αφιερωματα

Η Αθήνα του 1920: Γυναίκες πλένουν ρούχα στο ποτάμι, παιδιά παίζουν στις λάσπες στην πλάκα..

Αριστουργηματικές φωτογραφίες, από την Ελλάδα του 1903-1920, ενός μεγάλου φιλέλληνα φωτογράφου!

Ο Φρεντερίκ Μπουασονά ήταν ένας Γαλλοελβετός φωτογράφος, ιδιαίτερα γνωστός για την φωτογραφική τεχνική του. Την περίοδο 1900 – 1930 επισκέφθηκε αρκετές φορές την Ελλάδα αποτυπώνοντας με την φωτογραφική του μηχανή όψεις της ελληνικής κοινωνίας. Συνοδοι…


Αριστουργηματικές φωτογραφίες, από την Ελλάδα του 1903-1920, ενός μεγάλου φιλέλληνα φωτογράφου!

Ο Φρεντερίκ Μπουασονά ήταν ένας Γαλλοελβετός φωτογράφος, ιδιαίτερα γνωστός για την φωτογραφική τεχνική του. Την περίοδο 1900 – 1930 επισκέφθηκε αρκετές φορές την Ελλάδα αποτυπώνοντας με την φωτογραφική του μηχανή όψεις της ελληνικής κοινωνίας. Συνοδοιπόρος σε πολλά ταξίδια του στην Ελλάδα υπήρξε και ο ελληνιστής Βικτόρ Μπεράρ. Το έργο του, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον στην Ελλάδα θεωρείται εν γένει «πρωτοποριακό αλλά και καθοριστικό για την εξέλιξη της ελληνικής φωτογραφίας κατά τον 20ό αιώνα» .

Το έργο του, αν και γνωστό στην Ευρώπη των αρχών του 20ου αιώνα, αξίζει σήμερα μια δεύτερη ανάγνωση. Η πρόοδος σε τεχνικά θέματα, η ανακάλυψη του χρώματος, η ευχρηστία των μηχανών και οι ανέσεις του ταξιδιού, μπορεί σήμερα να καθιστούν το έργο του απαρχαιωμένο, αλλά η ιστορική ματιά αποκαλύπτει τον μοντερνισμό του σε σύγκριση με άλλους φωτογράφους που περιπλανήθηκαν στην Ελλάδα. Ο καλλιτέχνης, πέρα από το καταγραφικό ενδιαφέρον του για όλα όσα εξαφανίζονται, μας δίνει μια εικόνα της Ελλάδας που εκτείνεται πέρα από την εθνογραφική μαρτυρία. Η μεγάλη πίστη και ο θαυμασμός του για τη χώρα αυτή μεταδίδονται μέσα από το έργο του με μια τρυφερότητα και μια αγάπη που η δύναμη τους ακόμη και σήμερα, μετά από τόσα χρόνια, δίνει ψυχή σ’ αυτά τα κομμάτια χαρτιού, τα οποία θα μπορούσαν να είχαν παραμείνει απλές φωτογραφίες…

O Φιλέλληνας Ελβετός Φρεντ Μπουασονά είναι ο πρώτος ξένος φωτογράφος που περιηγήθηκε τόσο πολύ στον ελληνικό χώρο, από το 1903 και για περίπου τρεις δεκαετίες αργότερα. Ταξίδεψε από την Πελοπόννησο ως την Κρήτη και τον Όλυμπο και από την Ιθάκη ως το Άγιο Όρος. Περιηγήθηκε, φωτογράφισε, έγραψε. Το έργο του, πρωτοποριακό αλλά και καθοριστικό για την εξέλιξη της ελληνικής φωτογραφίας κατά τον 20ό αιώνα. Μέσα από τις φωτογραφίες και τα λευκώματα του παρουσιάζει ένα πανόραμα της Ελλάδας του μεσοπολέμου, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής κοινής γνώμης για την Ελλάδα την ίδια περίοδο.

Το αρχείο του με τις ελληνικού περιεχομένου φωτογραφίες του φυλάσσεται στο Μουσείο Φωτογραφίας της Θεσσαλονίκης.

