Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ΠΟΙΕΣ από αυτές τις 15 Πριγκίπισσες της Ντίσνεϊ είναι Φεμινίστριες; Δεν Φαντάζεστε την Νο.1! - Fanpage

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ΠΟΙΕΣ από αυτές τις 15 Πριγκίπισσες της Ντίσνεϊ είναι Φεμινίστριες; Δεν Φαντάζεστε την Νο.1!

15. Aurora (Ωραία Κοιμωμένη)

Στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας η Aurora δεν μιλάει, κοιμάται και περιμένει τον πρίγκιπα να την ξυπνήσει με ένα φιλί. Και τίποτα από όλα αυτά δεν είναι προσωπική της επιλογή: Η Aurora έχει λιγότερη αυτονομία και από καρέκλα.

Ηθικό δίδαγμα: Καθόλου φεμινισμός.

33

14. Χιονάτη

Είναι η πιο άβουλη πριγκίπισσα. Το σκάει γιατί, σύμφωνα με τον καθρέφτη, είναι πιο όμορφη από την βασίλισσα. Μια ομάδα φιλικών ζώων την οδηγεί σε ένα σπίτι που μένουν 7 νάνοι. Και τι κάνει μόλις μπαίνει στο σπίτι που μένουν 7 άντρες; Αρχίζει να το καθαρίζει.

Ηθικό δίδαγμα: Καθόλου φεμινισμός.

34

13. Σταχτοπούτα

Η Σταχτοπούτα μένει στο ίδιο της το σπίτι και της φέρονται σαν υπηρέτρια. Η μόνη της πιθανότητα να ξεφύγει από αυτό είναι να ζητήσει από την νονά της ένα ζευγάρι γοβάκια και ένα φόρεμα, για να πάει στον χορό και να βρει έναν πλούσιο που θα την σώσει από την μίζερη ζωή της.

Και αφού είναι όμορφη, την προσέχει ο πλούσιος (ο ίδιος ο πρίγκιπας). Παρ’όλο που πρέπει να φύγει πριν τα μεσάνυχτα, κανείς δεν υποψιάζεται ότι είναι τόσο φτωχή που κάνει παρέα με ποντίκια. Τελικά ο πρίγκιπας, ο οποίος έχει κόλλημα με τα πόδια της, καταφέρνει να την βρει.

Ηθικό δίδαγμα: Καθόλου φεμινισμός.

35

11. Belle (Πεντάμορφη)

Η Belle είναι σκληρή κοπέλα: διαβάζει βιβλία, κάτι που μας διδάσκει ότι είναι εντάξει μια γυναίκα να είναι έξυπνη και να σκέφτεται μόνη της. Επίσης, έχει φιλοδοξίες που δεν περιλαμβάνουν τον γάμο και την οικογένεια.

Παρουσιάζεται εθελοντικά σαν φυλακισμένη για να ελευθερωθεί ο πατέρας της, αλλά δεν ενδίδει στις διαταγές του Τέρατος. Αντιθέτως, τον αναγκάζει να αλλάξει και να μάθει να συμπεριφέρεται σαν άνθρωπος.

Δυστυχώς, στο τέλος της ταινίες επαναλαμβάνεται η παλιά ιστορία του πρίγκιπα που συναντά την πριγκίπισσα μαζί με λίγο σύνδρομο της Στοκχόλμης. Στην τελική, η ομορφιά είναι μέσα μας… ειδικά μέσα σε έναν πολυεκατομμυριούχο πρίγκιπα.

Ηθικό δίδαγμα: Υπάρχει φεμινισμός, αλλά πολύ χαμηλού βαθμού.

