«Όνομα, Ζώο, Πράγμα, Φυτό»: Ένα Παιχνίδι Για Να Μαθαίνουν Οι Μικροί Και Να Θυμούνται Οι Μεγάλοι
Είστε έτοιμοι για ένα ταξίδι σε χρόνια αθώα, σε χρόνια γεμάτα αναμνήσεις; Ας θυμηθούμε το παιχνίδι που μας κρατούσε συντροφιά ατελείωτες ώρες. Άραγε το παίζαμε όλοι με τον ίδιο τρόπο; Εσείς τι κατηγορίες βάζατε;
Ένα παιχνίδι γεμάτο αναμνήσεις και αθωότητα. Ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι για να εμπλουτίσουν τα παιδιά το λεξιλόγιο τους και να εξοικειωθούν με την ορθογραφία. Ένα παιχνίδι κατάλληλο για τα παιδιά όλων των ηλικιών!!!
Ας θυμηθούμε λίγο πως παίζεται…
Μοιράζουμε στο κάθε παιδί από μια κόλλα Α4 και ένα μολύβι/στυλό. Πάνω στο χαρτί γράφουμε τις κατηγορίες που έχουμε συμφωνήσει να συμπεριλάβουμε. Οι βασικές κατηγορίες είναι:
Όνομα, Ζώο, Πράγμα, Φυτό, Επάγγελμα, Φαγητό, Χώρα/Πόλη.
Μερικές φορές αντί για Πόλη έχουμε Χώρα ή και τα δύο, αυτό θα πρέπει να συμφωνηθεί από την αρχή.
Αν θέλετε, κι εφόσον γίνει αποδεκτό απ’ όλα τα παιδιά που θα παίξουν, μπορείτε να προσθέσετε κι άλλες κατηγορίες όπως για παράδειγμα Χρώμα, Μάρκα αυτοκινήτου, Μέσα μεταφοράς, κ.α.
Στη συνέχεια τραβάμε κάθετες γραμμές ανάμεσα στις κατηγορίες. Δηλαδή δημιουργούμε τόσες στήλες όσες κι οι κατηγορίες συν ακόμα μία στήλη για τη βαθμολογία του παιχνιδιού!
Το KidsGo με πολλή αγάπη και μεράκι, ετοίμασε ένα πρότυπο κόλλας Α4 με τις πιο πάνω κατηγορίες, το οποίο μπορείτε να εκτυπώσετε για να κερδίσετε χρόνο!!!
Είμαστε έτοιμοι να παίξουμε!
Αρχικά ένας παίχτης ξεκινάει να λέει από μέσα του την αλφαβήτα λέγοντας φωναχτά μόνο το πρώτο γράμμα, το «Άλφα». Ο διπλανός παίχτης καλείται να τον διακόψει όποτε θέλει λέγοντας δυνατά τη λέξη «ΣΤΟΠ». Τότε ο πρώτος παίχτης ανακοινώνει σε ποιο γράμμα της αλφαβήτας τυχαία τον διέκοψε. Το παιχνίδι ξεκινά με το γράμμα στο οποίο τον σταμάτησε. Εναλλακτικά εκτυπώστε το Ελληνικό Αλφάβητο, κόψτε τα γράμματα και διπλώστε τα, ρίξτε τα σ’ ένα μπολ και ανακατέψτε τα. Στη συνέχεια τραβήξτε κλήρο με τη σειρά ώστε να αποφευχθούν τυχόν ζαβολιές.
Τώρα τα παιδιά θα πρέπει όσο πιο γρήγορα γίνεται να γράψουν σε κάθε κατηγορία μία λέξη που θα ξεκινάει από το γράμμα που επιλέγηκε. Π.χ. αν βγει/επιλεγεί τυχαία το γράμμα «Β» τότε θα πρέπει κάθε παιδί να βρει ένα όνομα από «Β» (Βασίλης), ένα ζώο από «Β» (Βόδι), ένα πράγμα από «Β» (Βαλίτσα), ένα φυτό από «Β»(Βασιλικός), κοκ.
Ο παίχτης που θα συμπληρώσει πρώτος όλες τις κατηγορίες με μία λέξη, φωνάζει «ΣΤΟΠ». Τότε οι υπόλοιποι παίχτες σταματούν να συμπληρώνουν. Μπορείτε εναλλακτικά να ορίσετε ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο (εάν υπάρχει χρονόμετρο), πχ τα 3 λεπτά, και να συμπληρώσουν όσες κατηγορίες μπορέσουν οι παίχτες μέσα στο χρονικό πλαίσιο.
Τώρα ξεκινούν με τη σειρά τα παιδιά να λένε τι έχουν γράψει στην πρώτη κατηγορία υπολογίζοντας και την βαθμολογία τους ως εξής:
20 βαθμούς παίρνει ο παίχτης που είναι ο μοναδικός που έχει βρει λέξη σε συγκεκριμένη κατηγορία,
10 βαθμούς αν η λέξη του είναι διαφορετική από των υπολοίπων αλλά έχουν βρει λέξη όλοι οι παίχτες, και 5 αν έχει βρει την ίδια λέξη έστω και με έναν από τους συμπαίκτες του.
Αν κάποιος δεν έχει βρει λέξη, παίρνει 0.
Προφανώς, όλα αυτά ισχύουν μόνο για έγκυρες λέξεις, γι’ αυτό καλό είναι να υπάρχει κι ένα λεξικό ώστε να ελέγχεται η ορθότητα των λέξεων σε περίπτωση που υπάρχουν διαφωνίες και ενστάσεις.
Αφού τελειώσουν με την πρώτη κατηγορία, συνεχίζουν με τη δεύτερη κοκ. Όταν τελειώσουν με όλες τις κατηγορίες, αθροίζει ο καθένας τους βαθμούς που πήρε σε κάθε κατηγορία και βγάζει το σκορ για το γράμμα, το οποίο σκορ γράφει στη στήλη «Βαθμολογία».
Κάνοντας όλα τα πιο πάνω, έχετε τελειώσει τον 1ο γύρο του παιχνιδιού!!!
Το παιχνίδι μπορεί να κρατήσει 24 γύρους όσα και τα γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου, μπορεί όμως να σταματήσει και νωρίτερα εάν συμπληρωθεί συγκεκριμένο αποτέλεσμα βαθμολογίας, το οποίο θα έχει οριστεί από την αρχή του παιχνιδιού.
Αυτός που θα έχει τη μεγαλύτερη συνολική βαθμολογία είναι και ο νικητής του παιχνιδιού!!!
Πηγή: tilestwra.com