Forbes: «Οι Τούρκοι έχουν πιο ισχυρό Ναυτικό» – Δείτε τι έπαθαν από τον… αδύναμο ελληνικό Στόλο

Σύγκριση του Πολεμικού Ναυτικού Ελλάδας και Τουρκίας επιχειρεί το αμερικανικό περιοδικό αναδεικνύοντας «νικητές» τους γείτονες – Είναι όμως αυτή η αλήθεια; Η Ελλάδα έδωσε δυναμικές απαντήσεις επί του πεδίου, προκαλώντας εφιάλτες στους Τούρκους.

Στην έκρυθμη κατάσταση που επικρατεί μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας τον τελευταίο χρόνο αναφέρεται το περιοδικό Forbes, επιχειρώντας μάλιστα να αναδείξει και τον… ισχυρότερο στρατιωτικά, υπολογίζοντας ωστόσο λανθασμένα τον συσχετισμό δυνάμεων, μιας και αναφέρεται μόνο σε αριθμούς.

Αναλύοντας την κρίση των προηγούμενων μηνών στην Ανατολική Μεσόγειο, το παγκοσμίου φήμης περιοδικό συγκρίνει την δύναμη ισχύος του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού με το αντίστοιχο τουρκικό, υποστηρίζοντας ότι η Τουρκία είναι πιο ισχυρή στη θάλασσα.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση του Forbes, ενώ η ελληνική Πολεμική Αεροπορία μπορεί με τα γαλλικά Rafale και την αναβάθμιση των F-16 να έχει τον έλεγχο πάνω από το Αιγαίο, δεν συμβαίνει το ίδιο και στην θάλασσα όπου το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό υστερεί επιχειρησιακά και αριθμητικά έναντι του τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού περισσότερο από ποτέ άλλοτε.

«Ο ελληνικός Στόλος διαθέτει σήμερα τέσσερις φρεγάτες κλάσεως “Ύδρα”, τύπου MEKO 200, που σχεδιάστηκαν στην Γερμανία και παραδόθηκαν την δεκαετία του 1990. Διαθέτει, επίσης, εννέα φρεγάτες κλάσεως «Έλλη» που κατασκευάστηκαν στην Ολλανδία και παραδόθηκαν την δεκαετία του 1990 και στις αρχές της δεκαετίας 2000», αναφέρει το Forbes προσθέτοντας πως το μέγεθος των ελληνικών σκαφών είναι μικρότερο από τα τουρκικά.

Αν και το Forbes δεν ξεχνά να αναφέρει τα 11 ελληνικά υποβρύχια, παραλείπει να τονίσει την ανωτερότητα του Πολεμικού μας Ναυτικού στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο, τόσο με τα πανίσχυρα υποβρύχια τύπου 214 όσο και με τα ελικόπτερα που αποτελούν τον εφιάλτη των τουρκικών υποβρυχίων.

Το Forbes υποστηρίζει πως αν και πρόκειται για ένα φοβερό στόλο για μια τόσο μικρή χώρα, σίγουρα δεν συναγωνίζεται της Τουρκίας. Και αυτό διότι η γειτονική χώρα ξεκίνησε να κατασκευάζει την πρώτη φρεγάτα πολλαπλού ρόλου που θα ναυπηγηθεί στην χώρα και θα ακολουθήσουν άλλες τρεις. «Η πρώτη θα παραδοθεί το 2023. Πριν από την συγκεκριμένη φρεγάτα, η Άγκυρα έχει ήδη κατασκευάσει τέσσερις κορβέτες κατηγορίας Ada που εξειδικεύονται στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο», αναφέρει το δημοσίευμα.

Όσο για τα τουρκικά υποβρύχια, το αμερικανικό περιοδικό αναφέρει ότι και η Τουρκία διαθέτει πετρελαιοκίνητα – ηλεκτροκίνητα επιθετικά υποβρύχια γερμανικής κατασκευής, πολλά εκ των οποίων κατασκευάστηκαν επί τουρκικού εδάφους. «Ξεχνάει» ωστόσο και πάλι να αναφέρει την ανωτερότητα της Ελλάδας σε αυτόν το τομέα, επισημαίνοντας πως έως το 2027 η Τουρκία θα έχει αποκτήσει έξι υπερσύγχρονα υποβρύχια «κλάσεως 214» αναερόβιας προώσεως. Τα υποβρύχια δηλαδή που ήδη διαθέτει η Ελλάδα από το 2011.