1. Παρθενώνας, 1908

2. Πρόβατα κάτω από την Ακρόπολη, 1903

3.   Άποψη της Ακρόπολης από το Θησείο,1920

4.   Αθήνα, οδός Αθηνάς, 1920

5.   Αθήνα, οδός Ερμού 1920

6.   Κηφισιά, 1920

7.   Ανδρίτσαινα, αγορά, 1903

8.   Ανδρίτσαινα, εσωτερικό σπιτιού, 1903

9.   Άνδρες στο δρόμο της Ανδρίτσαινας 1903

10.   Κρήτη, Ομαλός, 1911

11.   Κρήτη, εσωτερικό σπιτιού, 1911

12.   Κρήτη, οι αδελφοί Μάντακα στο χωριό Λάκκοι 1911

13.   Κρήτη, εσωτερικό σπιτιού στο χωριό Λάκκοι, 1911

14.   Το μάζεμα της ελιάς στη Πρέβελη Κρήτης, 1911

15.   Κρήτη, προαύλιο σπιτιού, 1919

Επανάσταση στις Δίαιτες! Χάσε 10 Κιλά Μέχρι να Μπει ο Αύγουστος!

16.   Μετέωρα, το μαγκάνι, 1908

17.   Μετέωρα, ανάβαση του FRED BOISSONNAS με το καλάθι, 1908

18.   Ζεμενό Κορινθίας, οικογένεια ιερωμένου 1903

19.   Ζεμενό Κορινθίας, ο Fred και ο Daniel τσουγκρίζουν τα ποτήρια με τους οδηγούς των ζώων τους, 1903

20.   Οικογένεια στο Ζεμενό Κορινθίας, 1903

21.   Ζεμενό Κορινθίας, η οικογένεια του ιερέα 1913

22.   Ακράτα, αυλές 1903

23.   Λαγκάδια Αρκαδίας, 1903

24.   Άθως, η μονή μεγίστης Λαύρας, 1929

25.   Άθως, μονή Βατοπαιδίου, 1929

26.   Οδοιπορικό στον Άθω, 1928-1930

27.   Οδοιπορικό στον Άθω, 1928-1930

28.   Κερκυραίες στην έξοχη, 1903

29.   Γαστούρι Κέρκυρας, στην πηγή της αυτοκράτειρας Ελισάβετ, 1903

30.   Γιορτή στο Γαστούρι Κέρκυρας, 1903

31.   Όλυμπος, το «ΠΑΝΘΕΟΝ», 1914

32.   Όλυμπος, καταυλισμός κτηνοτροφών, 1914

33.   Κοκκινόπουλο, Ελασσόνα, 1913

34.   Βοσκοί στην κορυφή του Παρνασσού, 1903

35.   Αμοργός, γυναίκες, 1911

36.   Μύλος στην Μαρώνεια, 1911

37.   Ίος, στον τάφο του Ομήρου 1918

38.   Έδεσσα, 1908

39.   Κλεισούρα Καστοριάς, εσωτερικό αρχοντικού, 1911

40.   Μακεδονία, λίχνισμα, 1911

41.   Μακεδονία, φρουρός σε φυλάκιο, 1913

42.   Άνδρες και σκυλιά στο δρόμο Πρέβεζας Ιωαννίνων, 1913

43.   Δελβινάκι Ιωαννίνων, πρόκριτοι, 1913

44.   Καβαλάρι Ζαγορίου, παλικάρι, 1913

45.   Μέτσοβο, 1913

46.   Μέτσοβο, στη βρύση, 1913

47.   Μπάγια ( Κήποι) Ζαγορίου, γυναίκα, 1913

48.   Κόνιτσα, Μεσογέφυρα, 1913

49.   Μεσογέφυρα Κόνιτσας, χωρικοί 1913

50.   Ιωάννινα, η λίμνη με το κάστρο, 1913

51.   Το γεφύρι της Άρτας, 1913

52.   Πάργα, 1913

53.   Παραμυθιά, κρεοπωλεία, 1913

54.   Παραμυθιά, 1913

55.   Παραμυθιά, οικία Ρίγκα, 1913

56.   Καστρί Πρεβέζης, Ιερέας στην κατεστραμμένη από τον πόλεμο εκκλησιά, 1913

57.   Φιλιάτες, εξοχή, 1913

58.   Φιλιάτες, εξοχή, 1913

Πηγή

Διαβάστε περισσότερα…

Αφήστε το σχόλιό σας

More stories