Κορυφαίος Διαιτολόγος αποκαλύπτει ΟΛΗ την Αλήθεια για τις Τροφές που Προκαλούν Καρκίνο. Τι να Τρώτε και τι να Αποφεύγετε! - Fanpage

Κορυφαίος Διαιτολόγος αποκαλύπτει ΟΛΗ την Αλήθεια για τις Τροφές που Προκαλούν Καρκίνο. Τι να Τρώτε και τι να Αποφεύγετε!

Καθημερινά, δημοσιεύεται και μια νέα στατιστική σχετικά με τον καρκίνο. Το πιο ανησυχητικό από όλα είναι, ότι ένας στους δυο από εμάς θα συνεχίσει να αναπτύσσει την ασθένεια. Αυτό το γεγονός, κάνει τους περισσότερους από εμάς να αισθανόμαστε ευάλωτοι και φυσικά να θέλουμε να μάθουμε τι μπορούμε να κάνουμε για να προστατευθούμε.

Τι πρέπει λοιπόν να τρώμε για να μειώσουμε τις πιθανότητες ανάπτυξης της ασθένειας και ποιες τροφές μπορούν να μας βοηθήσουν να καταπολεμήσουμε την ασθένεια εάν διαγνωστεί;

1

Ο καρκίνος του εντέρου, είναι πλέον η τρίτη πιο κοινή αιτία θανάτου από καρκίνο στις γυναίκες στο Ηνωμένο Βασίλειο. Επηρεάζει όλο και περισσότερο τους νεότερους σε ηλικία και έχει αυξηθεί κατά 45%, σε εκείνους που βρίσκονται σε ηλικίες κάτω των 50 ετών.

Ο καρκίνος του μαστού, ο συνηθέστερος καρκίνος στις γυναίκες στο Ηνωμένο Βασίλειο με περίπου 54.000 νέες περιπτώσεις κάθε χρόνο, είναι επίσης σε άνοδο.

Τα τελευταία στοιχεία του Γραφείου Εθνικών Στατιστικών, δείχνουν αύξηση 8% του αριθμού των ανθρώπων με καρκίνο του παγκρέατος από το 2012.

Η καλύτερη ανίχνευση, παίζει ρόλο στην αύξηση των ποσοστών καρκίνου, αλλά ο τρόπος ζωής και το περιβάλλον πρέπει επίσης να αποτελεί μέρος της εικόνας – αυτά που βάζουμε στο σώμα μας έχουν βαθύ αντίκτυπο σε πολλούς τύπους καρκίνου, από το στομάχι έως το έντερο, αλλά και αύξηση του βάρους.

Το τεράστιο ποσοστό των δύο τρίτων των περιπτώσεων καρκίνου του εντέρου θα μπορούσε να αποφευχθεί, εάν οι ασθενείς έτρωγαν, έπιναν και να ζούσαν σωστά.

Η αύξηση του σωματικού βάρους συνδέεται στενά με τον αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του στομάχου και του οισοφάγου, σύμφωνα με νέα μελέτη του Εθνικού Ινστιτούτου Καρκίνου στις Η.Π.Α.

Εν τω μεταξύ, η Μεσογειακή Διατροφή, βρέθηκε πρόσφατα από το Παγκόσμιο Ταμείο Έρευνας για τον Καρκίνο, ότι μειώνει τον κίνδυνο μόλυνσης από μια από τις πιο επικίνδυνες μορφές καρκίνου, τον καρκίνο του μαστού κατά 40%.

Η ίδια μελέτη βρήκε επίσης μια ισχυρή σχέση μεταξύ της αύξησης του σωματικού βάρους γύρω από τη μέση και της συχνότητας εμφάνισης του καρκίνου της μήτρας – ακόμη και μια μικρή αύξηση γύρω από τη μέση μπορεί να οδηγήσει σε 21% αύξηση του κινδύνου της νόσου.

Τα τρόφιμα και οι θρεπτικές ουσίες που τρώμε – και αυτά που αποφεύγουμε – μπορούν να έχουν τεράστιο αντίκτυπο στην ευημερία μας και τον κίνδυνο της ανάπτυξης καρκίνου.