37

10. Ραπουνζέλ

Η Ραπουνζέλ είναι μια πριγκίπισσα κλειδωμένη σε έναν ψηλό πύργο από όπου την σώζει ένα πρίγκιπας. Όσο είναι κλεισμένη, παίζει τάβλι, μελετά αστρονομία, διαβάζει ό,τι βρίσκει και μαθαίνει πώς να παλεύει με τα χέρια της. Μπορεί στο τέλος «να ζουν όλοι καλά κι εμείς καλύτερα», αλλά αυτό είναι επειδή τυχαίνει, όχι επειδή το ψάχνει η ίδια η Ραπουνζέλ.

Εκείνη ήθελε να ξεφύγει από τον πύργο και να ανακαλύψει τον κόσμο. Και σε αυτόν τον κόσμο έτυχε να βρει την αγάπη.

Ηθικό δίδαγμα: Το τηγάνι που χρησιμοποιεί Ραπουνζέλ σαν όπλο (αλλάζει το νόημα ενός συμβόλου καταπίεσης).

38

9. Γιασμίν

Την πρώτη φορά που εμφανίζεται, απορρίπτει κάποιον που θέλει να την παντρευτεί. Την δεύτερη φορά εγκαταλείπει το παλάτι και εξερευνά τι υπάρχει έξω από αυτό. Και την τρίτη φορά αποδεικνύει ότι δεν ενδιαφέρεται για παιχνίδια επίδειξης. Η Γιασμίν αντιμετωπίζει ένα κλασικό πρόβλημα των πριγκιπισσών της Ντίσνεϊ: τον γάμο από συνοικέσιο.

Στο τέλος της ταινίας, καταφέρνει τον Σουλτάνο να αλλάξει τους νόμους και παντρεύεται αυτόν που θέλει.

Ηθικό δίδαγμα: «Δεν είμαι παιχνιδάκι σου.»

39

8. Τιάνα

Η Τιάνα είναι ανεξάρτητη γυναίκα. Ξέρει τι θέλει και δουλεύει σκληρά για να το αποκτήσει. Τα χρήματα της ανήκουν σε εκείνη και μόνο. Εντάξει, ερωτεύεται έναν βάτραχο… Αλλά το μήνυμα της ταινίας είναι ότι πρέπει να παλέψεις για να κερδίσεις αυτό που θες. Και να μην παρατάς τα όνειρα σου.

Ηθικό δίδαγμα: Δουλειά, δουλειά, δουλειά.

40

7. Μερίντα

Ακόμα μία πριγκίπισσα αντιμέτωπη με γάμο από συνοικέσιο. Το συναρπαστικό είναι το πώς ξεφεύγει από αυτή την κατάσταση: αρνείται να της συμπεριφέρονται σαν τρόπαιο και διαγωνίζεται η ίδια για να κερδίσει το χέρι της.

Πέρα από αυτό, σπάει τα στερεότυπα των φύλων και συμπεριφέρεται σαν αγόρι. Ακόμα και ο σωματότυπος της δεν ταιριάζει στο μοντέλο που μας έχει συνηθίσει η Ντίσνεϊ.

Ηθικό δίδαγμα: Η ομορφιά δεν έχει συγκεκριμένη εμφάνιση.

41

6. Εσμεράλντα

Η Εσμεράλντα είναι πραγματικό πρότυπο φεμινίστριας. Από την αρχή την ξεχωρίζουν επειδή είναι τσιγγάνα, ενώ εκείνη παλεύει για τις κοινωνικές ανισότητες. Υπάρχουν 3 άντρες που ενδιαφέρονται για εκείνη, αλλά η ίδια είναι η κυρίαρχη του σώματος της και αποφασίζει τι θα κάνει. Στο τέλος, επιλέγει εκείνον που την αγαπά γι’αυτό που είναι: μια ελεύθερη γυναίκα που πολεμά.

Ηθικό δίδαγμα: «Στον φεμινισμό μου θα συναντώνται πολλά πράγματα, αλλιώς θα είναι για πέταμα.»

