Τα χρόνια προβλήματα στους ελληνικούς σιδηροδρόμους έρχονται στην επιφάνεια μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Σύμφωνα με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alpha, οι Ευρωπαίοι ειδικοί στον κλάδο, εργαζόμενοι σε αυτόν για δεκαετίες και πρόεδροι αρμόδιων φορέων, αναφέρουν πως το δίκτυο στην Ελλάδα ήταν τέτοιο που «φώναζε» πως κάποια στιγμή, το μοιραίο θα συμβεί.
Τι αναφέρουν οι ξένοι ειδικοί για την τραγωδία των Τεμπών
«Οι πρώτες σιδηροδρομικές γραμμές εδώ με αυτόματο σύστημα τήρησης της απόστασης – για να καταλάβετε – εγκαταστάθηκαν ήδη από τη δεκαετία του 1930», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Πασκουάλε Τάντεο, τομεάρχης μεταφορών της CGIL στην Ιταλία. Ο ίδιος, μάλιστα, δεν αποδέχεται και τη δικαιολογία περί κλοπών υλικών από τις γραμμές, τονίζοντας πως υπάρχουν λύσεις ακόμα και για αυτό. «Αποφασίσαμε να θωρακίσουμε το περίβλημα των καλωδίων με τσιμέντο, εννοώ μπετόν αρμέ και σε κάποιες περιπτώσεις ρίξαμε τσιμέντο απευθείας πάνω στα καλώδια», τόνισε.
Την ίδια στιγμή, ο πρόεδρος των Ευρωπαίων Μηχανοδηγών, Χουάν Φράιλε, από την Ισπανία εξηγεί το γιατί το δυστύχημα στα Τέμπη ήταν, δυστυχώς, αναμενόμενο. «Στην Ελλάδα έπρεπε να υπάρχει μια σειρά από προληπτικά μέτρα και εδώ δεν υπήρχε καν αυτόματο σύστημα», σχολίασε.
«Εμείς το 2010 ήμασταν στην Ελλάδα για μια εκδήλωση. Μεταφέραμε τις ανησυχίες μας για την έλλειψη επενδύσεων στις υποδομές, την υλικοτεχνική υποδομή και την κακή εκπαίδευση των εργαζόμενων στην εταιρεία σιδηροδρόμων», τόνισε.
Καταλήγοντας, ο Χουάν Φράιλε εξήγησε πως «Ήταν προβλέψιμο το δυστύχημα. Δεν είχαν ληφθεί τα μέτρα εκείνα που θα το απέτρεπαν».