Ακόμη και αν κάποιος έχει ήδη διαγνωστεί με καρκίνο, αυτό που τρώει είναι επίσης εξαιρετικά σημαντικό, ειδικά επειδή η θεραπεία του καρκίνου μπορεί να κάνει τη διαδικασία του φαγητού δύσκολη, προκαλώντας ναυτία και έμετο, διάρροια, απώλεια όρεξης, έλκη στο στόμα και εξαιρετική εξάντληση. Δυστυχώς υπάρχουν πολλές παρανοήσεις σχετικά με την τροφή και τον καρκίνο.

Η αλήθεια για την διατροφή και τον καρκίνο

Υπάρχουν παντός είδους αντικαρκινικές διατροφές «θαύμα» εκεί έξω, αλλά καλό θα ήταν να μην ξεκινήσετε κάποια δραματική και αυστηρή δίαιτα.

Κάτι τέτοιο, όχι μόνο προσθέτει ανησυχία για την ανάπτυξη του καρκίνου, αλλά μπορεί επίσης να επιδεινώσει την ασθένεια.

Οι άνθρωποι καταλήγουν με υποσιτισμό και απλά δεν υπάρχουν στοιχεία που να υποστηρίζουν τέτοιες ακραίες στρατηγικές. Ας δούμε λοιπόν τους μεγαλύτερους μύθους γύρω από τα τρόφιμα και τον καρκίνο…

2

Μύθος: Το κρέας θα προκαλέσει καρκίνο

Γεγονός: Πολλές μελέτες έχουν δείξει, ότι η υψηλή κατανάλωση κόκκινου ή επεξεργασμένου κρέατος – μπέικον, ζαμπόν – συνδέεται με την αύξηση του κινδύνου για ανάπτυξη καρκίνου του εντέρου. Αλλά ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος, σε μια διατροφή γεμάτη με επεξεργασμένο κρέας. Είναι προτιμότερο, να τρώτε μια καλή άπαχη μπριζόλα δύο φορές την εβδομάδα, η οποία θα παρέχει και τα οκτώ απαραίτητα αμινοξέα που χρειάζεται ο οργανισμός για την ανάπτυξη του εγκεφάλου, για υγιή οστά και ενδορφίνες (ευτυχείς ορμόνες).

Όλα δείχνουν, ότι η κατανάλωση περίπου 50g επεξεργασμένου κρέατος την ημέρα (περίπου δύο φέτες ζαμπόν ή μια φέτα μπέικον) μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για καρκίνο του εντέρου κατά περίπου 20% – μια θεωρία είναι ότι οι νιτροζαμίνες, ενώσεις που σχηματίζονται όταν τρώμε κρέας, βλάπτουν το DNA στα κύτταρά μας.

Οι τρέχουσες οδηγίες είναι να καταναλώνουμε 500g ή λιγότερο κόκκινο κρέας εβδομαδιαίως, πράγμα που μας δίνει πραγματικά περιθώρια για να απολαύσουμε κάποια νόστιμα γεύματα με βάση το κρέας.

Έχετε υπόψη ότι μια σάλτσα μπολονέζ που παρασκευάζεται με 500 γραμμάρια άπαχου, καλής ποιότητας βόειο κρέας, πρέπει να ταΐζει έξι πεινασμένους ενήλικες.

3

Μύθος: Το κρασί σας προστατεύει

Γεγονός: Μελέτες έχουν δείξει, ότι τα αντιοξειδωτικά του κρασιού μπορούν να προστατεύσουν από τον καρκίνο και άλλες σοβαρές ασθένειες – αλλά μόνο σε εργαστηριακό περιβάλλον τα αντιοξειδωτικά του κόκκινου κρασιού προσφέρουν πραγματικά οφέλη. Στην πραγματικότητα, οι μελέτες βρίσκουν μια σχέση μεταξύ της κατανάλωσης υπερβολικού αλκοόλ και της ανάπτυξης του καρκίνου του στόματος, του λαιμού, του οισοφάγου, του ήπατος και του εντέρου.

