα! Δεν έβρισκα τίποτα. Σκεφτόμουν: «Τι θα κάνω; Δεν με ξέρει κανείς!». Είχα τόσα πράγματα στο κεφάλι μου και κανείς δεν μπορούσε να τα δει. Ηθελα διακαώς να παίξω, αλλά δεν υπήρχε χώρος για μένα. Εκείνη την εποχή δούλευα σε ένα μαγαζί με υφάσματα. Περνάω μπροστά από τον «Βυσσινόκηπο» κι ήταν ο Περικλής Μουστάκης στην καρέκλα του, με βλέπει και με χαιρετάει. Του λέω ότι πρέπει να κάνουμε ιδιαίτερα μαθήματα!
Πείθεται μετά από μιας εβδομάδας πολιορκία και ξεκινήσαμε. Με βοήθησε πάρα πολύ η μέθοδός του, γιατί είχα χρόνια να παίξω στα ελληνικά. Ηταν πιο εύκολο για μένα να παίζω στα αγγλικά» έχει πει.
Ευθαλία Παπακώστα: Το περιστατικό με σκηνοθέτη
Σε συνέντευξη της για τον ρόλο στην σειρά του MEGA, είχε μιλήσει πρόσφατα. Μάλιστα, η ίδια αποκάλυψε ένα άγνωστο συμβάν που της έχει συμβεί: «Έχω αντιμετωπίσει σεξουαλική παρενόχληση και με Έλληνες σκηνοθέτες και από ξένους. Πέρυσι έφυγα από μία ταινία, γιατί ένας σκηνοθέτης έκανε ένα σχόλιο για το στήθος μου. Έχει φτάσει σε σημείο κάποιος να ξεφύγει από την λεκτική κακοποίηση, έφαγε μία σφαλιάρα κι έφυγα», είπε.