Ο Θανάσης Βέγγος, σαν σήμερα έφυγε από κοντά μας (3/5) πριν από 12 χρόνια, σε ηλικία 83 ετών. Ο αγαπημένος ηθοποιός, άφησε το δικό του σημάδι, στον ελληνικό κινηματογράφο.
Ο θάνατός του γέμισε με θλίψη όλη τη χώρα που έχασε τον «καλό της άνθρωπο». Ο ίδιος, πάντα σεμνός και λιγομίλητος, σπάνια εξωτερίκευε τα συναισθήματά του, μιλούσε ελάχιστα για τον εαυτό του.
Η «News» Σαββατοκύριακο πριν από αρκετό καιρό, μάλιστα, αποκάλυψε σε ρεπορτάζ του Νίκου Νικόλιζα την τελευταία επιθυμία του μοναδικού και αξεπέραστου Θανάση Βέγγου, όπως την εξομολογήθηκε η σύζυγός του Ασημίνα, με μια αδημοσίευτη φωτογραφία από το γάμο τους να έρχεται στο φως.
Η τελευταία του επιθυμία και οι συμβουλές
«Ο Θανάσης ήθελε να έχει τα μονάκριβα εγγόνια μας στο ντοκιμαντέρ για τη Θεσσαλονίκη. Το ήθελε όσο τίποτα άλλο, ο εγγονός μας Θανάσης και η εγγονή μας Νίκη να παίξουν δίπλα του. Και καμάρωνε. Καμάρωνε πολύ. Τους είχε λατρεία. Αυτή θα έλεγα ότι ίσως ήταν και η τελευταία του επιθυμία». Με αυτά τα λόγια η πολυαγαπημένη σύζυγος του μεγαλύτερου Έλληνα κωμικού, Θανάση Βέγγου, Ασημίνα, άνοιξε την καρδιά της στη «News» και μίλησε για το τελευταίο τηλεοπτικό γύρισμα του μεγάλου μας κωμικού στο ντοκιμαντέρ «Η Θεσσαλονίκη της νοσταλγίας μας». Ένα ντοκιμαντέρ-θησαυρός για τις επόμενες γενιές, αφού ο Θανάσης Βέγγος ήδη θεωρείται θρύλος, με εκατομμύρια θαυμαστές και δεκάδες σελίδες στο Facebook και στο Twitter να μιλούν για εκείνον. Άνθρωποι νέοι, άνθρωποι που ποτέ δεν τον γνώρισαν και όμως τον έχουν στην καρδιά τους.
Οι αναμνήσεις της Ασημίνας Βέγγου, της γυναίκας που στήριξε τον κορυφαίο ηθοποιό για περισσότερα από 60 χρόνια, είναι πολλές. Τόσες που ένα ολόκληρο βιβλίο θα μπορούσε να γραφτεί για εκείνον από εκείνη, ως ανάμνηση των χιλιάδων νοσταλγικών στιγμών μαζί του. Ένα βιβλίο που θα περιλάμβανε όσα ο μεγαλύτερος Έλληνας κωμικός ήθελε σιωπηλά να «σκεπάσει». Ίσως γιατί οι δυσκολίες της ζωής, τα όσα βίωσε στη Μακρόνησο αλλά και στο θέατρο ήταν εμπειρίες για τις οποίες ο ίδιος απέφευγε να μιλήσει δημοσίως. Τον πλήγωναν αλλά και τον έκαναν άλλοτε να βουρκώνει, άλλοτε να κλαίει, άλλοτε να μένει αμέτοχος στις στιγμές λατρείας του κοινού.
Το 2009 η Κάκια Ιγερινού γράφει για την αγαπημένη της πόλη, τη Θεσσαλονίκη. Ένα σενάριο για ντοκιμαντέρ που εμπεριέχει όλα τα σημαντικά γεγονότα της συμπρωτεύουσας, ενώ παράλληλα συνεργάζεται και με την σκηνοθέτιδα Ρέινα Εσκενάζυ, η οποία κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη. Και οι δύο είχαν εμπειρία συνεργασίας κατά το παρελθόν με τον Θανάση Βέγγο και όταν του κάνουν την πρόταση για να είναι ο αφηγητής, εκείνος όχι απλώς αποδέχεται αλλά «πετάει» από τη χαρά του. Το σενάριο είναι απίθανο. Ένας παππούς εξιστορεί όλα τα σπουδαία περιστατικά που συνέβησαν στη Θεσσαλονίκη στα εγγόνια του και εκείνα τον ρωτούν για καθετί που θέλουν να μάθουν για την συμπρωτεύουσα.