Το αλκοόλ αποτελεί επίσης βασικό παράγοντα για την αύξηση του κινδύνου για καρκίνο του μαστού στις γυναίκες. Θα πρέπει να επιδιώκουμε να πίνουμε όχι περισσότερα από δύο ποτήρια την ημέρα για τους άνδρες και ένα για τις γυναίκες, με μέγιστο αριθμό 14 ποτήρια την εβδομάδα.

Μύθος: Οι γαλακτοκομικές τροφές προκαλούν καρκίνο

Γεγονός: Οι μελέτες δεν έχουν δώσει ακόμη σαφή αποτελέσματα. Πρόσφατες έρευνες δείχνουν, ότι η υψηλότερη πρόσληψη ασβεστίου (που βρίσκεται στα γαλακτοκομικά προϊόντα) μπορεί να προστατεύσει από τον καρκίνο του εντέρου, αλλά ορισμένες πρώιμες έρευνες δείχνουν επίσης ότι θα μπορούσε να υπάρξει σύνδεση μεταξύ της πρόσληψης γαλακτοκομικών προϊόντων και του κινδύνου ανάπτυξης καρκίνου του προστάτη και των ωοθηκών.

Για τον καρκίνο του μαστού τα στοιχεία είναι αντικρουόμενα. Έχει προταθεί μια σχέση μεταξύ του καρκίνου του μαστού και των γαλακτοκομικών προϊόντων, πιθανώς λόγω των κορεσμένων λιπών που περιέχουν ή των μολυσματικών ουσιών όπως οι ρύποι και άλλες περιβαλλοντικές τοξίνες, αλλά δεν υπάρχουν σαφή αποδεικτικά στοιχεία που να το υποστηρίζουν.

4

Μια άλλη θεωρία είναι, ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα θα μπορούσαν στην πραγματικότητα να βοηθήσουν στην προστασία από τον καρκίνο του μαστού λόγω του αυξημένου ασβεστίου στη διατροφή. Αλλά και πάλι, χρειάζεται περισσότερη έρευνα.

Προς το παρόν, καλό είναι να συνεχίσουμε να συμπεριλαμβάνουμε ορισμένα τρόφιμα γαλακτοκομικών προϊόντων στη διατροφή μας, καθώς είναι μια καλή πηγή ασβεστίου. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα, πρέπει να αποτελούν το 8% της καθημερινής διατροφής σας.

Μύθος: Η ζάχαρη τροφοδοτεί τον καρκίνο

Γεγονός: Η ζάχαρη δεν κάνει τον καρκίνο να αναπτύσσεται γρηγορότερα εάν το έχετε ήδη. Όλα τα κύτταρα, συμπεριλαμβανομένων των καρκινικών κυττάρων, εξαρτώνται από το σάκχαρο του αίματος (γλυκόζη) για την ενέργεια, αλλά η παροχή περισσότερης ζάχαρης σε καρκινικά κύτταρα δεν επιταχύνει την ανάπτυξή τους.

Ομοίως, η στέρηση των καρκινικών κυττάρων από τη ζάχαρη δεν τους «λιμοκτονεί». Αυτή η εσφαλμένη αντίληψη μπορεί να βασίζεται εν μέρει σε παρεξήγηση των εξετάσεων ΡΕΤ (τομογραφία εκπομπής ποζιτρονίων), οι οποίες χρησιμοποιούνται για την ανάλυση καρκίνων.
Πριν από τη σάρωση PET θα γίνει ένεση με μικρή ποσότητα ραδιενεργών ιχνών, συνήθως μια μορφή γλυκόζης.

Όλοι οι ιστοί στο σώμα σας απορροφούν μέρος αυτού του ιχνηθέτη, αλλά οι ιστοί που χρησιμοποιούν περισσότερη ενέργεια – συμπεριλαμβανομένων των καρκινικών κυττάρων – απορροφούν μεγαλύτερες ποσότητες, πράγμα που τους επιτρέπει να αναγνωρίζονται από τη σάρωση.

Για το λόγο αυτό, ορισμένοι άνθρωποι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα καρκινικά κύτταρα αναπτύσσονται ταχύτερα όταν τρώμε περισσότερη ζάχαρη.

Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων ζάχαρης, συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου – συμπεριλαμβανομένου του παγκρεατικού καρκίνου – που σχετίζεται με την αύξηση του σωματικού βάρους και τον διαβήτη.

Πολλές ζαχαρούχες τροφές θα σας κάνουν να αισθανθείτε άσχημα ούτως ή άλλως. Αλλά μερικές φορές, χρειάζεστε λίγο γλυκό για να σας δώσει ενέργεια.

Το ιδανικό είναι, να τρώτε κάτι που έχει και διατροφικά οφέλη, όπως είναι μια φέτα κέικ με καρύδια ή ένα μπολ με κομπόστα φρούτων.

Εντάξτε στην διατροφή σας ντομάτες και κουρκούμη

Φρούτα και λαχανικά: Η κατανάλωση άφθονων φρέσκων τροφίμων, αποδεικνύεται ότι μειώνει τον κίνδυνο ορισμένων καρκίνων, συμπεριλαμβανομένου του στόματος, του λαιμού, του στομάχου και του πνεύμονα. Τα αντιοξειδωτικά που περιέχουν συμβάλλουν στη μείωση των επιπτώσεων των ελεύθερων ριζών, των επιβλαβών μορίων που συνδέονται με τον καρκίνο.

Η κατανάλωση δέκα μερίδων διαφορετικών φρούτων και λαχανικών την ημέρα, συνδέεται με μείωση κατά 13% του κινδύνου για καρκίνο, σύμφωνα με μελέτη του Imperial College London που δημοσιεύτηκε τον Φεβρουάριο.

5

Μια ιδιαίτερα καλή επιλογή είναι το παντζάρι. Το πλούσιο μοβ χρώμα του, προέρχεται από ισχυρά αντιοξειδωτικά που ονομάζονται ανθοκυάνες.

Επίσης συμπεριλάβετε ντομάτες – όσο πιο κόκκινη είναι η ντομάτα, τόσο περισσότερο λυκοπένιο περιέχει. Αυτό το αντιοξειδωτικό πιστεύεται ότι συμβάλλει στη μείωση της συχνότητας εμφάνισης πολλών καρκίνων, συμπεριλαμβανομένου του προστάτη. Τα επίπεδα λυκοπενίου εντείνονται ακόμα περισσότερο όταν οι ντομάτες μαγειρεύονται.

Φυτικές ίνες: Αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική για την πρόληψη του καρκίνου του πεπτικού συστήματος, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου του εντέρου.

Οι ίνες συσσωρεύουν τα κόπρανα σας, καθιστώντας τα πιο γρήγορα και πιο εύκολα, μειώνοντας τον αριθμό των τοξινών στο σώμα, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει αλλαγές κυττάρων. Χρειάζεστε και διαλυτές ίνες, οι οποίες διασπώνται στο σώμα και βρίσκονται σε φρούτα, λαχανικά, όσπρια και σπόρους και αδιάλυτες φυτικές ίνες, οι οποίες περνούν από το σώμα ουσιαστικά αμετάβλητες και βρίσκονται σε ολικής αλέσεως προϊόντα.

Χρειαζόμαστε περίπου 18 γραμμάρια φυτικές ίνες την ημέρα. Μια φέτα ψωμί ολικής αλέσεως παρέχει περίπου 2 γραμμάρια, ένα μπολ με μούσλι περίπου 4,5 γραμμάρια και μια μπανάνα, 4,2 γραμμάρια.

Κουρκούμη: Πρόσφατες μελέτες έχουν βρει χαμηλότερα ποσοστά καρκίνου σε χώρες όπου οι άνθρωποι τρώνε πολύ κουρκουμά.

Πιστεύεται ότι το δραστικό συστατικό κουρκουμίνη, μπορεί να μειώσει τις κυτταρικές αλλαγές που αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου και μπορεί ακόμη και να σκοτώσει τα καρκινικά κύτταρα. Η κουρκουμίνη είναι διαλυτή στο λίπος, επομένως απορροφάται καλύτερα από το σώμα όταν καταναλώνεται ως μέρος ενός γεύματος, παρά ως συμπλήρωμα.

Credit: DailyMail

Αφήστε το σχόλιο σας: