Οι μελέτες και οι διαδικασίες για τις επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας βρίσκονται σε εξέλιξη.
Η πιο προχωρημένη επέκταση αφορά τη Γραμμή 2 προς το Ίλιον, με μήκος περίπου 4 χλμ. και τρεις σταθμούς: Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος. Στο ίδιο έργο περιλαμβάνονται επίσης η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα, καθώς και η κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης.
Ο σταθμός «Παλατιανή» θα βρίσκεται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και θα διαθέτει δύο εισόδους εκατέρωθεν της Οδού Θηβών.
Ο σταθμός «Ίλιον» θα τοποθετηθεί στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ελαιών και θα παρέχει δύο εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών, με πρόβλεψη για σύνδεση με τον μελλοντικό Σταθμό της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη. Ο σταθμός «Άγιος Νικόλαος» θα τοποθετηθεί κάτω από την ομώνυμη οδό και σε τμήμα του χώρου πρασίνου μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγ. Νικολάου.
Ad
Unmute
Στο myΗΡΩΝ app έχεις τον έλεγχο της ενέργειας σου!
myΗΡΩΝ app
Αυτά τα παντελόνια θα τα λατρέψει κάθε άνδρας. Δες γιατί
Alpha Pants
Η μελλοντική λειτουργία της επέκτασης και οι τρέχουσες ανάγκες καθιστούν απαραίτητη τη δημιουργία επιπλέον χώρων αμαξοστασίου.
Έτσι, θα προχωρήσει η επέκταση του Αμαξοστασίου του Ελαιώνα σε γειτονική περιοχή 20 στρεμμάτων, στη γωνία των οδών Αγίας Άννης και Πιερίας. Παράλληλα, απαιτείται αναβάθμιση ή αντικατάσταση ορισμένων ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων στις Γραμμές 2 και 3.
Το σύστημα ψηφιακής μετάδοσης δεδομένων θα αναβαθμιστεί ή θα αντικατασταθεί σε όλους τους σταθμούς των Γραμμών 2 και 3. Οι αλλαγές αυτές θα απαιτήσουν νέο εξοπλισμό και λογισμικό τόσο στο Κέντρο Ελέγχου στο Σύνταγμα όσο και τοπικά, χωρίς να διακοπεί η λειτουργία των Γραμμών.
Το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού ξεκίνησε τον Μάιο του 2023 και έχει ολοκληρωθεί, ενώ σύντομα θα ακολουθήσει το δεύτερο στάδιο με την κατάθεση οικονομικών προσφορών. Η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει το 2026 και να ολοκληρωθεί το 2031. Για τη Γραμμή 2 μελετάται και μελλοντική επέκταση με τρεις επιπλέον σταθμούς προς Καματερό, Ζεφύρι και Αχαρνές.
Γραμμή 2 – Επέκταση προς Γλυφάδα
Σε προκαταρκτικό στάδιο βρίσκεται η μελέτη για την επέκταση της Γραμμής 2 από τον υφιστάμενο σταθμό Ελληνικό προς Γλυφάδα συνολικού μήκους σήραγγας 4,5 χλμ. και τριών νέων σταθμών.
Ο πρώτος χωροθετείται στην Άνω Γλυφάδα, κάτω από την Πλατεία Μακεδονίας, ο δεύτερος στη συμβολή της Βουλιαγμένης με τη Γρηγορίου Λαμπράκη και ο τρίτος και τελευταίος στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.
Σύμφωνα με τους αρμόδιους παράγοντες της Ελληνικό Μετρό η επεκτασιμότητα του Μετρό της Αθήνας είναι δεδομένη, εντός του πλαισίου ωρίμανσης των μελετών και υπό την αίρεση της χρηματοδότησης.
Οι μελλοντικές επεκτάσεις
Ο σχεδιασμός των επεκτάσεων είναι άλλο ένα σημαντικό τμήμα του αντικειμένου της εταιρείας. Στην Αθήνα ο αρμόδιος αυτού του επιπέδου σχεδιασμού είναι ο ΟΑΣΑ. Τον παρόντα χρόνο υλοποιεί τη συγκοινωνιακή μελέτη της Αττικής, από όπου θα προκύψουν και ο σχεδιασμός, η σκοπιμότητα και η βιωσιμότητα των επεκτάσεων του δικτύου Μετρό.
Έχουν μελετηθεί από την Ελληνικό Μετρό σε προκαταρκτικό στάδιο η επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα, εξασφαλίζοντας τη σύνδεση του ΚΠΙΣΝ ( Ίδρυμα Νιάρχος) με το δίκτυο του Μετρό.
Έχει διερευνηθεί η επέκταση της Γραμμής 4 δυτικά, από το σταθμό «Άλσος Βεΐκου» προς τους δήμους Ιλίου και Πετρούπολης, η οποία θα διέρχεται από τους δήμους Νέας Ιωνίας και Νέας Φιλαδέλφειας, με δυνατότητα μετεπιβίβασης στις Γραμμές 1 και 2. Ομοίως, η επέκταση της Γραμμής 4 βόρεια, από το σταθμό «Κατεχάκη» προς Μαρούσι, Πεύκη και Λυκόβρυση, με δυνατότητα μετεπιβίβασης στη Γραμμή 1.
Επίσης, έχει μελετηθεί κλάδος της Γραμμής 4 από το σταθμό «Ευαγγελισμός» προς την ΠΥΡΚΑΛ, με δικτύωση στις Γραμμές 2 και 3. Ο κλάδος θα αποτελέσει τμήμα της μελλοντικής Γραμμής 5 προς Χαϊδάρι. Τέλος, διερευνάται η επέκταση της Γραμμής 1 βόρεια, από το σταθμό «Κηφισιά», προς Νέα Ερυθραία και την Εθνική Οδό (κόμβος Βαρυμπόμπης).