Σοκ και μεγάλη θλίψη στο πανελλήνιο έχει προκαλέσει η τραγωδία με τη συντριβή του πυροσβεστικού αεροσκάφους στην Κάρυστο κόβοντας το νήμα της ζωής για δύο νέους ανθρώπους οι οποίοι έπεσαν πάνω στο καθήκον, το σμηναγό Χρήστο Μουλά, 34 ετών, και ο τον ανθυποσμηναγό Περικλή Στεφανίδη.
Δυστυχώς για την Ελλάδα η λίστα των ονομάτων των ηρωικών πιλότων που έπεσαν στο καθήκον προσπαθώντας να σώσουν ζωές και περιουσίες είναι μεγάλη και η προϊστορία πολύ λυπηρή.
Αντίστοιχα τραγικά περιστατικά έχουν συμβεί και στο παρελθόν
Τον Μάιο του 1977 καταγράφεται η πρώτη συντριβή με νεκρούς σε κατάσβεση πυρκαγιάς στον Ισθμό. Το 1978 ακολουθεί τραγωδία στα Ιωάννινα και το 1984 στην Ελευσίνα. Το 1992 στις Κεχριές και το 1993 στη Ροδινή ακόμη δύο πυροσβεστικά αεροσκάφη θα συντριβούν και τα πληρώματά τους θα χάσουν τις ζωές τους.
Στην Αργαλαστή στο Πήλιο το 2000 και στη Νέα Μάκρη το 2006, ακόμη τέσσερις χειριστές θα χάσουν τη ζωή τους. Το 2007 στα Στύρα Ευβοίας, το 2015 στη Νεάπολη και το 2016 στα Δερβενοχώρια θα καταγραφούν ακόμη τρεις πτώσεις.
Η διάσωση των δύο χειριστών στα Δερβενοχώρια είναι μία από τις σπάνιες στιγμές τύχης με το πλήρωμα του Canadair.
Συνολικά, από την πρώτη μέρα πτήσεων των εναέριων μέσων αεροπυρόσβεσης, η χώρα μας έχει θρηνήσει εννέα χειριστές σε ισάριθμες πτώσεις Καναντέρ CL-215, τέσσερις σε πτώσεις δύο αεροσκαφών Καναντέρ CL-415, δύο σε εννέα πτώσεις «Grumman».
Σημειώνεται πως τα Canadair δε διαθέτουν εκτινασσόμενο κάθισμα, δηλαδή σε περίπτωση βλάβης οι πιλότοι δεν μπορούν να διαφύγουν από το αεροσκάφος προτού αυτό ακουμπήσει το έδαφος.
Η ελληνική δύναμη πυρόσβεσης αριθμεί δέκα Canadair CL-215 και επτά CL-415.