Ολοκληρώθηκαν οι απολογίες των τεσσάρων κατηγορουμένων για τον θάνατο του 36χρονου Αντώνη στο Blue Horizon. Στο δικαστικό συμβούλιο η “τύχη” των άλλων δύο λόγω διαφωνίας ανακρική και εισαγγελέα.
Την προφυλάκιση του πλοίαρχου (καπετάνιος) και του ύπαρχου του Blue Horizon για το θάνατο του 36χρονου Αντώνη Καρυώτη στο λιμάνι του Πειραιά, αποφάσισαν τα ξημερώματα της Δευτέρας (11/09) ανακρίτρια και εισαγγελέας μετά από τις πολύωρες απολογίες των συνολικά τεσσάρων συλληφθέντων.
Ανακριτής και εισαγγελέας διαφώνησαν για την προφυλάκιση ή μη του υποπλοιάρχου και του λοστρόμου και αφέθηκαν ελεύθεροι. Έτσι την τελική απόφαση θα λάβει το δικαστικό συμβούλιο.
Ο υποπλοίαρχος νοσηλεύεται με ισχαιμικό επεισόδιο στο νοσοκομείο και μετέβη εκεί η ανακρίτρια προκειμένου να απολογηθεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στον πλοίαρχο (καπετάνιος) που κατηγορείτο για επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες ασκήθηκε συμπληρωματική δίωξη για θανατηφόρα έκθεση.
Ο ίδιος στην κατάθεσή του φέρεται να υποστηρίζει ότι έπραξε τα δέοντα σύμφωνα τους κανονισμούς όταν ενημερώθηκε ότι υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα και ενημέρωσε το λιμενικό.
Τι ισχυρίζεται ο καπετάνιος
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο απολογητικό υπόμνημα που παρέδωσε στην ανακρίτρια, ο πλοίαρχος ισχυρίζεται ότι: «Ζήτησα άδεια απόπλου την οποία έλαβα 21:12. Στις 21:13 ενημερώθηκα ότι το πλοίο είχε αποδεθεί. Επικοινώνησα εκ νέου με τον ύπαρχο που βρισκόταν στον καταπέλτη και μου είπε όλα έχουν καλώς. Στις 21.14 ο ύπαρχος φώναζε έντονα καπτεν, καπτεν. Κατάλαβα ότι κάτι ασυνήθιστο συμβαίνει, κοίταξα στην οθόνη και είδα ίσα ίσα έναν άνθρωπο να πέφτει στην θάλασσα. Ακαριαία έδωσα εντολή να μειώσει το πλοίο ταχύτητα και να ενημερωθεί το Α’ λιμενικό τμήμα. Δεν ήξερα τι είχε συμβεί. Φώναζα τι έχει γίνει ρε παιδιά; Δεν έκανα κράτει μηχανές διότι το πλοίο θα έμενε ακυβέρνητο με κίνδυνο ζωής πληρώματος και επιβατών και κίνδυνο σύνθλιψης του ανθρώπου που έχει βρεθεί στη θάλασσα».
Τι ισχυρίζεται ο ύπαρχος
Από την πλευρά του, ο ύπαρχος στην κατάθεσή του, φέρεται να υποστηρίζει, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για ότι συνέβη αλλά δεν αποδέχεται το νομικό χαρακτηρισμό της πράξης ανθρωποκτονία από ενδεχόμενο δόλο. «Πάτησε στο νύχι του καταπέλτη. Γλίστρησε κι αυτός κι εγώ. Εκείνος έπεσε. Κι εγώ κινδύνεψα να πέσω δύο φορές. Toν έσπρωξα δύο φορές μια από την δεξιά και μια μετά στο κέντρο όταν ο ίδιος κάνει κυκλωτική κίνηση. Την τρίτη φορά είχα παρατεταμένα τα χέρια μου για να μην περάσει. Την πρώτη φορά φοβήθηκα, την δεύτερη ήθελα να πέσω να βοηθήσω αλλά είχε ήδη απομακρυνθεί το πλοίο. Μόλις έπεσε στο νερό φωνάζω Captain, Άνθρωπος στη θάλασσα. Αυτό προκύπτει από το μαύρο κουτί και το ημερολόγιο του πλοίου. Γύρισα αμέσως προς τα πίσω για να πάρω σωστικό μέσο αλλά ο άνθρωπος είχε πνιγεί από την περιδίνηση».
Το κατηγορητήριο για τον ύπαρχο:
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, το κατηγορητήριο για τον ύπαρχο αναφέρει: «Αφού απομάκρυνες το τελευταίο σκοινί πρόσδεσης του πλοίου από τον κάβο της προβλήτας, προκειμένου το πλοίο να αναχωρήσει και επέστρεψες στη ράμπα επιβίβασης οχημάτων ( καταπέλτης ) ενόσω ακόμη αυτή δεν είχε ανελκυστει αλλά εφαπτόταν στην προβλήτα του λιμένος, όταν αντελήφθης ότι ο Αντώνης Καριώτης ανέβηκε τρέχοντας στην ράμπα επιβίβασης οχημάτων με σκοπό να επιβιβαστεί στο πλοίο και ενώ ο τελευταίος επανερχόταν επανειλημμένως σε μια διαρκή προσπάθεια του να επιβιβαστεί, εσύ επέμεινες συνεχίζοντας τις επανειλημμένες ωθήσεις σου σπρώχνοντας και τραβώντας τον με τα χέρια σου προς την προβλήτα, φωνάζοντας του “έξω ρε”, μολονότι στο μεταξύ είχαν τεθεί σε λειτουργία οι μηχανές του πλοίου και αυτό είχε ήδη αρχίσει να απομακρύνεται από την προβλήτα, με αποτέλεσμα ο 36χρονος υφιστάμενος την ως άνω σωματική βία από εσένα, να πέσει στο κενό που δημιουργήθηκε εκ της κίνησης του πλοίου μεταξύ της προβλήτας και του καταπέλτη, ο οποίος δεν είχε ακόμη ανελκυθει και ασφαλιστεί και να βρεθεί στην θάλασσα, στο σημείο που αναδεύονταν τα ύδατα έμπροσθεν των μηχανών των πλοίων ( στην πρύμνη ).
Επιπροσθέτως, αμέσως μετά την πτώση του άτυχου άνδρα στη θάλασσα και ενώ τον παρατηρούσες καθώς εκείνος αναδευόταν εντός των υδάτων κοντά στην επιφάνεια της θάλασσας συνεπεια της κίνησης των μηχανών του πλοίου, ήτοι ευρίσκετο σε κατάσταση που αδυνατούσε να επιπλεύσει κολυμπώντας, έδωσες την έγκριση για άμεση αναχώρηση φωνάζοντας στο φορητό VHF που κρατούσες την φράση ” φεύγουμε φεύγουμε “, με αποτέλεσμα να μην δρομολογηθούν όλες οι ενδεδειγμένες προβλεπόμενες ενέργειες. ( Παύση μηχανών, ρίψη σωσιβιου, χρήση σωσιβιας λέμβου κλπ ). Συνέπεια της ως άνω συμπεριφοράς σου, ήταν να επέλθει εντός ολίγων λεπτών από την πτώση στην θάλασσα, ο θάνατος του 36χρονου εκ πνιγμού, από εισρόφηση θαλασσίου ύδατος, αποτέλεσμα που προέβλεψες και αποδέχτηκες ως ενδεχόμενο να επέλθει».