Το αεροσκάφος μπήκε στο ελληνικό FIR λίγο μετά τις 10 βράδυ, περίπου μισή ώρα αργότερα ενημέρωσε πως έχει πρόβλημα με τον κινητήρα και τελικά 13 λεπτά πριν τις 23:00 συνετρίβη έξω από την Καβάλα παρασύροντας στο θάνατο το 8μελές πλήρωμά του.
Μάλιστα οι αρχές τις χώρας τέθηκαν σε συναγερμό εξαιτίας του 11,5 τόνων επικίνδυνου φορτίου (πυρομαχικά) που έγινε γνωστό πως μετέφερε από τη Σερβία στο Μπαγκλαντές.
Τα τελευταία λόγια του πιλότου του Antonov πριν τη συντριβή
Το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star αποκάλυψε το δραματικό διάλογο του πιλότου του μοιραίου αεροσκάφους με τον Πύργο Ελέγχου.
Πιλότος Antonov: Έχουμε φωτιά στον κινητήρα. Προσπαθώ να τον σβήσω
Πύργος Ελέγχου: Μπορείτε να φτάσετε στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης ή της Καβάλας;
Πιλότος Antonov: Δημιουργούνται και άλλα προβλήματα στο αεροσκάφος. Θα προσπαθήσω να προσγειωθώ στην Καβάλα.
Πιλότος Ελέγχου: Ενημέρωσέ μας
Πιλότος Antonov: Χάνω το ένα όργανο του αεροσκάφους πίσω από το άλλο
Η πορεία που ακολούθησε το μοιραίο αεροσκάφος
Στο flightradar24.com καταγράφηκε η πορεία του αεροσκάφους Antonov, το οποίο μετά από φωτιά που ξέσπασε στον δεξί κινητήρα του, συνετρίβη έξω από την Καβάλα.
Οπως έχει καταγραφεί το αεροσκάφος με 8 μέλη πληρώματος, κάνει στροφή 180 μοιρών ενώ πετούσε πάνω από τη θάλασσα κοντά στο όρος Αθως με κατεύθυνση προς τη Χρυσούπολη.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά στις 22:48 ο πιλότος του Antonov εξέπεμψε σήμα κινδύνου στον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου Χρυσούπολης.
#mem3032 #καβαλα #αεροπλανο #συντριβή #serbian #plane #crash #πτωση pic.twitter.com/Z9O1hObAFD
— ERROR_404 (@geovg1) July 16, 2022
Τελικά το αεροσκάφος δεν έφτασε έως το αεροδρόμιο και το σήμα του χάθηκε από το ραντάρ πριν καταφέρει να φτάσει στο αεροδρόμιο, καθώς κατέπεσε φλεγόμενο πέριξ του οικισμού Παλαιοχωρίου Καβάλας.
Το χρονικό της αεροπορικής τραγωδίας
Η ΥΠΑ έδωσε χθες στη δημοσιότητα τα στοιχεία της πτήσης του αεροσκάφους Antonov που έπεσε τα βράδυ του Σαββάτου έξω από την Καβάλα.
Τα δέκα καθοριστικά λεπτά
Το αεροσκάφος, από τη στιγμή που ο πιλότος ανέφερε στο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας πως αντιμετωπίζει πρόβλημα, χάθηκε από τα ραντάρ και προσέκρουσε φλεγόμενο στο έδαφος σε μόλις 10 λεπτά.
Στον Ελληνικό εναέριο χώρο εισήρθε στις 22:09 τοπική ώρα.
Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.
Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα. Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται.
Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα.
Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης. Παράλληλα κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.
Για το αεροπορικό δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ).
Η ενημέρωση του Πυροσβεστικού Σώματος:
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, επιπυραγό, Γιάννη Αρτοποιό, δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνες ουσίες στο χώρο όπου κατέπεσε το Σάββατο το αεροσκάφος Antonov.
Όπως έγινε γνωστό χθες Κυριακή, έχει επίσης εντοπιστεί ένα αντικείμενο που πιθανολογείται ότι είναι το ένα «μαύρο» κουτί του αεροσκάφους. Πρόκειται για ένα σημαντικό στοιχείο το οποίο εάν επιβεβαιωθεί θα δώσει σημαντικές απαντήσεις για τα αίτια της τραγωδίας.
Το αντικείμενο που πιθανολογείται ότι είναι το ένα μαύρο κουτί του Antonov
Συνεχίστηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας η έρευνα για τον εντοπισμό των βλημάτων
Μετά το πράσινο φως που άναψε ο Ειδικός Λόχος Αντιμετώπισης Πυρηνικής – Βιολογικής -Χημικής Άμυνας και το ΓΕΕΘΑ το Τάγμα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς (ΤΕΝΞ) βρίσκεται στο σημείο της τραγωδίας -και κατά τη διάρκεια της νύχτας- και ερευνά τα βλήματα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες θα ακολουθήσει συγκέντρωση και απομάκρυνση ή επι τόπου εξουδετέρωση, ανάλογα με την κρίση των πυροτεχνουργών