Στο σπίτι του Θανάση τα πάντα ήταν έτοιμα για να υποδεχτούν την Κάκια Ιγερινού και την Ρέινα Εσκενάζυ, ώστε να μιλήσουν για τις λεπτομέρειες του ντοκιμαντέρ. Οι δύο κυρίες της τηλεόρασης καταφτάνουν και η χαρά του σπουδαίου ηθοποιού που θα ξαναβρεθεί μπροστά από τις κάμερες είναι τόση μεγάλη που δύσκολα κρύβεται. Κάποια στιγμή η λέξη «εγγόνια» που ακούγεται από το στόμα της Κάκιας και τη Ρέινας τριγυρίζει στο μυαλό του ηθοποιού, ωστόσο οι σκέψεις του δυσκολεύονται να εξωτερικευτούν καθώς η σεμνότητα που τον διακρίνει δεν του το επιτρέπει.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη VintageGreece (@vintagegreece)
Η κουβέντα των τριών φτάνει στο τέλος της, η πόρτα του σπιτιού κλείνει και ο Θανάσης με μεγάλη λαχτάρα εκμυστηρεύεται στην πολυαγαπημένη του σύζυγο για το ντοκιμαντέρ στο οποίο θα πρωταγωνιστήσει, ενώ παράλληλα αναζητούνται δύο μικρά παιδιά που θα ενσαρκώσουν τα εγγόνια του. «Θανάση μου έχεις δύο τρισχαριτωμένα εγγόνια, τον Θανασάκη και τη Νίκη, και ψάχνεις να τα βρεις αλλού;», του λέει με ευγένεια η Ασημίνα. Ο Θανάσης χαμογελάει, σκύβει το κεφάλι και της λέει: «Είσαι μέσα στο μυαλό μου Ασημίνα. Το ίδιο σκεπτόμουν και εγώ. Θα πω στον γιο μας Βασίλη να τα αφήσει να παίξουν. Τι να παίξουν, δηλαδή, ρόλος αληθινής ιστορίας θα είναι», της λέει. Η λαχτάρα να βρεθεί ο Θανάσης μπροστά από τις κάμερες με τα μονάκριβα εγγονάκια του είναι πολύ μεγάλη. Ο κορυφαίος Έλληνας ηθοποιός μαθαίνει το κείμενο πιο γρήγορα από κάθε άλλη φορά. Οι επόμενες μέρες με τον μεγάλο πρωταγωνιστή να ερμηνεύει τον τελευταίο του ρόλο, όπως και στη ζωή, αυτόν του παππού, είναι τόσο έντονες όσο καμιά άλλη περίοδος στη ζωή του.
Πίσω από τις κάμερες όλοι βλέπουν τον παππού Βέγγο να συμβουλεύει τα εγγόνια του πώς θα ερμηνεύσουν τους ρόλους. Επίσης, θαυμάζουν το πόσο ζεστός και δεκτικός είναι στα όποια λάθη των δύο εγγονών του. «Η αγάπη του Θανάση ήταν τόση μεγάλη για τη Νίκη και τον Θανασάκη που σχεδόν έκλαιγε κάθε φορά που άκουγε το όνομά τους. Είχε λατρεία για τα δύο του εγγόνια και τίποτα δεν μπορούσε να την επισκιάσει. Ούτε και τα μικροπροβλήματα υγείας. Δεν μπορείτε να καταλάβετε το πάθος του γι’ αυτά», είπε, δύο χρόνια από το θάνατό του η Ασημίνα Βέγγου.
Την εποχή που γυριζόταν “Ο Δράκος” Ο Θανάσης Βέγγος παντρεύτηκε την Μίνα (Ασημίνα) Βέγγου με την οποία ήταν μαζί μέχρι το τέλος της ζωής του. Απέκτησαν δύο γιους, τον Βασίλη και τον Χάρη.
Οι γιοι του έδωσαν εγγόνια τα οποία υπεραγαπούσε, όπως επιβεβαίωνε και η γυναίκα του: «Η αγάπη του Θανάση ήταν τόσο μεγάλη για την Νίκη και τον Θανασάκη που σχεδόν έκλαιγε κάθε φορά που άκουγε το όνομά τους. Είχε λατρεία για τα δύο του εγγόνια και τίποτα δεν μπορούσε να την επισκιάσει. Ούτε τα μικροπροβλήματα υγείας. Δεν μπορείτε να καταλάβετε το πάθος του για αυτά».
Όπως είχε πει ο γιος του: «Ήταν πάρα πολύ καλά εκείνα τα χρόνια, αν και τον πατέρα δεν τον βλέπαμε τόσο συχνά όσο θα θέλαμε. Είχε πολλές ασχολίες με τις ταινίες, το θέατρο και με τα υπόλοιπα προβλήματα της δουλειάς του. Γνωρίζετε πως ο πατέρας έκανε μια εταιρεία παραγωγής ταινιών.
Ο μόνος λόγος λοιπόν που έκανε αυτή την εταιρεία ήταν για να μπορεί να γυρίζει τις ταινίες που εκείνος ήθελε με τον τρόπο του. Οι ταινίες του πατέρα ήταν πραγματικός κινηματογράφος. Για τον πατέρα δεν έπαιζε τόσο μεγάλο ρόλο το σενάριο. Το σενάριο ήταν απλά ο κορμός σε όλη τη διεργασία της ταινίας που έκανε. Μόνος τους διακωμωδούσε και έβγαινε εκτός σεναρίου συνέχεια. Σαν τον Τσάρλι Τσάπλιν.»
Η αποκάλυψη για τα εγγόνια του: «Ήταν ό,τι καλύτερο θα μπορούσε να συμβεί στη ζωή του. Ο μικρός μου γιος έχει το όνομά του. Πάντα ήθελε εγγόνια και προπαντός μια κόρη. Οπότε έχει και έναν διάδοχο στο όνομα και μια εγγονή που λατρεύει».