Το Forbes κάνει ιδιαίτερη αναφορά στη ναυαρχίδα του τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού που είναι στα… σκαριά. Πρόκειται για το «TCG Anadolu», ένα αμφίβιο επιθετικό πλοίο που μπορεί να μετατραπεί σε ελαφρύ αεροπλανοφόρο. Το κατασκευάζουν οι Ισπανοί, με εξοπλισμό τουρκικής προελεύσεως όπως, αναφέρει το Forbes. Επιπλέον, η Τουρκία διαθέτει οκτώ αμερικανικές φρεγάτες κλάσεως «Oliver Hazard Perry» που φέρουν σύστημα κατευθυνόμενων πυραύλων και τέσσερις φρεγάτες κλάσεως «Barbaros», τύπου MEKO 200.

Το περιοδικό επισημαίνει ότι η Ελλάδα θέλει να αγοράσει τουλάχιστον τέσσερις νέες φρεγάτες προκειμένου να ξεκινήσει και αυτή να ενισχύει την ναυτική της δύναμη. Ήδη η Γαλλία έχει δείξει έντονο ενδιαφέρον να εξοπλίσει το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, ενώ και οι ΗΠΑ πιέζουν για την απόκτηση αμερικανικών φρεγατών, οι οποίες θα μπορούσαν να κατασκευασθούν από κοινού στο ναυπηγείο της Onex, στο νησί της Σύρου.

«Ό,τι και αν αποφασίσει να κάνει τελικά η Αθήνα, έχει καταστεί απολύτως σαφές ότι ο στόλος της απαιτεί σημαντική ενίσχυση και εκσυγχρονισμό για να συμβαδίσει με τον μεγαλύτερο και ολοένα και πιο προηγμένο τουρκικό στόλο, προκειμένου να αποφύγει η Ελλάδα η “ζυγαριά” σε ναυτική δύναμη να γείρει σημαντικά υπέρ της Άγκυρας», καταλήγει η έκθεση.

Αλλεπάλληλες νίκες του Ελληνικού Στόλου έναντι του τουρκικού
Είναι αλήθεια πως οι Τούρκοι είναι πανίσχυροι στρατιωτικά και υπεράριθμοι, ωστόσο, τους τελευταίους μήνες έχουν καταλάβει καλά πως αυτό που παίζει το σημαντικότερο ρόλο επί του πεδίου είναι η στρατηγική, η ψυχραιμία και η εμπειρία να ξέρεις πότε θα κάνεις το επόμενο κρίσιμο βήμα. Κάτι τέτοιο προφανώς οι Αμερικανοί δεν το συμπεριέλαβαν στην έρευνά τους και φυσικά δεν αναφέρθηκαν στις συνεχείς ήττες των Τούρκων επί του πεδίου από το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό τους τελευταίους μήνες.

Τι να πρωτοθυμηθούμε… την ετοιμότητα του ελληνικού Στόλου όταν οι Τούρκοι πήγαν στις 21 Ιουλίου να βγουν μαζικά από το ναύσταθμο του Ακσάζ; Τον εμβολισμό της τουρκικής ναυαρχίδας KEMAL REIS από την φρεγάτα ΛΗΜΝΟΣ; Τις εφιαλτικές στιγμές που έζησαν τα πληρώματα των τουρκικών υποβρυχίων όταν τα «ξετρύπωσαν» ελληνικά ελικόπτερα και φρεγάτες; Το τείχος που βρήκε μπροστά του το ORUC REIS και τα τουρκικά πολεμικά πλοία όταν πήγαν να πλησιάσουν το Σύμπλεγμα της Μεγίστης;

Αυτή είναι η αλήθεια, δυστυχώς για τους… πανίσχυρους Τούρκους που «αποθεώνει» το Forbes. Μάταια ο Ερντογάν έψαχνε επί τόσους μήνες μία νίκη επί του πεδίου που θα ανάγκαζε την Αθήνα να καθίσει στο τραπέζι των συνομιλιών άνευ όρων και θα τη χρησιμοποιούσε και πολιτικά στο εσωτερικό. Οι ήττες είναι συνεχείς για τους Τούρκους, που σε κάθε απόπειρα πρόκλησης έβλεπαν μπροστά τους ελληνική σημαία.

Αξίζει όμως να δούμε αναλυτικά για μια ακόμη φορά τις νίκες του Πολεμικού Ναυτικού έναντι των Τούρκων τους τελευταίους μήνες.

Αιγαίο – 21 Ιουλίου: Μαζική έξοδος του τουρκικού Στόλου από το Ακσάζ στις 21 Ιουλίου – Δυναμική απάντηση της Ελλάδας
Μετά τα γεγονότα στον Έβρο, η ετοιμότητα σε όλη την επικράτεια κρίθηκε επιβεβλημένη διότι υπήρχε σοβαρό ενδεχόμενο η κρίση να επεκταθεί σε πολλές περιοχές. Άλλωστε ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός, Κωνσταντίνος Φλώρος είχε επισημάνει ότι ένα θερμό επεισόδιο δεν θα είναι σημειακό αλλά μπορεί να εκδηλωθούν κρίσεις σε πολλά σημεία.

Γι’ αυτόν το λόγο πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Άμυνας είχαν θέσει σε πολεμική ετοιμότητα τις Ένοπλες Δυνάμεις με συνεχείς ασκήσεις ρεαλιστικού χαρακτήρα που δεν περιορίζονταν σε συνήθη πεδία βολών αλλά σε πολλούς διαφορετικούς φυσικούς χώρους όπου πιθανολογείτο ότι μπορεί να εκδηλωθεί μία τουρκική απειλή και κρίση.

Μία από αυτές ήταν και η μεγάλη αεροναυτική άσκηση που έλαβε χώρα τον Ιούνιο στην θαλάσσια περιοχή νότια της Καρπάθου, με τη συμμετοχή και των τριών Κλάδων. Κατά τη διάρκεια της άσκησης πραγματοποιήθηκε βολή τορπίλης από υποβρύχιο κατά πλοίου, το οποίο φυσικά βυθίστηκε. Ήταν σαφώς μια προειδοποίηση στο καθεστώς Ερντογάν που ήδη ετοίμαζε την έξοδο του Oruc Reis.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΟ ΠΛΟΙΟ «ΕΒΡΟΣ» ΝΑ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΟΡΠΙΛΗ:

Οι προβλέψεις του ελληνικού «Πενταγώνου» δεν άργησαν να επιβεβαιωθούν. Στις 21 Ιουλίου 2020, ο Ερντογάν διέταξε τον τουρκικό στόλο να αρχίσει μαζική έξοδο από το ναύσταθμο του Ακσάζ και να κινηθεί προς τη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Ρόδου και Καστελλόριζου.

Αντί όμως να αιφνιδιαστεί η Ελλάδα από την κίνηση της Άγκυρας, αυτό που… σάστισε από την ελληνική αντίδραση ήταν το τουρκικό καθεστώς.

Η έξοδος των τουρκικών πλοίων από το λιμάνι του Ακσάζ αποδείχτηκε «εφιάλτης» για τους Τούρκους, που είδαν στα ραντάρ τους το Αιγαίο να γεμίζει μέσα σε λίγες ώρες με… μπλε κουκίδες.

Η ανάπτυξη του Ελληνικού Στόλου ήταν κάτι παραπάνω από άμεση. Ο υπουργός Άμυνας κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος και ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ κ. Κωνσταντίνος Φλώρος λειτούργησαν ταχύτατα και δυναμικά, ενώ η αποφασιστικότητα του Αρχηγού ΓΕΝ κ. Στυλιανού Πετράκη και του Αρχηγού Στόλου κ. Παναγιώτη Λυμπέρη, που έδωσαν εντολή να βγει στο Αιγαίο το σύνολο των ελληνικών πολεμικών πλοίων, αποδείχτηκε καθοριστική για την εξέλιξη της κρίσης.

Τα ελληνικά πλοία αναπτύχθηκαν μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα και με τέτοιο τρόπο που ήταν ικανά να μετατρέψουν σε φιάσκο το… σόου που πήγε να στήσει ο Ερντογάν στο Αιγαίο. Ο Στόλος αναπτύχθηκε ταχύτατα… μέσα σε 4-5 ώρες είχε λάβει θέση σε σημεία – «κλειδιά» και ήταν έτοιμος να αποτρέψει οποιαδήποτε απειλή. Κάθε πλοίο που έφευγε από το ναύσταθμο ήταν γεμάτο καύσιμα και φορτωμένο με πυρομαχικά, ενώ όλα τα στελέχη ήταν αποφασισμένα και έτοιμα για κάθε ενδεχόμενο.

Παράλληλα, τα μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας τέθηκαν σε κατάσταση συναγερμού, ενώ και σε αυτά τοποθετήθηκε οπλισμός. Γενική επιφυλακή και στον Στρατό Ξηράς, από τον Έβρο μέχρι το Καστελόριζο, με τα στελέχη να λαμβάνουν εντολή να μείνουν όλοι στα στρατόπεδα μέχρι νεωτέρας διαταγής.

Ανατολική Μεσόγειος – 10 Αυγούστου. Εισβολή του Oruc Reis στην ελληνική υφαλοκρηπίδα – Στο κυνήγι του ο ελληνικός Στόλος
Στις 10 Αυγούστου 2020, το καθεστώς Ερντογάν αγνοώντας τις διεθνείς εκκλήσεις για αποκλιμάκωση, στέλνει το Oruc Reis στην ελληνική υφαλοκρηπίδα. Η εισβολή πραγματοποιείται στις 17.25 το απόγευμα και το τουρκικό ερευνητικό συνοδεύεται από τουρκικά πολεμικά πλοία.

