Χαμένος μέχρι και σήμερα ο γνωστός τραγουδιστής Νότης Σφακιανάκης ο οποίος έπειτα τις περιπέτειες με τη Χρυσή Αυγή και και τα ναρκωτικά έχει επιλέξει να εξαφανιστεί και να απομονωθεί.
Δύο χρόνια και δύο μήνες: αυτός θα μπορούσε να είναι ο τίτλος του νέου άλμπουμ του Νότη Σφακιανάκη αν υποθέσουμε ότι όλο αυτό το διάστημα της εκκωφαντικής απουσίας του βρισκόταν κλεισμένος σε ένα στούντιο γράφοντας και ξαναγράφοντας στίχους και μελωδίες.
Τουλάχιστον αυτό θα εύχονταν οι φανατικοί θαυμαστές του που περισσότερο κι από τον ίδιο τον ερμηνευτή αδημονούν για το καλλιτεχνικό comeback του, αλλά, όπως όλα δείχνουν, θα πρέπει να κάνουν κι άλλο υπομονή. Είναι η πρώτη φορά στα 35 περίπου χρόνια της καριέρας του που ο Νότης παραμένει άφαντος όχι μόνο από τις πίστες, όχι μόνο δισκογραφικά, αλλά και από συγγενείς και φίλους, ακόμα και από τους πιο στενούς, εμμένοντας σε μια απόλυτα μοναχική στάση ζωής.
Η τελευταία μέρα του Νοέμβρη του 2020 είναι και η τελευταία που ο ίδιος έκανε δημόσια εμφάνιση αν και όχι με τον τρόπο που θα ήθελε – τουναντίον. Οι κάμερες τον κατέγραψαν με χειροπέδες στα χέρια και μάσκα στο πρόσωπο να καταφτάνει στα δικαστήρια της οδού Ευελπίδων προκειμένου να απολογηθεί στον εισαγγελέα. Την προηγούμενη μέρα είχε συλληφθεί για παράνομη οπλοκατοχή και κατοχή ναρκωτικών ουσιών και αφού πήρε προθεσμία για να απολογηθεί αφέθηκε ελεύθερος.
Ηταν η περίοδος της καραντίνας, με τα περιοριστικά μέτρα μετακίνησης και τα σχετικά SMS που ζόρισαν πολύ τις αντοχές των πολιτών, του Νότη μη εξαιρουμένου, ο οποίος θα έπρεπε να βρει μια πειστική δικαιολογία κατά τον αστυνομικό έλεγχο όχι μόνο για το πώς βρέθηκε από το Λαγονήσι όπου έμενε στο Ελληνικό, αλλά και τι ακριβώς έκανε νυχτιάτικα με ένα όπλο και 2 γραμμάρια κοκαΐνης στην κατοχή του. Εκτοτε σιωπή απόλυτη. Κάτι ασυνήθιστο για τον μέχρι πρότινος λαλίστατο καλλιτέχνη που με τον γνωστό αφοριστικό τρόπο του κατακεραύνωνε μασουλώντας τσίχλα τους πάντες και τα πάντα υπό το πρίσμα μιας ολοκληρωτικής ακύρωσης εκείνου που ο ίδιος αποκαλούσε «κατεστημένο», «τυράννους» κ.λπ.
Η απομόνωση και η κακή ψυχολογική κατάσταση
Από τότε φαίνεται πως ο δημοφιλής τραγουδιστής έχει μπει σε φάση αυτοακύρωσης, ένα cancel story που φέρει φαρδιά πλατιά τη δική του υπογραφή. Κάποιοι μιλούν για ψυχολογική κατάρρευση που τον οδήγησε σταδιακά σε πλήρη απομόνωση απ’ όλους και όλα, κλεισμένος συνεχώς στο σπίτι του στο Λαγονήσι το οποίο δεν εγκαταλείπει ούτε για μία γρήγορη βόλτα με κάποιο από τα supercars που είχε στη συλλογή του.
