Η ηθοποιός Λένα Δροσάκη αγαπήθηκε ιδιαιτέρως από την συμμετοχή της στην τηλεοπτική σειρά “Το Σόι σου”, ενώ έχει ξεχωρίσει με την εκπληκτική τη ερμηνεία της στο θέατρο με τις παραστάσεις 1984, Έγκλημα στο Orient Exrpess , Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας , Η αγριόπαπια ή η διαλεκτική της μετα-αρετής , Λυσιστράτη και Καγκουρώ.
Η πιο πρόσφατη δουλειά της στην τηλεόραση είναι η συμμετοχή στη σειρά Έρωτας Μετά . Είναι παντρεμένη με τον Αλέξανδρο Μπουρδούμη και πρόσφατα έγινε μητέρα.
Το αγοροκόριτσο Λένα Δροσάκη
Από μικρή η Λένα έκανε παρέα με τα αγόρια, με τα κορίτσια ένιωθε πάντα αμήχανα. Σ αυτό έπαιξε ρόλο η οικογένεια της καθώς το θηλυκό στοιχείο ήταν είδος προς εξαφάνιση! «Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Πάτρα. Είχα τρία μεγαλύτερα αδέλφια, αγόρια. Ήταν πολύ δύσκολο να βρω τη θέση μου ανάμεσά τους. Αναρωτιόμουν τι είμαι. Τα παιδιά βρίσκουν τον εαυτό τους μέσα από τους γονείς και τα αδέλφια τους. Οπότε, όταν δεν υπάρχει άλλο ένα κορίτσι, μπερδεύεσαι. Κι εγώ για αρκετά χρόνια πίστευα ότι ήμουν αγόρι. Ήμουν αγοροκόριτσο και προσπαθώ να το αποτινάξω από πάνω μου. Έχει βέβαια καλά αυτό, γιατί γίνεσαι πιο δυναμική, γίνεσαι ο άνδρας της ζωής σου. Αλλά έχει επιπτώσεις, γιατί όταν γνωρίζεις έναν άνδρα, μπερδεύονται πάλι λίγο οι ρόλοι. Σου λέει, κάτσε εγώ είμαι ο άνδρας. Από παιδί έμαθα να αναζητώ την προσοχή των ανδρών. Τώρα που το σκέφτομαι δεν είναι τυχαίο ότι έχω πολλούς άντρες φίλους και νοιώθω μεγαλύτερη οικειότητα μαζί τους. Με τα κορίτσια, με τις γυναίκες είμαι πιο αμήχανη. Φυσικά και έχω φίλες, την κολλητή μου από το γυμνάσιο, στην Πάτρα, που είναι το αντίθετό μου, γυναίκα-γυναίκα, κι άλλες εδώ στην Αθήνα. » έχει πει σε συνεντεύξεις της.
Τι είχε καταγγείλει η ίδια για τον Πέτρο Φιλιππίδη
Συγκλονιστική ήταν η επίσημη καταγγελία της ηθοποιού Λένας Δροσάκη στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ), σχετικά με τη σεξουαλική παρενόχληση που δέχτηκε από τον Πέτρο Φιλιππίδη .Υπενθυμίζεται πως η Λένα Δροσάκη μαζί με τις συναδέλφους της ηθοποιούς Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους και Πηνελόπη Αναστασοπούλου ζήτησαν τη διαγραφή του εν λόγω ηθοποιού, υποστηρίζοντας πως η αντισυναδελφική και αντιεπαγγελματική συμπεριφορά του προσέβαλε τη γενετήσια αξιοπρέπεια. Η κα Δροσάκη στην καταγγελία της ανατρέχει στο 2007, όταν σε ηλικία 24 ετών, ήταν φοιτήτρια στο προκαταρκτικό έτος δραματικής σχολής στην οποία είχε εγγραφεί και φοιτούσε, όταν γνώρισε τον καταγγελλόμενο στο πλαίσιο των επισκέψεων που διοργάνωνε η σχολή στο σετ των γυρισμάτων επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς που πρωταγωνιστούσε. Η ηθοποιός ανέφερε πως αρχικά η προσέγγιση που της έκανε ήταν φιλική και καλοπροαίρετη, όμως σύντομα άλλαξε συμπεριφορά και άρχισε να την παρενοχλεί σεξουαλικά, στην αρχή πιο διακριτικά και στη συνέχεια με ολοένα και πιο ανάρμοστο τρόπο. “Έφτασε στο σημείο να με παίρνει τηλέφωνο και να αυτοϊκανοποιείται, ενώ ταυτόχρονα μου απηύθυνε χυδαίες εκφράσεις και με ρωτούσε πιεστικά “πότε θα του κάτσω”” ανέφερε η καταγγέλλουσα. Μάλιστα άρχισε να την απειλεί ανοιχτά ότι αν δεν ενδώσει, θα φροντίσει ώστε να “κοπεί” στις εξετάσεις του υπουργείου, όπως και συνέβη.