Από ελληνικής πλευράς παρακολουθούν κάθε κίνηση του τουρκικού ερευνητικού και των συνοδευτικών του, δύο ελληνικές φρεγάτες οι οποίες από την πρώτη στιγμή που μπήκε στην ελληνική υφαλοκρηπίδα το καλούν να αποχωρήσει.

Η κατάσταση είναι οριακή, με τα πολεμικά πλοία των δύο χωρών να έχουν στρέψει τα κανόνια τους και να είναι έτοιμα για εκτέλεση οποιασδήποτε εντολής.

Ανατολική Μεσόγειος – 12 Αυγούστου: Η φρεγάτα «ΛΗΜΝΟΣ» κόβει τον τσαμπουκά των Τούρκων – Το πλήγμα στην τουρκική ναυαρχίδα «KEMAL REIS».
Στις 12 Αυγούστου και ενώ το Oruc Reis έπλεε εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, έχοντας απλώσει καλώδια αλλά χωρίς να τα έχει ποντίσει, Ελλάδα και Τουρκία φτάνουν μια ανάσα από το «θερμό» επεισόδιο.

Το περιστατικό θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί σε ναυτική τραγωδία για τον τουρκικό στόλο και να είχε πυροδοτήσει δραματικές εξελίξεις, αν ο Έλληνας κυβερνήτης και το πλήρωμα της φρεγάτας «Λήμνος» δεν είχαν επιδείξει απόλυτη ψυχραιμία και αξιοθαύμαστη ναυτοσύνη.

Περίπου 100 μίλια νότια του Καστελόριζου, η «Λήμνος» έπλεε με σταθερή πορεία και ταχύτητα δεξιά και παράλληλα με το Oruc Reis και την τουρκική αρμάδα, όταν το «καμάρι του τουρκικού στόλου» η «Kemal Reis», το μεγαλύτερο και νεότερο πλοίο των Τούρκων, αποφάσισε να αποσπαστεί, με στόχο να αναγκάσει την ελληνική φρεγάτα να απομακρυνθεί από το «Oruc Reis» και να μην έχει εικόνα για τις ενέργειές του. Κινούμενη κάθετα και με γωνία 90 μοιρών προσπάθησε να περάσει μπροστά από το ελληνικό πολεμικό πλοίο προσπαθώντας να την εξαναγκάσει να αλλάξει πορεία.

Όμως ο κυβερνήτης της «Λήμνος» κράτησε σταθερή την ταχύτητα αλλά και την πορεία της, με τον Τούρκο «ατζαμή» κυβερνήτη να αντιλαμβάνεται τελευταία στιγμή πως οι κινήσεις του ήταν ικανές να αποβούν μοιραίες για το πλοίο και το πλήρωμά του. Αποτέλεσμα, η Kemal Reis βρέθηκε κάθετα μπροστά από την Ελληνική φρεγάτα, με την πλώρη της «Λήμνος» να κατευθύνεται με ορμή προς το μέσον της τουρκικής φρεγάτας.

Στο σημείο αυτό ωστόσο αποδείχτηκε η ναυτοσύνη των Ελλήνων και ο επαγγελματισμός τους. Ο κυβερνήτης Ιωάννης Σαλιάρης έδωσε άμεσα εντολή για κράττει και ανάποδα τις μηχανές, με το τουρκικό πλοίο να βρίσκεται πλέον ελάχιστες γιάρδες μπροστά του. Ήταν η κρίσιμη απόφαση που αποσόβησε μια ναυτική τραγωδία και ενδεχομένως μια γενικευμένη σύρραξη στην ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο.

Η ελληνική φρεγάτα χτύπησε με την πλώρη το Κemal Reis, ακριβώς στο υπόστεγο του ελικοπτέρου. Το ρήγμα που της προκάλεσε ξεπερνά τα τρία μέτρα ύψος, ενώ η ελληνική φρεγάτα υπέστη γρατζουνιές στην πλώρη και ένα στράβωμα του ιστού της σημαίας.

Πηγή: newsbomb

Related posts

Αναστάτωση από φωτιά σε καμινάδα – Ξεπηδούν από την οροφή

Έκαψε… την Μουρτζουκου η μητέρα της

«Δεν δηλητhρiάσε με κεταμίνη τη Τζωρτζίνα»: Ο πιο διάσημος τοξικολόγος στον κόσμο «αθωώνει» την Ρούλα Πισπιρίγκου