Υποχρεωτικά τεστ 72 ώρες κορωναϊού ή αντισωμάτων τρεις ημέρες πριν από την έλευση τουριστών στην Ελλάδα αλλά γεμάτα αεροπλάνα εισηγείται η Αθήνα προς την Ευρωπαϊκή επιτροπή στην πρότασή της για την επανεκκίνηση του τουρισμού.
Το non-paper που έχει αποσταλεί προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ζητεί την άρση των περιορισμών στις μετακινήσεις μεταξύ κρατών-μελών της Ε.Ε. ως τις 15 Ιουνίου «όπου αυτό είναι εφικτό».
Σύμφωνα με το έγγραφο, το οποίο επικαλείται το Politico, η ελληνική πλευρά ζητά «δίκαιη μεταχείριση» όλων των δυνητικών επισκεπτών και την αποτροπή μεροληψίας βάσει εθνικότητας στα «πρωτόκολλα ασφαλούς μετακίνησης». «Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε τον κατακερματισμό της Ενιαίας Αγοράς στην περίπτωση των τουριστικών υπηρεσιών», σημειώνει το ελληνικό έγγραφο, το οποίο ζητά να μπορούν οι άνθρωποι να ταξιδεύουν και μετά να επιστρέφουν εύκολα στις πατρίδες τους. Δεν πρέπει να υπάρχουν μέτρα καραντίνας «και άλλων δυσανάλογες ή αποτρεπτικές απαιτήσεις κατά την επιστροφή» των ταξιδιωτών στη χώρα τους, αναφέρεται.
Τα τεστ: Ωστόσο η Αθήνα δεν τάσσεται υπέρ ενός πλήρους ανοίγματος των συνόρων για όλους. Και παρότι το σχέδιο της Κομισιόν στο συγκεκριμένο σημείο μάλλον δεν προσφέρει λεπτομέρειες, το ελληνικό έγγραφο ζητά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο όλοι οι ταξιδιώτες να υποβάλλονται σε τεστ είτε για κορωναϊό είτε για αντισώματα τρεις ημέρες προτού πραγματοποιήσουν το ταξίδι.
Εναλλακτικά προτείνει τη μη διεξαγωγή τεστ ανίχνευσης κορωναϊού «για ταξίδια μεταξύ περιοχών που έχουν επιδείξει ξεκάθαρα και σταθερά στοιχεία ότι η κατάσταση με τον COVID-19 είναι υπό έλεγχο.
Υπάρχει επίσης ένα ακόμα αίτημα; Από μια χώρα με χιλιάδες νησιά που δεν μπορούν να είναι προσβάσιμα οδικώς. «Δεν μπορεί να υπάρξει διάκριση ή διαφοροποίηση με βάση το μέσο του ταξιδιού«, λέει η Αθήνα. Τα θαλάσσια, οδικά και σιδηροδρομικά (να) ανοίξουν όλα την ίδια στιγμή και με αναλογικά πρωτόκολλα. Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε τα πιο απομακρυσμένα μέλη της Ενωσης να μείνουν πίσω.
Όσον αφορά στις αερομεταφορές σημειώνεται: «Στα αεροπλάνα, όλες οι θέσεις πρέπει α είναι γεμάτες, καθώς η διατήρηση μίας μεσαίας θέση κενής θα καθιστούσε τις πτήσεις οικονομικά ασύμφορες, με αμφίβολα αποτελέσματα ως προς τα υγειονομικά οφέλη.
Με πληροφορίες από Politico