Ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, αεροναυπηγός και εκδότης του περιοδικού «Πτήση», έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με τι μπορεί να έχει συμβεί, ύστερα από την πτώση του Καναντέρ στην Κάρυστο, μιλώντας στην ΕΡΤ.
Τι ανέφερε για την πτώση
Αρχικά, τόνισε ότι «τα συγκεκριμένα αεροπλάνα (CL–215) δεν έχουν σύστημα εκτίναξης ή διαφυγής και ότι η καλύτερη ελπίδα για τους χειριστές σε περίπτωση που συμβεί κάτι, είναι να επιχειρήσουν αναγκαστική προσγείωση έστω και σε ανώμαλο έδαφος, όπως συνέβη το 2015 στη Λακωνία και το 2016 στα Δερβενοχώρια».
«Παρ’ ότι η εικόνα που βλέπουμε, δυστυχώς δεν δίνει πολλές ελπίδες, είναι σημαντική, καθώς δείχνει τον πλωτήρα (το βοηθητικό εξάρτημα του αεροπλάνου, το οποίο τον βοηθά στην προσθαλάσσωση για να μην ακουμπήσει το φτερό κάτω) να ακουμπά στις κορυφές των δέντρων. Άγνωστο, ωστόσο, είναι τι συνέβη προηγουμένως και η τροχιά του αεροπλάνου το οδήγησε μέσα στο εδαφικό ανάγλυφο», επεσήμανε και προσέθεσε: «Από εκεί και ύστερα, δεν υπήρχε ούτε χρόνος αλλά κυρίως ούτε χώρος ελιγμών και αμέσως μετά τη ρίψη, επειδή το αεροπλάνο ελαφρώνει, εκτινάσσεται στον αέρα και λαμβάνεται κι αυτό υπόψη για το πώς μπορεί να ακολουθήσει μετά η τροχιά του ιπτάμενου μέσου», υπογράμμισε.
Όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο αποφασίζεται το ύψος που θα γίνει η ρίψη, απάντησε ότι «η εκπαίδευση των πιλότων γίνεται βάσει προδιαγραφών. Δηλαδή, υπάρχει ένα σημείο εισόδου στην περιοχή της φωτιάς και ένα υπολογιζόμενο σημείο εξόδου.
Πριν γίνει η ρίψη, τα αεροπλάνα περνούν από πάνω και κάνουν επιθεώρηση του χώρου, ιδιαίτερα αν είναι η πρώτη φορά η πρώτη ρίψη της ημέρας μετά την υδροληψία. Αποτελεί θέμα εμπειρίας, συνθηκών και βέβαια όλα γίνονται με γνώμονα την ασφάλεια. Είναι απόφαση του πιλότου μέχρι τι βάθος θα κατέβει για να κάνει τη ρίψη, χωρίς να υπάρχει κάποιο σύστημα ή κάποιο άλλο βοήθημα, δυστυχώς», ολοκλήρωσε.