Η πρόληψη σώζει: Δείτε 10 πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να προλάβετε την νόσο του Αλτσχάιμερ! - Fanpage

Η πρόληψη σώζει: Δείτε 10 πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να προλάβετε την νόσο του Αλτσχάιμερ!

Η άνοια είναι μια κατάσταση κατά την οποία ο ασθενής εμφανίζει σοβαρή μείωση των νοητικών ικανοτήτων του.

Η νόσος Αλτσχάιμερ είναι η πιο κοινή αιτία της άνοιας και οι ασθενείς πάσχουν από απώλεια μνήμης, αλλαγές στη διάθεση/συμπεριφορά, γνωστικά ζητήματα, κ.λπ.

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι η άνοια προκαλείται συχνά από κατάθλιψη, φάρμακα, δυσλειτουργία θυρεοειδούς, χρόνιες λοιμώξεις, τραύμα στο κεφάλι, αγγειακά προβλήματα, από τη νόσο του Πάρκινσον, και ανεπάρκεια βιταμινών.

Εάν δεν αντιμετωπιστεί εγκαίρως, τα κύτταρα του εγκεφάλου «πεθαίνουν» και τα συμπτώματα γίνονται ακόμα χειρότερα. Τα περισσότερα από τα συμπτώματα είναι θεραπεύσιμα και αναστρέψιμα.

Αν και συνήθως σχετίζεται με τα γονίδια, η άνοια μπορεί επίσης να προκληθεί από σοβαρή ψυχολογικού, περιβαλλοντικούς και παράγοντες του τρόπου ζωής.

Παράγοντες κινδύνου της άνοιας

  • τραύματα στο κεφάλι
  • φαρμακευτική αγωγή
  • αλκοόλ
  • κακή σωματική δραστηριότητα
  • καρδιαγγειακά προβλήματα (υπέρταση, υψηλή χοληστερόλη, διαβήτης)
  • δυσλειτουργία θυρεοειδή
  • έλλειψη βιταμινών και υποσιτισμός
  • κάπνισμα

Η άνοια μπορεί να προληφθεί, και σας παρουσιάζουμε 10 τρόπους για να το κάνετε:

1. Σύμπλεγμα βιταμινών Β

Αυτές οι βιταμίνες διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο στις περισσότερες κυτταρικές διαδικασίες. Η βιταμίνη Β6, Β12 και το φυλλικό οξύ ρυθμίζουν την ομοκυστεϊνη, ένα είδος μορίου το οποίο επηρεάζει το αγγειακό σύστημα.

Τα υψηλά επίπεδα ομοκυστεΐνης αυξάνουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, καρδιακής νόσου, και αγγειακών προβλήματων. Αυτά οδηγούν σε εξασθένηση των γνωστικών λειτουργιών που σχετίζονται με την ηλικία. Αυξήστε την πρόσληψη των βιταμινών του συμπλέγματος Β, και λαμβάνετε περίπου 500 mg βιταμίνης Β12.

2. Ρυθμίστε την χοληστερόλη, την αρτηριακή πίεση, το σάκχαρο του αίματος και το βάρος σας

Φροντίστε την μεταβολική / καρδιαγγειακή υγεία σας για να μειώσετε τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων, του εγκεφαλικού επεισοδίου και της άνοιας. Ο διαβήτης τύπου 2 αυξάνει τον κίνδυνο της νόσου του Αλτσχάιμερ, όπως επιβεβαιώνεται από πρόσφατες μελέτες.

3. Ιχθυέλαιο

Τα χαμηλά επίπεδα DHA επηρεάζουν τη μνήμη και τις γνωστικές δεξιότητες στους ηλικιωμένους. Το ιχθυέλαιο είναι πλούσιο σε εικοσιδυαεξανοϊκό οξύ, το οποίο σημαίνει ότι προλαμβάνει την άνοια. Καταναλώστε περίπου 1000 mg κάθε μέρα.

4. Αντιχολινεργικά φάρμακα

Τα αντιχολινεργικά φάρμακα μπλοκάρουν τη δράση της ακετυλχολίνης, ενός νευροδιαβιβαστή του νευρικού συστήματος και χορηγούνται για διάφορες αιτίες (υπέρταση, καρδιοπάθεια, χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια κ.α.). Ορισμένα από αυτά πωλούνται και χωρίς συνταγή γιατρού.

