Ευτυχώς δεν έγινε σε τούνελ: Νέα αποκάλυψη στο φως που καταδικάζει το δυστύχημα ως εγκληματική ενέργεια

 «Εγκληματική ενέργεια» ανέφερε ο Αναστάσιος Δέδες, πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων, αναφερόμενος στην εντολή να κινηθεί το επιβατικό τρένο της Hellenic Train στη γραμμή καθόδου, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να συγκρουστεί με μία εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη.

Στην κάμερα του ΕΡΤ, o κ. Δέδες σημείωσε πως το τρένο με τους 342 επιβάτες και τα 10 μέλη προσωπικό: «Έφτασε Λάρισα και από εκεί πέρα άλλαξε γραμμή, κατόπιν εντολής του σταθμάρχη, και πήγε στη γραμμή καθόδου».

Αναστάσιος Δέδες: Τι ανέφερε

Ήταν μια «εντελώς αψυχολόγητη, λανθασμένη και επικίνδυνη ενέργεια» καθώς «δεν υπήρχε έλεγχος από τον μηχανοδηγό της κίνησης στην κάθοδο».

«Ακολούθησε λανθασμένη διαδρομή» επανέλαβε και τόνισε πως «έπρεπε να υπάρχουν σήματα στο δρόμο για να βλέπει ο μηχανοδηγός αν η γραμμή είναι ελεύθερη ή όχι. Υπάρχουν φανάρια τα οποία είναι είτε πορτοκαλί είτε κόκκινα όταν υπάρχει πρόβλημα».

Όταν του ζητήθηκε να αναφερθεί εκτενέστερα σε αυτά τα φανάρια, εξήγησε πως «το σύστημα δεν λειτουργούσε. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το σύστημα αυτό υπήρχε στα τρένα και υπήρχε και στη γραμμή αλλά δεν είχε αναβαθμιστεί και τεθεί σε λειτουργία με αποτέλεσμα οι μηχανοδηγοί να κινούνται στα τυφλά. Τεράστιο το ρίσκο».

Αναφορικά με τις ταχύτητες των δύο τρένων ανέφερε πως θα χρειαζόταν πολύ μεγάλη απόσταση για να μπορέσει ο μηχανοδηγός του επιβατικού να σταματήσει το τρένο.

«Σε αντίστοιχο δυστύχημα (…) με 80-85 χιλιόμετρα θέλει πάνω από 250 μέτρα να σταματήσει. Το Intercity πάει με 160, φανταστείτε πόση απόσταση ακινητοποίησης χρειάζεται. Ήταν νύχτα, έχει στροφές, ο άλλος έβγαινε από τούνελ (σ.σ. το εμπορικό). Ήταν τετελεσμένο γιατί υπήρχε τεράστιο ρίσκο και μεγάλο λάθος που έδωσαν στο τρένο να κινηθεί στην αντίθετη πλευρά» δήλωσε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ήταν «ευχής έργων, μέσα σε όλη την τραγωδία, ότι δεν έγινε η σύγκρουση στα τούνελ. Αν γίνονταν στα τούνελ θα είχαμε πολλαπλάσιους νεκρούς γιατί δεν θα μπορούσαν να μπουν σωστικά συνεργεία».

Καταλήγοντας σημείωσε πως ο ΟΣΕ είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση της γραμμής και την επίλυση τυχόν προβλημάτων, ενώ η Hellenic Train φέρει ευθύνη για τα δρομολόγια.

Related posts

«Τον πέταξαν χωρίς τα ρούχα του»: Φρικτές αποκαλύψεις για το τραγικό τέλος του Χρήστου Μάρκου στα Πατήσια

Αγρίνιο: Η στιγμή του σεισμού των 4,7 Ρίχτερ σε σούπερ μάρκετ – Έτρεχε έντρομη η υπάλληλος

Σκοτwθηκε ο 16χρονος – Καλό παράδεισο άγγελε μου