Ο Ζαν-Πολ Γκοτιέ απέδειξε έμπρακτα και γενναιόδωρα την αγάπη του για την Ελλάδα και τον πολιτισμό της, αρχαίο και νεότερο. Λάτρης του Μουσείου Μπενάκη, ο διάσημος Γάλλος σχεδιαστής μόδας θέλησε να διαθέσει υπέρ των σκοπών του μουσείου όλα τα έσοδα από την επίδειξη μόδας, με δημιουργίες του εμπνευσμένες από την Ελλάδα, όπως η Αφροδίτη και η Σαπφώ, φουστανέλες, παραδοσιακές φορεσιές και άλλες χαρακτηριστικές εκδοχές της ελληνικότητας στο έργο του.
ma_yia
Η εκδήλωση-υπερπαραγωγή διοργανώθηκε χθες, στο κεντρικό κτίριο της οδού Κουμπάρη. Περιελάμβανε δείπνο στο ισόγειο του Μουσείου, και την παρακολούθησαν 200 άτομα με είσοδο 1.000 ευρώ. Ο Ζαν-Πολ Γκοτιέ φορώντας μία μπλούζα με την ελληνική σημαία υποδέχτηκε τους καλεσμένους του και δήλωσε χαρακτηριστικά στους δημοσιογράφους. «Είναι τιμή μου γιατί η Ελλάδα είναι κομμάτι της ζωής μου κι η κολεξιόν αυτή είναι η δουλειά μου κι ο μόνος τρόπος να ανταποδώσω την έμπνευση που μου έχει χαρίσει το Μπενάκη, η Ελλάδα».
ma_yia
Το ποσό των 200 χιλιάδων που συγκεντρώθηκε μόλις σε δύο εβδομάδες, σε μεγάλο βαθμό επενδύθηκε στο βάψιμο του κτιρίου, στο γυάλισμα των πολυελαίων, στην αγορά φώτων led και «σε πολλά άλλα έργα υποδομής που δεν φαίνονται και θα συνεχιστούν σε όλους τους χώρους, εκθεσιακούς και λειτουργικούς» όπως είπε προχθές στους δημοσιογράφους, εκ μέρους της διοικητικής επιτροπής του Μουσείου Μπενάκη, η Ειρήνη Γερουλάνου, έχοντας δίπλα της το «τρομερό παιδί» της μόδας, Ζαν-Πολ Γκοτιέ.
ma_yia
Η Ειρήνη Γερουλάνου δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην κατάσταση την οποία βρισκόταν το κτίριο του Κολωνακίου: «Μέχρι πριν από λίγες μέρες ήταν σε κακή κατάσταση, σκοτεινιασμένο με πολλά καμένα φωτιστικά και με σοβάδες να κρέμονται, αποτέλεσμα των οικονομικών δυσχερειών που πέρασε και περνάει -όπως και όλοι μας- λόγω της μακρόχρονης οικονομικής κρίσης. Όλα τα εκθέματα έφυγαν και ξαναμπήκαν στο Μουσείο, μέσα σε δυο εβδομάδες περίπου». Χαρακτήρισε τη συνεργασία με τον Ζαν-Πολ Γκοτιέ και την ομάδα του, πολύ μεγάλο δώρο.
ma_yia
«Είναι μοναδικό και ιδιαίτερα συγκινητικό να βλέπει κανείς να περνά από μπροστά του μια δημιουργία τόσο γνωστή σε όλο τον κόσμο όπως π.χ. το «Παρίσι-Αθήνα» (από τη συλλογή του «Αφιέρωμα στην Ελλάδα»-2006) και πίσω, σαν σε σταματημένο χρόνο, η συναρπαστική πηγή έμπνευσης τους. Είναι η πρώτη φορά που κάνουμε μια τέτοια παρουσίαση και πιστεύω ότι θα υπάρξουν πολλές άλλες ακόμα. Εύχομαι κάποτε να οργανώσουμε μαζί μια μεγάλη αναδρομική του έργου του, στους μεγάλους χώρους της οδού Πειραιώς».