Η άσχημη συμπεριφορά του Φιλιππίδη απέναντι της
Αρκετά χρόνια μετά και συγκεκριμένα το 2019 οι δρόμοι τους συναντιούνται ξανά, όταν η Λένα Δροσάκη συμμετέχει στην παράσταση “Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές” της Κάτιας Δανδουλάκη, την οποία σκηνοθετεί ο καταγγελλόμενος. Εκεί, όπως αναφέρει η ηθοποιός, ξεκίνησαν εκ νέου παρενοχλήσεις, σκηνές ζηλοτυπίας, ξεσπάσματα οργής και ταπεινωτικές προσβολές, έως ότου μια μέρα -χωρίς κανέναν λόγο- της επιτέθηκε λεκτικά ενώπιον όλου του θιάσου, έτσι η Κάτια Δανδουλάκη προέβη στην απόλυσή του.
Η στήριξη και τα γλυκά λόγια του Αλέξανδρου Μπουρδούμη
Μήνυμα στήριξης αλλά και θαυμασμού στη συζυγό του, Λένα Δροσάκη, έστειλε ο Αλέξανδρός Μπουρδούμης μετά την καταγγελία της ίδιας και των τριών Ελληνίδων πρωταγωνιστριών εις βάρος του Πέτρου Φιλιππίδη. «Υπερασπίστηκες τις αξίες σου! Όρθωσες ανάστημα στους φόβους σου! Δεν φοβήθηκες τους δαίμονές σου! Είμαι τόσο περήφανος για σένα αγάπη μου! Τυχερός πολύ που είσαι η γυναίκα μου! Σ’ ευχαριστώ @lenakidrs. Θα σου κρατώ το χέρι σου αηδόνα μου», γράφει στο τρυφερό μήνυμα που πόσταρε στο Instagram o ηθοποιός. Θυμίζουμε ότι ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης έκανε πρόταση γάμου στην αγαπημένη του, ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου στο νυχτερινό κέντρο όπου εμφανιζόταν η Άννα Βίσση. Ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης είπε ότι γνώρισε τη Λένα Δροσάκη μέσω κοινών φίλων και ότι τα πράγματα προχώρησαν με φυσικότητα γιατί ήταν το σωστό timing και για τους δύο. «Το να είσαι πατέρας είναι μια άλλη κατηγορία. Υπέροχη, μοναδική και ανεπανάληπτη. Το απολαμβάνω με τις δυσκολίες και τις χαρές του. Ήρθαν τα πράγματα πολύ γρήγορα. Ήρθαν όλα στην ώρα τους. Ήμασταν και οι δύο έτοιμοι να γνωρίσουμε ο ένας τον άλλον και να μπούμε σε αυτό το κοινό ταξίδι. Γίναμε ζευγάρι, μετά από λίγο έμεινε έγκυος και το απολαμβάνουμε. Είχα φάει “κατραπακιά” με την Λένα, με το που την είδα. Δεν περίμενα να μου δώσει σημασία. Ένας κοινός μας φίλος έκανε τη γνωριμία. Υπήρχε ένας δισταγμός όταν την γνώρισα. Δεν ήξερα τι εικόνα είχε για μένα. Με έβλεπε στα περιοδικά και στην τηλεόραση. Όταν έγινε γνωστό ότι θα κάνω ταινία με τον Γαβρά, κάτι έγινε (γέλια). Βγήκαμε μετά το θέατρο με κοινή παρέα. Την είχα δει και το είχα επικοινωνήσει. Ήταν μια φανταστική Πρωτοχρονιά…» αποκάλυψε ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης για την πρώτη γνωριμία τους στο «The 2Night Show».
