Μεγάλη φωτιά ξέσπασε το βράδυ της Πέμπτης σε εργοστάσιο στη δυτική Θεσσαλονίκη.
Η φωτιά ξέσπασε κάτω από άγνωστες συνθήκες, περίπου στις 20:30 σε πολύ γνωστό εργοστάσιο με αυγά στην περιοχή της Νεοχωρούδας στη δυτική Θεσσαλονίκη.
Αυτή την ώρα βρίσκονται στο σημείο και επιχειρούν τουλάχιστον 20 πυροσβέστες με εννέα οχήματα.
Δείτε ακόμη
Η βύθιση του υπερπολυτελούς σκάφους Bayesian στα ανοικτά του Παλέρμο της Σικελίας, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις και ερωτήματα για τα αίτια της τραγωδίας που κόστισε τη ζωή σε έξι άτομα μέχρι στιγμής, ενώ η 18χρονη Χάνα Λιντς, κόρη του ιδιοκτήτη του σκάφους και μεγιστάνα Μάικλ, παραμένει αγνοούμενη.
Το σκάφος ανατράπηκε και βυθίστηκε μετά από χτύπημα σφοδρής κακοκαιρίας και ανεμοστρόβιλου, γνωστής ως θαλάσσια δίνη, τη Δευτέρα. Σύμφωνα με μαρτυρίες, το σκάφος χάθηκε κάτω από τα κύματα μέσα σε 60 δευτερόλεπτα, γεγονός που υποδηλώνει μια ξαφνική και καταστροφική εξέλιξη, η οποία ήταν πιθανώς δύσκολο να προβλεφθεί ή να αντιμετωπιστεί από την ομάδα.
Ωστόσο, ο Giovanni Costantino, διευθύνων σύμβουλος της Ιταλικής Sea Group, της εταιρείας που κατασκεύασε το σκάφος, υποστηρίζει ότι το πλήρωμα είχε 16 λεπτά για να προειδοποιήσει τους επιβάτες καθώς το σκάφος «σύρθηκε από την άγκυρά του» πριν βυθιστεί.
Ο κ. Costantino επέμεινε ότι η διαδικασία της βύθισης δεν ήταν τόσο άμεση όσο κάποιοι ισχυρίστηκαν, λέγοντας: «Το μαρτύριο διήρκεσε 16 λεπτά. Το σκάφος δεν βυθίστηκε σε ένα λεπτό όπως έχουν πει ορισμένοι επιστήμονες».
Όπως μεταδίδει η Daily Mail, η ανάλυση των δεδομένων AIS (Automatic Identification System) από την ιστοσελίδα Marine Traffic επιβεβαιώνει τον χρόνο που ανέφερε ο κ. Costantino, αν και δεν είναι ακόμη δυνατό να επαληθευτεί τι συνέβη κατά τη διάρκεια αυτών των λεπτών. Τα δεδομένα δείχνουν επίσης ότι ένα δεύτερο σκάφος, το Sir Robert Baden Powell, ακολούθησε παρόμοια πορεία με το Bayesian την ίδια στιγμή. Το σκάφος παρέμεινε στην επιφάνεια κατά τη διάρκεια της καταιγίδας και βοήθησε στη διάσωση των επιζώντων.
Ο καπετάνιος του Sir Robert Baden Powell, ο Ολλανδός ναυτικός Karst Börner, δήλωσε σε ιταλικό μέσο ενημέρωσης ότι οι καιρικές συνθήκες ήταν απρόβλεπτες, αλλά ότι το πλήρωμά του ήταν προετοιμασμένο. Περιέγραψε τη θαλάσσια δίνη ως «πολύ ισχυρή και έντονη» και πρόσθεσε: «Δυσκολευτήκαμε να κρατήσουμε το πλοίο στη θέση του με τον κινητήρα και την άγκυρα. Το γιοτ ήταν πίσω μας. Κοιτούσαμε περιστασιακά για να δούμε πού ήταν. Σε κάποια στιγμή, εξαφανίστηκε».
Ο κ. Costantino αποκάλυψε επίσης σε συνέντευξή του ότι υπήρξαν πολλαπλά ανθρώπινα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία, όπως το γεγονός ότι είχαν αφεθεί ανοιχτά τα αμπάρια και ότι η καρίνα του σκάφους δεν ήταν πλήρως κατεβασμένη. Επέμεινε ότι η καταστροφή ήταν αποτρέψιμη και πρόσθεσε: «Ρωτήστε τον εαυτό σας – γιατί δεν βγήκε κανένας ψαράς από το Porticello εκείνο το βράδυ; Ένας ψαράς διαβάζει τις καιρικές συνθήκες και ένα σκάφος όχι;».
Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι «οι διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν» στο υπερπολυτελές σκάφος και ότι η βύθιση οφείλεται σε «ανοικτά φινιστρίνια παρά την κακοκαιρία που είχε προβλεφθεί ώρες νωρίτερα». Σύμφωνα με τον ίδιο, το σκάφος είχε κατασκευαστεί σε πολύ υψηλά πρότυπα και δεν θα είχε βυθιστεί εάν είχαν ακολουθηθεί οι σωστές διαδικασίες από το πλήρωμα.
Ο Bayesian, ένα σκάφος μήκους 56 μέτρων με ιστό 74 μέτρων, κατασκευάστηκε το 2008 και σύμφωνα με τον καπετάνιο του αδελφού σκάφους Rosehearty, David Hutchinson, ήταν «αλεξίσφαιρο». Ωστόσο, τα γεγονότα αυτής της τραγωδίας αποκαλύπτουν τις πιθανές συνέπειες από τις ελλείψεις και τα λάθη στην αντιμετώπιση ακραίων καιρικών φαινομένων στη θάλασσα.