Ο Νότης Σφακιανάκης δεν είναι καλά, λένε φίλοι και συνεργάτες του που έχουν κάθε λόγο να πιστεύουν ότι ο μέχρι πρότινος αλύγιστος και τολμηρός καλλιτέχνης για πρώτη φορά στην προσωπική ζωή του τα βρήκε σκούρα και βρέθηκε να παλεύει μόνος στα σκοτάδια με τα δικά του σκοτάδια. Ανθρωποφοβία, αγοραφοβία, άρνηση για κάθε είδους επαφή και έξοδο και ελάχιστες ώρες καθημερινού ύπνου είναι όσα καταμαρτυρεί ο στενός κύκλος του για την ψυχολογική του κατάσταση.
Λένε μάλιστα ότι έχει αποστασιοποιηθεί ακόμη και από την οικογένειά του, ειδικά μετά τον χωρισμό του από τη Βρετανίδα σύζυγό του Κίλι και μητέρα των δύο παιδιών του με την οποία συμπορεύτηκε για 35 ολόκληρα χρόνια, μέχρι τη ρήξη του γάμου τους που φαίνεται ότι επιβάρυνε την ψυχολογική του κατάρρευση. Αλλωστε και εκείνη, όπως διαρρέουν οι φίλοι τους, βιώνει τον δικό της γολγοθά παλεύοντας με ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας που την ανάγκασε πρόσφατα να ταξιδέψει στην Αγγλία για να υποβληθεί σε θεραπεία.
Ο Νότης σπάνια μιλάει μαζί της, σπάνια μιλάει με συγγενείς και φίλους του, δεν ανταποκρίνεται ούτε στις κλήσεις ούτε στα μηνύματά τους. Μοναδική εξαίρεση είναι μία γυναίκα με την οποία φέρεται να συγκατοικεί το τελευταίο διάστημα, ενώ κάποιες ελάχιστες φορές θα επισκεφτεί την εντυπωσιακή κατοικία που διαθέτει στην Ανάβυσσο μένοντας κι εκεί απομονωμένος για λίγα 24ωρα. Μάταια του τηλεφωνεί η αδερφή του Πολυάννα που ανησυχεί για την κατάστασή του αφού, όπως λένε υπό το πρίσμα της ανωνυμίας στο «ΘΕΜΑ» δικοί του άνθρωποι, ο Νότης δεν ανταποκρίνεται.
Το πολύ-πολύ να στείλει ένα μήνυμα πίσω ετεροχρονισμένα, όπως έκανε με την κλήση ενός στενού συνεργάτη του, όταν ύστερα από έναν μήνα του έγραψε: «Τώρα την είδα…». Αναπάντητες έμειναν και οι κλήσεις του προσωπικού γιατρού και φίλου του μετά τις προληπτικές εξετάσεις που έκανε πέρυσι και υπό άκρα μυστικότητα στο Νοσοκομείο «Σωτηρία». Ο Νότης δεν απαντούσε στις επίμονες κλήσεις του γιατρού που ήθελε να τον ενημερώσει για την αξιολόγησή τους.
Το βαρύ πένθος και οι επαγγελματικές προτάσεις
Το τελευταίο διάστημα τα κακά μαντάτα έπεσαν βαριά για τον Νότη Σφακιανάκη που έπρεπε να διαχειριστεί το ένα χτύπημα μετά το άλλο. Στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου ο παιδικός φίλος και κουμπάρος του από την Κω, Πέτρος Καϊσερλής, φεύγει από τη ζωή και ο τραγουδιστής είναι από τους πρώτους που ενημερώνεται.
Ο Νότης πηγαίνει εσπευσμένα στο νησί για να πει το τελευταίο αντίο στον κολλητό του φίλο, αλλά βρίσκεται σε κακή ψυχολογική κατάσταση. Τελικά δεν θα εμφανιστεί ποτέ στην εκκλησία. Aντ’ αυτού στέλνει ένα στεφάνι στη μνήμη του φίλου του, γεγονός που σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως από τον κύκλο του αφού ο μέχρι πρότινος παντοδύναμος τραγουδιστής, ο τσαμπουκάς, ο εκκεντρικός, ο πρίγκιπας της νύχτας, ο αρχηγός, δεν θυμίζει τίποτε απ’ όλα αυτά. Θέλει να είναι μόνος, να κλειστεί ερμητικά στον εαυτό του, να αφεθεί στην κατάρρευση.
Για τους εχθρούς του, βέβαια, που πολλαπλασιάστηκαν την περίοδο που ο Σφακιανάκης έδινε πύρινες συνεντεύξεις ως τιμητής της Χρυσής Αυγής, ήταν ζήτημα χρόνου να αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση προς την καλλιτεχνική φθορά, την απαξίωση ή μάλλον την αποκαθήλωση ενός ερμηνευτή που πλάσαρε εαυτόν ως λαϊκό είδωλο – και εν μέρει ήταν για χιλιάδες φανατικούς οπαδούς του που παρά τις ακραίες φασιστικές τοποθετήσεις τού αναγνώριζαν το θάρρος της γνώμης με όποιο τίμημα.
Οι συνεχείς όμως δημόσιες και ακραίες απόψεις του άρχισαν πια να κουράζουν επικίνδυνα, οι χαρακτηρισμοί «εμμονικός», «γραφικός» και «ψεκασμένος» υπερκάλυπταν την καλλιτεχνική του υπόσταση σε σημείο που πλέον οι επιχειρηματίες, που μέχρι πρότινος τον θεωρούσαν χρυσωρυχείο, να σκέφτονται δύο και τρεις φορές αν θα ήταν σώφρον στην παρούσα φάση να επενδύσουν στις εμφανίσεις του.
Πολύ περισσότερο όταν ελάχιστοι τραγουδιστές, ακόμα και πρωτοεμφανιζόμενοι, δείχνουν πρόθυμοι να συνυπάρξουν στην πίστα με τον Νότη από φόβο μήπως στιγματιστούν λόγω των φασιστικών του τοποθετήσεων.
Στη θέση να λαμβάνει συνεχώς αρνήσεις από τραγουδιστές βρέθηκε πολύ γνωστός επιχειρηματίας και στενός φίλος του Νότη Σφακιανάκη πέρυσι το καλοκαίρι, όταν τους προσέγγιζε για να εμφανιστούν δίπλα του και στο τέλος οπισθοχώρησε υπό τον φόβο του φιάσκου. Λίγους μήνες μετά, στο κενό έπεσε και η πρωτοβουλία άλλου επιχειρηματία που πρότεινε στον Νότη να εμφανιστεί σε γνωστό κέντρο της οδού Πειραιώς, αλλά αυτή τη φορά ήταν ο τραγουδιστής που αρνήθηκε την πρόταση αφού δήλωσε ανέτοιμος ψυχολογικά να επιστρέψει.
Την ίδια άρνηση έχει και για τη δισκογραφική του επιστροφή αν και υπάρχουν ήδη έτοιμα τραγούδια για ηχογράφηση, αλλά ο Νότης, όπως συνηθίζει το τελευταίο διάστημα, δεν απαντάει ούτε στις κλήσεις κορυφαίου στελέχους της δισκογραφικής εταιρείας του που τον ψάχνει μάταια εδώ και μήνες. Αλλωστε αραιή είναι και η επικοινωνία με τους πιο κοντινούς του ανθρώπους, αφού σπάνια μιλάει στον γιο του Απόλλωνα και η επαφή του με την κόρη του Αφροδίτη είναι σχεδόν ανύπαρκτη, ενώ συνεχώς αλλάζει αριθμό τηλεφώνου.
Κανείς δεν ξέρει να πει αν ο Νότης περνάει μια δύσκολη φάση απομόνωσης ή αν έχει αποφασίσει να αποχωρήσει μόνιμα από το καλλιτεχνικό στερέωμα. Το σίγουρο είναι ότι για πρώτη φορά στη ζωή του θέλει να είναι αόρατος, μόνος με κάποιον από τους πολλούς εαυτούς του – έχουν άλλωστε πολλά να πουν, άλλα τόσα να θυμηθούν και πολλά για να λύσουν.
Το τραγουδιστικό του ταλέντο
Το 1995 είναι μια καλή χρονιά για τον Νότη Σφακιανάκη. Μάλλον η καλύτερη που έχει ζήσει από τον χειμώνα του 1988, την πρώτη φορά που πάτησε το πόδι του στην Αθήνα για να κυνηγήσει καριέρα στο τραγούδι. Εχει κλείσει συμφωνία με τον Αργύρη Παπαργυρόπουλο για να εμφανιστεί καλοκαίρι στα «Αστέρια».
Το μαγαζί είναι μεγάλο και ο Νότης φοβάται ότι δεν θα καταφέρει να το γεμίσει με τόσο κόσμο. Ζητά από τον επιχειρηματία να αγοράσει εκατό τεράστιες γλάστρες και να δημιουργήσει με αυτές έναν τοίχο ώστε να μικρύνουν τον χώρο. Οι γλάστρες αγοράζονται, αλλά δεν θα χρησιμεύσουν. Η επιτυχία του Νότη είναι εκρηκτική, η Ποσειδώνος μπλοκάρει καθημερινά, στην παραλιακή γίνεται το αδιαχώρητο. Στο εξής δεν θα χρειάζεται να ανησυχεί αν θα καταφέρει να γεμίζει τα μαγαζιά χωρίς άλλο μεγάλο όνομα στη μαρκίζα. Ο Νότης δεν έχει ανάγκη κανέναν, οι εποχές που αποχωρούσε από τις συμφωνίες επειδή τον είχαν στα κάτω-κάτω της μαρκίζας είναι ήδη ανάμνηση.
Αυτό ήθελε πάντα, να είναι πρώτος και καλύτερος, γι’ αυτό έφυγε από την Κω όπου δούλευε ως DJ αρχικά και ως τραγουδιστής αργότερα, για να γίνει πρώτος και στην πόλη. Οχι μόνο στη μαρκίζα, αυτό ήταν αδιαπραγμάτευτο, πιο ιερό και από νόμος του κράτους, ένας άγραφος μπουζουκονόμος που είχε θέσει ο ίδιος πριν και πάνω απ’ όλους και το ’ξερε όλη η πιάτσα. Ακόμα και την εποχή που ακόμα δεν ήταν σκέτο ο Νότης, αλλά αυτός ο τύπος με το μουστάκι, το σκουλαρίκι και τις μυτερές φαβορίτες, που τα ’λεγε ωραία τα λαϊκά, η μαρκίζα ήταν ΤΟ θέμα. Είχε μόλις έναν δίσκο πίσω του, το «Πρώτη φορά» που έκανε μεν επιτυχία, αλλά το μεγάλο μπαμ δεν είχε γίνει ακόμα.
«Το 1993 δεν τον γνώριζαν πολλοί. Είχα ως πρώτα ονόματα κάποιους άλλους γνωστούς καλλιτέχνες και αυτόν σαν δεύτερη φωνή. Μόλις είδε το όνομά του στη μαρκίζα, μου είπε: “Εγώ δεν είμαι για τόσο χαμηλά. Αν δεν με βάλεις ψηλότερα, θα φύγω”. Και τον άφησα να φύγει», έχει διηγηθεί ο επιχειρηματίας Στηβ Κακέτσης που φυσικά πολύ σύντομα θα το μετάνιωνε.
Τα επόμενα δύο χρόνια ο Νότης θα αποδειχθεί χρυσωρυχείο. Από τη μεταγραφή του στη MINOS EMI προκύπτει ο δίσκος «Είσαι ένα πιστόλι» και το όνομά του είναι πλέον μετρήσιμο. Ο Λευτέρης Πανταζής τού κάνει πρόταση να τραγουδήσει μαζί του στον «Διογένη», ενώ το καλοκαίρι πηγαίνει στη Θεσσαλονίκη για να τραγουδήσει μαζί με τον Βασίλη Καρρά και την Αλέξια.
Ο επόμενος χειμώνας είναι ο τελευταίος που θα τον βρει να τραγουδάει μαζί με άλλα μεγάλα ονόματα. Εχει φτάσει η στιγμή να λάμψει μόνος του. Ξεκινάει μια σειρά εμφανίσεων στο «Bio Bio», κρατάει όλο το πρόγραμμα μόνος του. Στο μαγαζί δεν πέφτει καρφίτσα, το κασέ του πάει στα ύψη, ο επιχειρηματίας τρίβει τα χέρια του και ο Νότης στέφεται ο βασιλιάς της νύχτας.
Οταν κυκλοφορεί τους δίσκους «Με το Ν και με το Σ» και «Νοτιοανατολικά του κόσμου», η επιτυχία είναι απογειωτική. Κάπου εκεί, τον χειμώνα 19995-96 έρχεται και η πρόταση του επιχειρηματία Ηλία Μαροσούλη να εμφανιστεί στο «Γκάζι», όπου δίνονται μάχες για να κλειστεί ένα τραπέζι. Ο Νότης πλέον, εκτός από αστρονομικό κασέ, αποκτά λόγο και έλεγχο. Τοποθετεί τον αδερφό του στη θέση του μετρ, ελέγχει τα τραπέζια και τις λουλουδούδες, έχει άποψη για όλα και την επιβάλλει. Με την κυκλοφορία του δίσκου του «5ο Βήμα», που ξεπερνάει σε επιτυχία κάθε άλλη δισκογραφική απόπειρα, το «Γκάζι» είναι πλέον πολύ μικρό για να χωρέσει το εκτόπισμά του.
Η εκτόξευση της καριέρας του
Επόμενος σταθμός το «Rex» στην Πανεπιστημίου, ενώ στο μεταξύ έχει ήδη εμφανιστεί με μεγάλη επιτυχία στο Wembley Conference Hall του Λονδίνου. Στο «Rex», τον χειμώνα 1996-97, θα συμβούν αδιανόητες καταστάσεις. Το «λάδωμα» στους μετρ για το πρώτο τραπέζι πίστα φτάνει ακόμα και τις 100.000 δραχμές, αφού για ένα μήνα μπροστά δεν υπάρχει ούτε για δείγμα.
Τα δε Παρασκευοσάββατα η Πανεπιστημίου κλείνει λες και γίνεται διαδήλωση από γυαλισμένες Mercedes, Porsche και θηριώδη τζιπ μέχρι πιτσιρικάδες από κάθε γωνιά της Αθήνας, από κάθε τάξη. Ολο το πρόγραμμα είναι χτισμένο πάνω του, ο ίδιος αποφασίζει για τα πάντα. Από τι θα φοράνε τα γκαρσόνια, πόσοι προβολείς θα φωτίζουν και πού ακριβώς την πίστα, ποιοι θα κάθονται και πού, πόσο θα κοστίζει η φιάλη, μέχρι πόσο δυνατός θα είναι ο κλιματισμός!
Στα δε καμαρίνια, ο Νότης είναι σαν μικρός θεός με ένα επιτελείο βοηθών και παρατρεχάμενων να σπεύδουν να ικανοποιήσουν κάθε μικρή και μεγάλη του απαίτηση, να τον ντύσουν, να τον ποτίσουν, να του κάνουν μασάζ, να τον ηρεμήσουν, να… να… να. Την ίδια επιτυχία θα γνωρίσει και ο επόμενος δίσκος του, «Εμπειριών Συλλέκτης», τα έσοδα του οποίου διατίθενται για τη δημιουργία πολιτιστικού κέντρου στο βορειότερο μέρος της Ελλάδας, την κοινότητα Ορμενίου, ενώ το καλοκαίρι σε περιοδεία του στην Αυστραλία θα γνωρίσει την αποθέωση. Η επόμενη σεζόν στο «Rex» θα μείνει στην ιστορία της νύχτας ως η πιο επιτυχημένη όλων των εποχών.
Η πορεία του Νότη προς την κορυφή είναι ξέφρενη. Ο επόμενος δίσκος του «Οι νότες είναι εφτάψυχες» γίνεται 5 φορές πλατινένιος, σπάει κάθε ρεκόρ. Ο ίδιος έχει αποκτήσει εκτός από τεράστια φήμη και πολλά λεφτά, χτίζει βίλες στην Κω και στη Βουλιαγμένη, κυκλοφορεί με Lamborghini και διάφορες Mercedes, είναι άρχοντας σε όλα. Η επιτυχία στο «Rex» επαναλαμβάνεται και την επόμενη σεζόν ζει στιγμές λατρείας στην περιοδεία του σε Ευρώπη και Αμερική από τους ομογενείς.
Ο επόμενος δίσκος του, το «Ενθύμιον», γίνεται 6 φορές πλατινένιος. Ο Notis, όπως υπογράφει παντού, σπάει τα δικά του ρεκόρ. Το τέλος της δεκαετίας θα τον βρει αμετακίνητο στον θρόνο του, κάθε σπίτι με ένα CD του και κάθε εκπομπή και περιοδικό με μία συνέντευξή του. Κι αυτό είναι το μελανό σημείο μιας τεράστιας καριέρας που σαμποταρίστηκε από τον ίδιο που την έχτισε.
«Ο μόνος που μπορεί να με καταστρέψει είναι ο εαυτός μου», έλεγε ο Νότης. Σε μία από τις εκατοντάδες συνεντεύξεις του είχε πει ότι ως Σκορπιός, που είναι στο ζώδιο, ο μόνος που μπορεί να τον καταστρέψει είναι ο εαυτός του, αφού λειτουργεί όπως ο σκορπιός που όταν κινδυνεύει να χάσει τη μάχη δηλητηριάζεται με το δικό του κεντρί. Τότε βέβαια η δήλωσή του συνοδευόταν από το αλαζονικό ύφος του ατρόμητου παντοκράτορα της νύχτας που τίποτα και κανείς δεν μπορούσε να τον καταβάλει.
Οντως έτσι ήταν, μόνο που στην πορεία αποδείχθηκε ότι ο πιο επικίνδυνος εχθρός μιας προσωπικότητας με τα βιώματα του Νότη είναι το υπερτροφικό εγώ του. Οι απόψεις του επί παντός επιστητού με ύφος σοφού επιστήμονα και με επιχειρήματα από ανιστόρητα έως εξωφρενικά, όσο χαριτωμένα εκκεντρικά φάνταζαν αρχικά, στην πορεία αποδείχθηκαν τροχοπέδη.
Ο Νότης έγινε το κόκκινο πανί για τα media, μια σχέση love to hate αφού από τη μία τον έκραζαν κι από την άλλη τον χρησιμοποιούσαν. Η τρέλα πουλάει και οι εμπρηστικές απόψεις του Νότη για μια σειρά ζητημάτων (ομοφυλόφιλοι, πατριωτισμός, μετανάστες, Θεός, Αλβανοί, εθνικά σύμβολα, χούντα κ.λπ.) ήταν ό,τι έπρεπε για να ανεβαίνουν τα νούμερα. Oι αντιφάσεις στις ίδιες του τις απόψεις ανάλογα με το ποιος και πότε τον ρωτούσε έκαναν επιτακτική την ανάγκη καλύτερα να μασάει την τσίχλα του παρά να μιλάει.
Ο Νότης όμως και τσίχλα μάσαγε και το στόμα δεν έκλεινε, και αυτό οι φίλοι και θαυμαστές του τού το πίστωναν ως μεγάλο ατού, αφού, συμφωνείς ή διαφωνείς, κανείς δεν μπορεί να μη παραδεχτεί ότι δεν κρύβεται πίσω από τη λογική των δημοσίων σχέσεων. Για κάποιους, ωστόσο, ο Σφακιανάκης είχε μεν το θάρρος της γνώμης του, κυρίως όμως είχε και θράσος, χαρακτηριστικό των ημιμαθών ανθρώπων που λόγω άγνοιας κινδύνου εκτίθεται με απόψεις διχαστικές, ακραίες, ενίοτε και εξωφρενικές. Και πάντα αλαζονικές. Συγχρόνως οι φήμες για ένα σωρό ιδιοτροπίες, μεγαλομανίες και αντισυναδελφικές συμπεριφορές κυκλοφορούν σαν την άδικη κατάρα και το όνομά του γίνεται συνώνυμο της φράσης «αποκλείεται να συνεργαστώ ξανά μαζί του».
Στην Ιερά Οδό όπου δούλευε με την Κωνσταντίνα τής μειώνει συνεχώς το πρόγραμμα μέχρι να της το ψαλιδίσει σε μισάωρο. Η συνεργασία τους διαλύθηκε. Το ίδιο επιχείρησε να κάνει και στον Σάκη Ρουβά παραμονές της έναρξης της συνεργασίας τους που τελικά δεν έγινε ποτέ, το ίδιο και στη Λίτσα Γιαγκούση, ενώ η υπερβολική αισιοδοξία του ότι θα κατάφερνε να γεμίζει για πάντα μόνος του, χωρίς τα τότε μεγάλα ονόματα δίπλα του, μαγαζιά 4.000 θέσεων τον οδήγησε και σε αποτυχίες.
Ο χαρακτήρας του στην πίστα
Οι ιδιοτροπίες του αυξάνουν και πληθύνονται. Πότε σταματάει το πρόγραμμα επειδή τον ενοχλεί η κάπνα ή ένα επιτραπέζιο τσιφτετέλι την ώρα της ερμηνείας του, πότε κράζει από το μικρόφωνο έναν τεχνικό επειδή το air condition είναι δυνατά και βλάπτει τις φωνητικές του χορδές, πότε αποχωρεί από την πίστα βρίζοντας τους πελάτες επειδή κάποιος πέταξε πάγο, φιστίκι και λουλούδια που τον βρήκαν στο μάτι, κάποιες φορές μάλιστα ζητάει από ολόκληρα τραπέζια να σηκωθούν να φύγουν – θα πληρώσει ο ίδιος τον λογαριασμό.
Συχνά αναφέρεται στον εαυτό του στο τρίτο πρόσωπο, ενώ έχουν μείνει μνημειώδεις οι απαξιωτικές δηλώσεις του για το Μέγαρο όπου «κανείς δεν χορεύει» και οι εξωφρενικές απαιτήσεις του, όπως την εποχή του «Rex», να αφανιστούν οι ζωγραφιές του Τσαρούχη από την οροφή γιατί δεν ήταν του γούστου του – για την ιστορία, καλύφθηκαν…
Ο Νότης έχει γίνει γραφικός για τους εχθρούς του που μπορεί να παραβλέπουν τις εκκεντρικότητες στην εμφάνισή του και στις ιδιοτροπίες του, αλλά καθόλου τις απόψεις του και κυρίως την αλαζονεία του. «Σιγά τον Ουμπέρτο Εκο της πίστας», λένε κοροϊδευτικά, ενώ άλλοι το πάνε ακόμα πιο σχηματικά αφού η περσόνα που έχει πια υιοθετήσει ο Σφακιανάκης συμπυκνώνεται στη φράση «Ο Μπόνο τραγουδάει Παϊτέρη». Τίποτε απ’ όλα αυτά δεν σταμάτησε τον Σφακιανάκη από το να μιλάει.
Αντιθέτως, μιλάει όλο και περισσότερο, εμφανίζεται όλο και πιο θυμωμένος, οι απόψεις του γίνονται όλο και πιο ακραίες, μεταμορφώνεται σε φερέφωνο της Χρυσής Αυγής. Οι συνεργασίες του αρχικά με τη Δέσποινα Βανδή και αργότερα με την Πάολα ναυάγησαν κι αυτές, ο Νότης πιστεύει ότι δεν έχει ανάγκη κανέναν. Οι απανωτές απώλειες όμως θα τον διαψεύσουν. Ο θάνατος του μικρού αδερφού του και αργότερα της πολυαγαπημένης μητέρας του Μαίρης, στην πορεία του κουμπάρου του και πρόσφατα ο χωρισμός του από την εδώ και 36 χρόνια συνοδοιπόρο του και σύζυγο Κίλι ήταν γεγονότα αρκετά για να τον γονατίσουν. Κυρίως ο Νότης έχασε τον Σφακιανάκη ή μπορεί και το αντίθετο.