Τα ευχάριστα νέα της εγκυμοσύνης
Πώς του ανακοίνωσε η Λένα Δροσάκη ότι ήταν έγκυος; «Μου το ανακοίνωσε με έναν πολύ έξυπνο και χαριτωμένο τρόπο. Ήταν μια περίοδος που έτρεχα με τις παραστάσεις. Μου είπε αν θα περάσω από το σπίτι… Μπήκα μέσα, έκατσα, της είπε “Τι γίνεται;”. Μου είχε βάλει να φάω κάτι κι έτσι όπως κάθομαι βλέπω ένα κουτί. Δεν του έδωσα σημασία στην αρχή και λέγαμε τα νέα μας. Κοιτάζω το κουτί και λέω κάτι μου θυμίζει. Εδώ βάζω τα χαρτιά της εφορίας και διάφορα. Κι έλεγα τι δουλειά έχει εδώ; Μου λέει “Άνοιξε το, σε παρακαλώ”. Το άνοιξα και είδα το τεστ. Έμεινα “παγωτό”. Μεγάλη συγκίνηση! Ξεκίνησε ένα άλλο ταξίδι. Ήταν μια δύσκολη εγκυμοσύνη μέσα στην καραντίνα. Ακούγαμε τα πάντα, διαβάζαμε τι θα γίνει. Η γυναικολόγος μας έλεγε προσοχή».
Η συνέντευξη που παραχώρησε η Λένα Δροσάκη για τον Πέτρο Φιλιππίδη
Λένα, εσύ, η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους και η Πηνελόπη Αναστασοπούλου ήσασταν οι πρώτες τρεις γενναίες γυναίκες που κατήγγειλαν τον Πέτρο Φιλιππίδη στο ΣΕΗ για «πράξεις αντισυναδελφικής και αντιεπαγγελματικής συμπεριφοράς που προσέβαλαν τη γενετήσια αξιοπρέπειά τους». Ήταν μια δύσκολη απόφαση;
Λένα: Πάρα πολύ δύσκολη. Το σκέφτεσαι, το ζυγίζεις, κάνεις ένα βήμα εμπρός, ένα πίσω, σε βαραίνουν οι αμφιβολίες, τα «αν». Όταν όμως τελικά την πάρεις, λυτρώνεσαι. Και ίσως λυτρώνεις και τους άλλους. Δεν θα ξεχάσω πως λίγες μέρες μετά την καταγγελία είχαμε πάει στο σούπερ μάρκετ – εγώ, ο Αλέξανδρος και το μωρό στον μάρσιπο. Εκεί μας πλησίασε μια κυρία, εργαζόμενη στο κατάστημα, για να μας συγχαρεί. «Το παιδί μου» μας είπε «θέλει να ασχοληθεί με το θέατρο, αλλά εγώ φοβάμαι». «Συγγνώμη» της απάντησα «αλλά τώρα πια δεν πρέπει να φοβάστε. Πρέπει να εκλείψει ο φόβος πια – γι’ αυτό γίνονται όλα αυτά. Για να μη φοβάστε ούτε εσείς ούτε το παιδί σας. Για να μπορούν τα παιδιά όλων μας να μιλάνε ανοιχτά, να λένε “όχι”, να βάζουν όρια και να μην επιτρέπουν σε κανέναν να τα παραβιάζει».
Αρνητικές αντιδράσεις υπήρξαν στην πρωτοβουλία σας;
Λένα: Φυσικά. Και αρνητικά σχόλια και bullying και βρισιές στα social media.
Πώς τα διαχειρίστηκες;
Λένα: Δεν τους έδωσα καμία σημασία, είχα πολύ πιο σημαντικά πράγμα – τα για να ασχοληθώ. Νομίζω πως χειρότερο πράγμα από τον φόβο δεν υπάρχει.
Aυτό που δεν είχα καταλάβει πριν διαβάσω το κείμενο της καταγγελίας είναι πως στη δική σου περίπτωση η παρενόχληση δεν ήταν «στιγμιαίο αδίκημα» – είχε βάθος χρόνου. Με αφετηρία το 2007, όπου επισκέφτηκες ως φοιτήτρια τα γυρίσματα μιας τηλεοπτικής σειράς, στην οποία πρωταγωνιστούσε ο Πέτρος Φιλιππίδης. Τότε σε προσέγγισε για πρώτη φορά;
Λένα: Ναι. Και μετά, όταν έλαβε αρνητική απάντηση, άρχισαν τα τηλεφωνήματα. Χυδαία, πιεστικά, με σεξουαλικό περιεχόμενο. Με απειλούσε πως αν δεν ενέδιδα, θα φρόντιζε να μην περάσω τις εξετάσεις του υπουργείου.
Πράγματι, κατά τύχη(;) την ημέρα που έδινες εξετάσεις και ήσουν πάνω στη σκηνή, έτοιμη να εξεταστείς, τον είδες να μπαίνει στην αίθουσα και να μιλάει με τα μέλη της επιτροπής. Τι σκέφτηκες τότε;
Λένα: Δεν σκέφτηκα. Πάγωσα. Το μυαλό μου σαν να βγήκε από το σώμα μου, ήμουν μουδιασμένη, ανίκανη να αντιδράσω. Ύστερα απ’ αυτό κατάλαβα γιατί τα θύματα των επιθέσεων δεν φωνάζουν και δεν διαμαρτύρονται. Είναι τέτοιο το σοκ που νιώθεις, ώστε δεν έχεις φωνή ή κοινή λογική. Το σώμα σου δεν σε υπακούει.
Σε εκείνες τις εξετάσεις κόπηκες. Και μετά τον ξαναείδες;
Λένα: Όχι. Μετά για χρόνια δεν έτυχε να βρεθούμε ξανά – δεν κυκλοφορούσαμε άλλωστε και στους ίδιους κύκλους. Κατά καιρούς υπήρχαν προσεγγίσεις από τη δική του πλευρά για να συνεργαστούμε. Όχι άμεσες επαφές – επικοινωνούσαν μαζί μου οι συνεργάτες του. Απαντούσα πάντα αρνητικά.
Το 2018 βρεθήκατε εντέλει στον ίδιο θίασο, της Κάτιας Δανδουλάκη – εσύ ως ηθοποιός, εκείνος ως σκηνοθέτης. Δεν ήξερες πως θα σκηνοθετούσε το Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές;
Λένα: Το ήξερα. Στην αρχή μάλιστα προσπάθησα να αρνηθώ στην Κάτια, αλλά όποιον λόγο άρνησης και αν προέβαλλα, εκείνη τον κατέρριπτε. Ήταν πολύ ευγενική, ζεστή και γενναιόδωρη μαζί μου – κι όταν μια μεγάλη πρωταγωνίστρια του θεάτρου, όπως η Κάτια Δανδουλάκη σε θέλει στον θίασό της, δεν είναι εύκολο να πεις «όχι». Βρέθηκα, ουσιαστικά, σε αυτή τη δουλειά χωρίς να το καταλάβω, ελπίζοντας πως η ιστορία της παρενόχλησης δεν θα είχε συνέχεια. Είχαν περάσει άλλωστε και δέκα χρόνια.
Αλλά είχε συνέχεια. Και, αν διάβασα σωστά, μια «βίαιη» κλιμάκωση.
Λένα: Εξαρχής το κλίμα ήταν βαρύ σε εκείνη τη δουλειά, υπήρχε ένας φόβος, ένα «μάγκωμα» σε όλους όσοι συμμετείχαμε στον θίασο – ανάμεσά τους και μεγάλοι πρωταγωνιστές του θεάτρου. Εγώ τουλάχιστον έτσι ένιωθα. Στο τέλος, ξεκίνησα ψυχοθεραπεία για να μπορέσω να αντέξω να πηγαίνω κάθε μέρα στις πρόβες. Σκεφτόμουν πολύ σοβαρά να φύγω. Το είχα πει μάλιστα στην ψυχοθεραπεύτριά μου κι εκείνη με προέτρεψε να αντιμετωπίσω κατάματα το πρόβλημα. «Αλλιώς» μου είπε «θα φτάσεις 70 χρόνων και η τρύπα από το τραύμα δεν θα έχει κλείσει…».
Και ύστερα συνέβη κάτι που έπρεπε στ’ αλήθεια να αντιμετωπίσεις. Μια έκρηξη, μια σκληρή λεκτική επίθεση ενώπιον όλου του θιάσου.
Λένα: Η έκρηξη προκλήθηκε από ένα τυχαίο γεγονός, από μια ατάκα που ειπώθηκε στραβά στην πρόβα και γέλασε ο θίασος – από εκεί ξεκίνησε μια χυδαία, προκλητική, ολότελα απρόκλητη επίθεση σε βάρος μου και σε βάρος του Λευτέρη Ζαμπετάκη (σ.σ. ηθοποιός του θιάσου). Τρέμοντας κατάφερα να σηκωθώ από την καρέκλα μου και να πω: «Σου ζητάω σεβασμό. Σεβάσου με ως ηθοποιό, όπως εγώ σέβομαι τον σκηνοθέτη μου».
Σπουδαία ατάκα.
Λένα: Ναι, είναι. Και είμαι πολύ περήφανη που την είπα. Εκείνη τη στιγμή ένιωσα πως ό,τι κι αν συνέβαινε στη συνέχεια, το δικό μου, προσωπικό στοίχημα το είχα κερδίσει. Μετά ήρθε η Κάτια Δανδουλάκη –με τη στήριξη και των συμπαραγωγών της παράστασης – έργου– και έβαλε τα πράγματα στη θέση τους. Η Κάτια, μια σπουδαία κυρία, ίσως η τελευταία μεγάλη κυρία του θεάτρου και της Τέχνης, που όρθωσε ανάστημα και δεν φοβήθηκε το κόστος των επιλογών της – σκέψου μόνο τι σήμαινε το να μείνει μια παράσταση χωρίς σκηνοθέτη παραμονές της πρεμιέρας. Το έργο καθυστέρησε ενάμιση μήνα να ανέβει. Ξέρεις πόσα λεφτά χάθηκαν; Και όμως, το έκανε. Ακόμα και τώρα που σ’ το λέω, συγκινούμαι. Τότε ένιωσα για πρώτη φορά πως κάτι άλλαξε. Πως με την Κάτια κάτι αλλάζει στον κόσμο.
Πράγματι, είναι συγκινητικό. Δεν ξέρω αν τότε ήλπιζες πως η ιστορία θα γινόταν γνωστή.
Λένα: Όχι, για να είμαι ειλικρινής, δεν το πίστευα. Σκέψου πως τότε δεν ήξερα καν τι είχε συμβεί στα άλλα κορίτσια, ούτε πόσο τυχερή είχα σταθεί εγώ μες στην ατυχία μου. Αν και τελικά δεν έχει καμία σημασία το ότι δεν συνέβησαν σε μένα τα χειρότερα – αυτή η κακοποίηση μας αφορά όλες, είμαστε όλες μαζί σε αυτό.