«Ο χειριστής δεν έβλεπε πίσω από τον καπνό»: Τα σενάρια της συντριβής του μοιραίου καναντέρ στην Κάρυστο

Μίλησε ο πατέρας του κυβερνήτη του δεύτερου αεροσκάφους για τα πιθανά σενάρια της συντριβής του καναντέρ και συγκλόνισε τους πάντες.

“Δεν έβλεπαν”

Ο ταξίαρχος εν αποστρατεία, Μάμας Κρασσάς, ο γιος του οποίου ήταν ο κυβερνήτης του δεύτερου αεροσκάφους που επιχειρούσε στο σημείο, μίλησε στο Open – κάνοντας τη δική του εκτίμηση για το πώς συνέβη η μοιραία συντριβή του Canadair ενώ αναφέρει πως και ο γιος του του είπε πως δεν έβλεπε λόγω των καπνών τα δέντρα στο σημείο.

Όπως ανέφερε ο κ. Κρασσάς που χειριζόταν τρεις δεκαετίες Canadair: «Οι χειριστές προσπάθησαν να κατέβουν χαμηλά για να είναι αποτελεσματικοί στη φωτιά, να την σβήσουν. Πάντα κατεβαίνουν με αντίθετη ροή ανέμων για να υπάρχει στήριξη στο αεροπλάνο. Οι καπνοί από τη φωτιά πήγαιναν προς το μέρος τους με αποτέλεσμα να μην μπορούν να δουν πίσω από τη φωτιά τα δέντρα. Στην απαγκίστρωση, στη δεξιά στροφή βρήκε το ακρυπτερύγιο του δεξιού φτερού του αεροσκάφους στα δέντρα, αποκολλήθηκε ο πλωτήρας και από ότι φαίνεται χτύπησε τα πηδάλια του αεροσκάφους και τα κατέστρεψε. Δεν θα μπορούσε να γίνει τίποτα (για να σωθούν). Είναι ανεξέλεγκτο το αεροπλάνο, κάνει ό,τι θέλει αυτό, δεν υπακούει στις εντολές του χειριστή καθώς δεν υπάρχουν πηδάλια για να το οδηγήσεις. Εάν έφευγε μόνο αυτό το κομμάτι (που φαίνεται στο βίντεο) το αεροπλάνο μπορεί να πετάξει κανονικά, δεν υπάρχει πρόβλημα πλην όμως το γεγονός πως φαίνεται ότι όπως αποκολλήθηκε από το φτερό χτύπησε πίσω στην άκρη του φτερού που είναι τα πηδάλια του αεροσκάφους και τα κατέστρεψε. Αυτό είναι δική μου προσωπική εκτίμηση».

Όπως επισημαίνει: «O χειριστής κατά πάσα πιθανότητα δεν είδε τι υπήρχε πίσω από τον καπνό. Αυτό μου το επιβεβαίωσε και ο γιος μου, ο οποίος μου είπε ότι ‘’ούτε εγώ καθώς έπεφτα είδα το δέντρο πίσω από την φωτιά’’. Είχαν σβήσει μισό βουνό, όπως μου είπε ο γιος μου που κινδύνευε να πάει σε ένα χωριό και τους έστειλαν εκεί. Αυτή ήταν η τελευταία ρίψη και θα έφευγαν μετά για επιστροφή».

Ο ταξίαρχος εα τονίζει πως «όσο παλιό και αν είναι ένα αεροπλάνο, όταν είναι ελεγμένο, όταν είναι συντηρημένο, πετάει και αποδίδει όπως ακριβώς όταν είναι καινούριο. Το πρόβλημα τους είναι πως κατά τη χρήση τους παρουσιάζει συχνά βλάβες, όπως ένα αυτοκίνητο».

Τα σενάρια

Αναπάντητα γιατί πλανώνται για τα αίτια της συντριβής του Καναντέρ και πλέον όλες οι έρευνες στρέφονται στο να δοθούν απαντήσεις, πώς δύο νέοι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε κλάσματα δευτερολέπτων σε μία πτήση που έκαναν σχεδόν καθημερινά το τελευταίο διάστημα, εξαιτίας των επικίνδυνων πυρκαγιών που μαίνονται σε πολλές περιοχές της χώρας.

Στα γιατί της τραγωδίας καλούνται πλέον να απαντήσουν οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας, δικαιώνοντας τους δύο ηρωικούς χειριστές.

Στο συγκλονιστικό βίντεο που κατέγραψε τη μοιραία πτώση, παγώνοντας όλη την Ελλάδα το Canadair CL-215 πραγματοποίησε ρίψη νερού πάνω από μια εστία φωτιάς. Αμέσως μετά δείχνει να παίρνει ύψος αλλά όχι τόσο ώστε αρχικά να αποφύγει την κορυφή ενός δένδρου πάνω στην οποία «βρίσκει» ο πλωτήρας του δεξιού φτερού και ξεκολλάει. Την επόμενη στιγμή το αεροσκάφος παίρνει μεγάλη κλίση δεξιά και χάνεται μέσα σε μια χαράδρα όπου και συντρίβεται.

Σε μία πρώτη αποτίμηση ειδικοί επιχειρούν να αναλύσουν τα αίτια της συντριβής.

Related posts

«Τον πέταξαν χωρίς τα ρούχα του»: Φρικτές αποκαλύψεις για το τραγικό τέλος του Χρήστου Μάρκου στα Πατήσια

Αγρίνιο: Η στιγμή του σεισμού των 4,7 Ρίχτερ σε σούπερ μάρκετ – Έτρεχε έντρομη η υπάλληλος

Σκοτwθηκε ο 16χρονος – Καλό παράδεισο άγγελε μου