Ξεκινά η γραμμή 4 του Μετρό: Δεν θα πιστεύετε από ποια δημοφιλή μέρη θα περνά

Σε καταρχήν συμφωνία έχει έρθει η κυβέρνηση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για την απευθείας χρηματοδότηση τριών έργων στα οποία περιλαμβάνεται και η γραμμή 4 του μετρό (Άλσος Βεΐκου-Γουδή).
Αυτό ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομίας, αρμόδιος για θέματα ΕΣΠΑ, Παναγιώτης Κορκολής.
Αναλυτικότερα, πρόκειται για το Μετρό της Αθήνας, την ενεργειακή διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου και την επέκταση φυσικού αερίου στη Βόρεια Ελλάδα.
Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομίας, η συμφωνία για τη γραμμή 4 του Μετρό περιλαμβάνει χρηματοδότηση 75% από δανειακά κεφάλαια της ΕΤΕπ και 25% από το ΕΣΠΑ.
Το πρώτο τμήμα «Α» της Γραμμής 4 Μετρό, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,2 δισ. €, θα περιλαμβάνει 11,7 χλμ. με 14 σταθμούς (‘Aλσος Βεΐκου – Γαλάτσι – Κυψέλη – Δικαστήρια – Λ. Αλεξάνδρας – Εξάρχεια – Ακαδημία – Κολωνάκι – Ευαγγελισμός – Καισαριανή – Νήαρ Ήστ – Ιλίσια – Ζωγράφου – Γουδή).

Το τμήμα αυτό υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες και θα μειώσει την κυκλοφορία των ΙΧ αυτοκινήτων κατά 53.000 ημερησίως.
Το τμήμα Ευαγγελισμός-Αλσος Βεΐκου (8,3 χιλιόμετρα, 9 σταθμοί) έχει μελετηθεί εκτενώς τα προηγούμενα χρόνια και θεωρείται ώριμο (μάλιστα, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου έχει από το 2012 κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος). Έχει προϋπολογισμό 900-950 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από την ΕΤΕπ.
Το έργο είναι αναμφισβήτητα σημαντικό, καθώς θα δώσει «διέξοδο» σε εξαιρετικά πυκνοδομημένες περιοχές της πρωτεύουσας, όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, του Γκύζη και τα Εξάρχεια, οι οποίες δεν έχουν σήμερα πρόσβαση σε μέσα σταθερής τροχιάς.
Αναλυτικότερα, η πρώτη φάση περιλαμβάνει τους σταθμούς Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Λεωφόρος Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ηλύσια, Ζωγράφου και Γουδή. Το μήκος της γραμμής είναι 11,7 χλμ. και θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες.
Ενώ, ολόκληρη η γραμμή 4 του Μετρό (Περισσός – Αλσος Βεΐκου ? Πανεπιστήμιο – Ευαγγελισμός – Βύρωνας – Κατεχάκη – Μαρούσι – Λυκόβρυση) έχει μήκος 33 χλμ., 29 σταθμούς και εκτιμώμενο προϋπολογισμό κατασκευής περίπου 3,3 δισ. ευρώ. Αρχικά, στη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό (1995-1999) είχε αποφασιστεί να κατασκευαστεί όχι με τη μορφή νέας γραμμής, αλλά χωρισμένη σε δύο επεκτάσεις των υφιστάμενων γραμμών, επιλογή που τελικά αποκλείστηκε για διάφορους λόγους (διακοπή λειτουργίας του μετρό, σύνθετη κατασκευή, υψηλό κόστος κ.λπ.).
Πηγή: fimes.gr

Related posts

«Τον πέταξαν χωρίς τα ρούχα του»: Φρικτές αποκαλύψεις για το τραγικό τέλος του Χρήστου Μάρκου στα Πατήσια

Αγρίνιο: Η στιγμή του σεισμού των 4,7 Ρίχτερ σε σούπερ μάρκετ – Έτρεχε έντρομη η υπάλληλος

Σκοτwθηκε ο 16χρονος – Καλό παράδεισο άγγελε μου