Οι επιστήμονες έχουν συσχετίσει τα εν λόγω φάρμακα με γνωστικά ελλείμματα και διαταραχές νοητικών λειτουργιών (μνήμης, συγκέντρωσης κ.α.) εδώ και τουλάχιστον δέκα χρόνια. Τα φάρμακα αυτά προκαλούν μειωμένο μεταβολισμό γλυκόζης και ατροφία στον εγκέφαλο των ηλικιωμένων. Τα γνωστικά τεστ που ακολούθησαν, έδειξαν ότι όσοι έπαιρναν αντιχολινεργικά φάρμακα, είχαν χειρότερες επιδόσεις μνήμης, επίλυσης προβλημάτων, προγραμματισμού και άλλων λειτουργιών.

Τα υπνωτικά χάπια, τα αντιαλλεργικά φάρμα και τα αντικαταθλιπτικά έχουν αντιχολινεργική δράση στον οργανισμό. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας, και επιλέξτε μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση.

5. Βιταμίνη D

Οι επιστήμονες έχουν επιβεβαιώσει τη σχέση μεταξύ της ανεπάρκειας βιταμίνης D και της γνωστική εξασθένηση. Όταν χορηγούνται συμπληρώματα βιταμίνης D, τα πειραματόζωα ήταν λιγότερο επιρρεπή να αναπτύξουν Αλτσχάιμερ και άνοια. Η βιταμίνη D προλαμβάνει την εκδήλωση της άνοιας.

Αφιερώστε περισσότερο χρόνο στον ήλιο, και εξετάστε τη λήψη συμπληρωμάτων υψηλής ποιότητας.

6. Προστατέψτε το κεφάλι σας

Να χρησιμοποιείτε πάντα το σωστό εξοπλισμό, όταν κάνετε πεζοπορία ή ποδήλατο ή οδηγείτε μηχανάκι. Βεβαιωθείτε ότι το κεφάλι σας είναι καλά προστατευμένο.

7. Να είστε περισσότερο δραστήριοι

Τονώστε την καρδιά σας, και γυμναστείτε περισσότερο συχνά. Αυτό θα έχει θετική επίδραση στην καρδιαγγειακή υγεία σας. Το περπάτημα, το τρέξιμο, η ποδηλασία ή η κηπουρική είναι μερικές από τις επιλογές που πρέπει να δοκιμάσετε.

8. Προκαλέστε τον εγκέφαλό σας

Ο εγκέφαλός σας χρειάζεται μια υγιή πρόκληση. Αφιερώστε λίγο χρόνο να λύσετε σταυρόλεξα, παζλ ή να μάθετε μια νέα γλώσσα.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι δίγλωσσοι ενήλικες είναι λιγότερο πιθανό να εμφανίσουν άνοια σε αντίθεση με εκείνους που μιλούν μόνο μία γλώσσα. Εκπαιδεύστε το μυαλό σας, και προστατέψτε τη μνήμη σας, λύνοντας σταυρόλεξα κάθε μέρα.

9. Κοινωνική ζωή

Περάστε περισσότερο χρόνο με τους φίλους σας. Η μοναξιά είναι ο χειρότερος εχθρός σας, και προσπαθήστε να κοινωνικοποιηθείτε περισσότερο.

10. Μείνετε μακριά από το κάπνισμα και το αλκοόλ

Το κάπνισμα και το αλκοόλ έχει αρνητικές επιπτώσεις στη γενική υγεία. Μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι οι καπνιστές έχουν υψηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν άνοια σε σύγκριση με πρώην καπνιστές και μη-καπνιστές.

Το αλκοόλ μπορεί μερικές φορές να σώσει τη ζωή σας, καθώς μελέτες έχουν δείξει ότι η μέτρια κατανάλωση κόκκινου κρασιού μπορεί να σας δώσει μια υγιή αντιοξειδωτική ενίσχυση.

Credit: Healthy-food-house

Αφήστε το σχόλιο σας: