Μαίρη Μεταξά: Η κινηματογραφική μητέρα του Κώστα Βουτσά, Μαίρη Μεταξά ξεκίνησε την καριέρα της στην υποκριτική όταν ήταν μόλις 13 ετών και η πρώτη της εμφάνιση ήταν στο θέατρο Κεντρικόν. Απίστευτο για ένα παιδί της ηλικίας της και μάλιστα την εποχή που μεγάλωνε εκείνη που για τους γονείς ο χώρος του θεάτρου και της υποκριτικής ήταν κόκκινο πανί και τον κατέκριναν. Έγινε γνωστή και αγαπήθηκε από την ταινία με τίτλο “Η κυρά μας η Μαμή”.
Η πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση της σπουδαίας αυτής καρατερίστας Μαίρης Μεταξά ήταν το 1958, στην ταινία «Η κυρά μας η μαμή», στον ρόλο μίας απελπισμένης χωριάτισσας μητέρας, που έχει φέρει το μωρό της να το κάνει καλά η μαμή Γεωργία Βασιλειάδου…. Η Μαίρη Μεταξά και ο Κώστας Βουτσάς αποτέλεσαν το πιο απολαυστικό δίδυμο μαμάς και γιου; ατελείωτες ατάκες και στιγμές γέλιου που χάρισαν στο τηλεοπτικό κοινό, οι δυο τους.
Μαιρη Μεταξά: Οι συμμετοχές της στις ταινίες του Δαλιανίδη
Η Ελένη Ζαφειρίου είναι επίσης μία γυναίκα που ταυτίστηκε στην καριέρα της με το ρόλο της μάνας και πάντα τους δίνονταν τέτοιου είδους ρόλοι στις ταινίες. Η Ελένη Ζαφειρίου ήταν κυρίως πρωταγωνίστρια σε δραματικές ιστορίες, πότε η φτωχή μάνα που δίνει αγώνα για να μεγαλώσει τα παιδιά της, πότε χαροκαμένη, πότε χήρα, σίγουρα στο μυαλό όλων ήταν η στοργική μάνα του ελληνικού κινηματογράφου.
Παρά το γεγονός ότι άργησε να παίξει σε ταινίες, μέτρησε 17 συμμετοχές σε ταινίες του Δαλιανίδη. Μάλιστα, στις 7 από αυτές υπήρξε η υπερπροστατευτική μητέρα του Κώστα Βουτσά. Επίσης, οι ταινίες που έλαβε συνολικά μέρος, η Μαίρη Μεταξά ανέρχονταν στις 40 τον αριθμό.
Ο Δανιαλίδης ήταν αυτός που την απογείωσε ως ηθοποιό, καθώς της χάρισε πολύ επιτυχημένους κωμικούς ρόλους.
Μαίρη Μεταξά: Η ζωή της
Το ταλέντο της αναγνωρίστηκε, αλλά ίσως όχι στον βαθμό που θα έπρεπε. Γεννήθηκε το 1912 στην Ανατολική Ρωμυλία και πέθανε στην Αθήνα στις 10 Ιανουαρίου 1987 (άλλη πηγή αναφέρει το 1991). Χαρακτηριστικοί είναι οι ρόλοι που ερμήνευσε στον ελληνικό κινηματογράφο ως Κωνσταντινουπολίτισσα – και τις περισσότερες φορές υπερπροστατευτική – μητέρα του Κώστα Βουτσά. Μάλιστα, ο Κώστας Βουτσάς ήταν αυτός που ήταν κοντά της όταν η Μαίρη Μεταξά έφευγε απ’ τη ζωή. Σημαντική εμφάνιση είχε στην ταινία 20 γυναίκες κι εγώ.
Η Μεταξά δεν είχε παντρευτεί ποτέ και δεν είχε παιδιά.
Μαίρη Μεταξά: Φιλμογραφία
Ο Κώτσος στην Ε.Ο.Κ. (1980) [Ευρωπαΐδου]
Τα παιδιά της πιάτσας (1979) [Γεσθημανή Παπαλαούρδα]
20 γυναίκες κι εγώ (1973) [Δόμνα Σωτηροπούλου]
Ιωάννης ο βίαιος (1973) [(γιαγιά)]
Η περιπτερού (1970)
Δυο τρελοί και ο ατσίδας (1970) [Αγλαΐα]
Η βαρώνη και ο Προκόπης (1970) [Ζηνοβία]
Η ωραία του κουρέα (1969) [Σουλτάνα] Πανικός (1969)
Προκόπης, ο απρόκοπος (1969)
Ο άνθρωπος της καρπαζιάς (1969) [Βασιλική Φάκα]
Το ανθρωπάκι (1969) [Πολυξένη Κοπέογλου]
Η αρχόντισα κι ο αλήτης (1968) [ρεσεψιονίστ ξενοδοχείου]
Μια κυρία στα μπουζούκια (1968)
Ο Μικές παντρεύεται (1968) [υπεύθυνη γραφείου συνοικεσίων «Ο Υμέναιος»]
Ο ψεύτης (1968) [Μερόπη]
Το πιο λαμπρό μπουζούκι (1968) [Κατίνα Μπρόκολα]
5 γυναίκες για έναν άνδρα (1967) [Τασία]
Γαμπρός απ’ το Λονδίνο (1967) [Μάρθα]
Νύχτα γάμου (1967) [Πηνελόπη Ιορδανίδου]
Ο ξυπόλυτος πρίγκηψ (1966) [Αναστασία]
Ο ζεστός μήνας Αύγουστος (1966)[κ. Φιλίππου, μητέρα Ιάσωνα]
Οι θαλασσιές οι χάντρες (1966) [Πίτουρα]
Όλοι οι άνδρες είναι ίδιοι (1966) [Θοδώρα]
Σύντομο διάλειμμα (1966)[Πηγή, αμπιγιέρ Έμμας Κάραλη]
Αδίστακτοι (1965) [Χαρίκλεια]
Επιστροφή (1965)
Πικρή ζωή (1965)
Φτωχός αλλά τίμιος (1965)
Ενώνει ο πόνος δυο καρδιές (1965)
Μόνο για σένα (1965) [Κατερίνα]
Άπονη ζωή (1964)
Μονεμβασιά (1964)[κυρά Κατίνα]
Σχολή για σωφερίνες / Ο Βέγγος σωφεράντζα (1964)
Ο Ιππόλυτος και το βιολί του (1963) [θεία Παναγιώτα]
Πολυτεχνίτης και ερημοσπίτης (1963)
Πετώντας με τον άνεμο (1963)
Το τυχερό πανταλόνι (1963) [Φώφη]
Η νύφη τό ‘ σκασε… (1962) [Ελπινίκη Αλεξοπούλου]
Μανταλένα (1960)
Το κλωτσοσκούφι (1960) [(καθαρίστρια)]
Νταντά με το ζόρι (1959)
Το ξύλο βγήκε απ’ τον Παράδεισο (1959) [μαγείρισσα]
Αστέρω (1959)
Η κυρά μας η μαμμή (1958)
Η Μαίρη Μεταξά υπήρξε μεγάλο κεφάλαιο για την υποκριτική και μέχρι σήμερα ακόμη κι αν δεν θυμούνται όλοι το όνομά της σίγουρα θυμούνται τη χαρακτηριστική φιγούρα της στο πλευρό του τηλεοπτικού γιου της.