Με ένα χρόνο καθυστέρηση που, εν πολλοίς, οφείλεται στον τρόπο χρηματοδότησης του έργου, προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του μετρό που θα ξεκινάει από το Άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι και θα καταλήγει στο Γουδί. Ένα έργο πνοής που άρχισε να μελετάται πριν από περίπου 21 χρόνια και υπήρξε έκτοτε στην ατζέντα όλων των κυβερνήσεων μέχρι σήμερα, πρόκειται να δημοπρατηθεί στα τέλη Μαρτίου.
Αναμφισβήτητα, αποτελεί το κρισιμότερο έργο νέας γενιάς για τον κατασκευαστικό τομέα, δίνοντας πολύτιμη διέξοδο και στον τεχνικό κόσμο, μετά την ολοκλήρωση των τεσσάρων οδικών έργων, στα τέλη Μαρτίου.
Η Αττικό Μετρό έχει υπολογίσει σε 3.500 τις θέσεις εργασίας που θα αναπτυχθούν κατά την κατασκευή του. Σύμφωνα με όσα δήλωσε κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στα Τέμπη, ο υπουργός Υποδομών, Χρίστος Σπίρτζης, η χρηματοδότηση του έργου έχει διασφαλιστεί καθώς τα 400 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από το ΕΣΠΑ και το υπόλοιπο 1 δισ. ευρώ περίπου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Στην Αττικό Μετρό υπάρχει πρόοδος και για το κομμάτι Ευαγγελισμός – Γουδί που ήταν το πιο ανώριμο, καθώς οι σχετικές μελέτες έχουν ολοκληρωθεί, με στόχο την υποβολή έγκρισης περιβαλλοντικών όρων. Η γραμμή 4 μήκους 12,5 χιλιόμετρα, θα διαθέτει 14 σταθμούς και όπως και το μετρό της Θεσσαλονίκης, οι συρμοί θα καθοδηγούνται μέσα από ένα κέντρο ελέγχου και θα είναι χωρίς οδηγό. Η νέα γραμμή θα εξυπηρετεί περίπου 220.000 επιβάτες ημερησίως.
Η γραμμή 4 παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα, που κατά την Αττικό Μετρό είναι:
-Η εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης (Γαλάτσι, Κυψέλη, Παγκράτι, Καισαριανή, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή, Βύρωνας).
-Εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία (Παίδων, Λαϊκό, Στρατιωτικό Νοσοκομείο 401, 251 – ΓΝΑ, Υγεία, Μητέρα, Ιατρικό Κέντρο), Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Πολυτεχνείο-κεντρικά, Πανεπιστήμιο-κεντρικά, Νομική Σχολή, Πολυτεχνειούπολη, Πανεπιστημιούπολη, Οδοντιατρική Σχολή), Δικαστήρια, περιοχές με έντονες επαγγελματικές και εμπορικές δραστηριότητες (κέντρο Αθήνας, Λεωφ. Κηφισίας), τις εγκαταστάσεις του Ολυμπιακού Σταδίου, κλπ.
-Αύξηση της δικτύωσης του μετρό με 5 σταθμούς μετεπιβίβασης με τις Γραμμές 1, 2 και 3.
-Ανακούφιση υφιστάμενων σταθμών μετρό από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού (Σύνταγμα, κ.λπ.)
Πηγή: Economy365.gr