42

5. Μεγάρα

Η Μεγάρα είναι από τις πιο υποτιμημένες γυναίκες της Ντίσνεϊ και ο λόγος είναι ότι σε αντίθεση με τις άλλες δεν είναι καλή. Μοιάζει περισσότερο με τον κακό της ιστορίας. Είναι σαρκαστική και κυνική, ιδιαίτερα όσον αφορά τον έρωτα. Δείχνει την σοφία της σε όλη την ταινία, με φράσεις όπως: «Ξέρεις πώς είναι οι άντρες. Νομίζουν ότι το “όχι” σημαίνει “ναι” και το “άντε χάσου”, “πάρε με, είμαι δική σου”.»

Ηθικό δίδαγμα: «Γ**α την πατριαρχία.»

43

4. Ποκαχόντας

Είναι εξαιρετικός εκπρόσωπος της οικολογίας και του φεμινισμού. Είναι από τις λίγες πριγκίπισσες που επιλέγουν την μοίρα τους και αρνείται τον πρίγκιπα, γιατί έχει σημαντικότερα πράγματα να κάνει. Η Ποκαχόντας είναι ελεύθερη, σίγουρη για τον εαυτό της και γενναία και μας διδάσκει για την αγάπη, τον σεβασμό και την ισότητα. Δεν την σώζει κανείς, αντιθέτως η ίδια σώζει τον John Smith.

Ηθικό δίδαγμα: «Νομίζεις ότι σου ανήκουν τα πάντα, ηλίθιε;»

44

3. Έλσα

Η Έλσα έχει κουραστεί με όλους και όλα. Οι γονείς της κρύβουν τα προβλήματα της αντί να τα διαρθρώνουν και την αναγκάζουν να αφήσει ένα από τα πράγματα που την κάνουν ευτυχισμένη (την αγάπη της αδερφής της). Τελικά εκείνη φεύγει από την φυλακή της και ο κόσμος προσπαθεί να την σκοτώσει.

Δεν την καταλαβαίνει κανείς, κι έτσι τα παρατάει όλα και φεύγει. Αλλά φεύγει για να είναι ελεύθερη και να ζήσει όπως θέλει. Όταν βρίσκει τον εαυτό της, επιστρέφει από αγάπη για την αδερφή της. Γιατί όταν τα έχεις χάσει όλα, όταν τα έχεις αφήσει όλα, έχεις αφήσει και αυτό που σε δένει: τον φόβο.

Ηθικό δίδαγμα: Let it go.

45

2. Μουλάν

Η Μουλάν αποδεικνύει ότι οι γυναίκες μπορούν να κάνουν τα πάντα το ίδιο καλά (ή και καλύτερα) με τους άντρες. Η Μουλάν παίρνει τους παραδοσιακούς ρόλους των φύλων και τους καταρρίπτει. Προκαλεί όποιον συναντά στον δρόμο της και του αποδεικνύει ότι μια γυναίκα έχει την ίδια αξία με έναν άντρα. Η κοινωνία μας βάζει να σκεφτόμαστε διαφορετικά.

Ηθικό δίδαγμα: Το φύλο είναι κοινωνικό κατασκεύασμα.

46

1. Μοάνα

Η Μοάνα δεν ψάχνει κάποιον να παντρευτεί ούτε αναρωτιέται τι θα γίνει αν πεθάνει ο πατέρας της, αλλά θέλει να δει πόσο μακριά μπορεί να φτάσει.

Δεν έχει πρίγκιπα, μόνο ένα κοτόπουλο που της δημιουργεί μπελάδες. Στην αρχή δεν νιώθει απόλυτη σιγουριά, αλλά δεν φοβάται να πείσει τον αντίπαλο της ότι η λύση είναι η ομαδική δουλειά και όχι το αντρικό εγώ του. Γι’αυτό και μπορεί να φτάσει όσο μακριά θέλει.

Ηθικό δίδαγμα: Όταν πάει μια γυναίκα μπροστά, πάνε όλες οι γυναίκες μπροστά.

47

Οι σκέψεις σας;

Credit: buzzfeed.com

Αφήστε το σχόλιο σας: