Μετά από πολλές περιπέτειες, το πολυτελές mega yacht Alfa Nero βρήκε νέο ιδιοκτήτη. Αυτό το εντυπωσιακό σκάφος των 82 μέτρων, το οποίο ανήκε στο παρελθόν στο ζεύγος Θόδωρου και Γιάννας Αγγελοπούλου, είχε τα τελευταία χρόνια δεσμευτεί στην Αντίγκουα.
Σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης και διεθνείς εξειδικευμένες ιστοσελίδες yachting, το Alfa Nero πωλήθηκε έναντι 40 εκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένης της αμοιβής 4,5% του μεσίτη. Το πολυτελές σκάφος θα διαχειρίζεται η ελβετική εταιρεία FEMA Marine (Federal Emergency Management Agency).
Το ποσό της πώλησης θεωρείται «χαμηλό»
Η συμφωνία κλείστηκε με τον Richard Higgins της Northrop & Johnson, που εκπροσώπησε τον αγοραστή, του οποίου τα στοιχεία δεν έχουν γίνει γνωστά μέχρι τώρα. Το σκάφος είχε περάσει στην κυριότητα του κράτους της Αντίγκουα, το οποίο και θα εισπράξει το αντίτιμο της πώλησης.
«Τα έσοδα από την πώληση θα χρησιμοποιηθούν για την πληρωμή διαφόρων υποχρεώσεων, συμπεριλαμβανομένης της διευθέτησης εκκρεμών χρεών προς πιστωτές και το πλήρωμα.
Εκτός από την κάλυψη αυτών των χρεών, ένα μέρος των εσόδων θα διατεθεί για την αντιμετώπιση του χρηματοδοτικού κενού (στον κρατικό προϋπολογισμό) ύψους 220 εκατ. δολαρίων που καταγράφηκε για το πρώτο εξάμηνο του 2024», σύμφωνα με όσα μετέδωσε το Antigua Υπενθυμίζεται ότι το πολυτελές mega yacht Alfa Nero κατασχέθηκε από την κυβέρνηση της Αντίγκουα τον Μάρτιο του 2022. Η κατάσχεση πραγματοποιήθηκε όταν διαπιστώθηκε ότι το σκάφος ανήκε σε Ρώσο επιχειρηματία που περιλαμβανόταν στις διεθνείς λίστες κυρώσεων, οι οποίες εκδόθηκαν από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ηνωμένο Βασίλειο μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Σε συνέχεια σχετικού αιτήματος των αμερικανικών αρχών, το Alfa Nero υποχρεώθηκε να «δέσει» στο λιμάνι Φάλμαουθ της Αντίγκουα. Στο πολυτελές σκάφος απαγορεύτηκε ο ανεφοδιασμός με καύσιμα, με εξαίρεση τις προμήθειες έκτακτης ανάγκης, και φυσικά απαγορεύτηκε ο απόπλους του.
Ο προηγούμενος αγοραστής:
Ο Ρώσος ολιγάρχης Αντρέι Γκουρίεφ είχε αποκτήσει το πολυτελές γιοτ Alfa Nero το 2014, καταβάλλοντας το εντυπωσιακό ποσό των 130 εκατομμυρίων δολαρίων. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι το σκάφος ήταν αγκυροβολημένο, είχε γίνει «πονοκέφαλος» για την κυβέρνηση της Αντίγκουα. Το κόστος συντήρησης ανερχόταν σε περίπου 28.000 δολάρια την εβδομάδα, χωρίς να συνυπολογίζονται τα έξοδα για τρόφιμα και οι μισθοί του πληρώματος.
Η συντήρηση του γιοτ ήταν ιδιαίτερα απαιτητική, καθώς οι πετρελαιοκινητήρες έπρεπε να λειτουργούν συνεχώς για να διασφαλιστεί η λειτουργία του κλιματισμού καθ’ όλο το 24ωρο. Αυτό ήταν απαραίτητο για να αποφευχθούν ζημιές στους πολυτελείς εσωτερικούς χώρους, που ήταν διακοσμημένοι με ακριβά υλικά όπως ξύλο, δέρμα και φίλντισι.
Λόγω αυτών των υψηλών εξόδων, η κυβέρνηση της Αντίγκουα ζήτησε από το αμερικανικό Υπουργείο Οικονομικών να άρει τις κυρώσεις για το σκάφος, ώστε να μπορέσει να πουληθεί και το μικρό κράτος της Καραϊβικής να απαλλαγεί από το δυσβάσταχτο κόστος συντήρησης.
Αφού δόθηκε το «πράσινο φως», το 2023 πραγματοποιήθηκε δημοπρασία για την πώληση του πολυτελούς γιοτ Alfa Nero, προσελκύοντας αρκετούς ενδιαφερόμενους αγοραστές. Μεταξύ αυτών, ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Google, Έρικ Σμιντ, αναδείχθηκε ο πλειοδότης, καταθέτοντας προσφορά ύψους 67,6 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ωστόσο, λίγο πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία και πέσουν οι τελικές υπογραφές, η κόρη του Ρώσου ολιγάρχη, Γιούλια Γκουρίεβα-Μοτλόκοφ, παρενέβη και μπλόκαρε τη δημοπρασία. Υποστήριξε ότι το εντυπωσιακό γιοτ ανήκει στην ίδια και όχι στον πατέρα της, δημιουργώντας έτσι μια νέα ανατροπή στην υπόθεση.
Στο επόμενο “επεισόδιο” της περιπέτειας του πολυτελούς γιοτ Alfa Nero, τον Σεπτέμβριο του 2023, ο Έρικ Σμιντ απέσυρε την προσφορά του, αφήνοντας το γιοτ να συνεχίσει την κοστοβόρα παραμονή του στην Αντίγκουα. Η κατάσταση αυτή διήρκεσε σχεδόν έναν χρόνο, κατά τη διάρκεια του οποίου το γιοτ παρέμενε δέσμιο των γραφειοκρατικών διαδικασιών και των οικονομικών επιβαρύνσεων.
Τελικά, μετά από πολλές δυσκολίες και παλινωδίες, ανακοινώθηκε ότι το Alfa Nero πέρασε σε νέο ιδιοκτήτη έναντι 40 εκατομμυρίων δολαρίων. Αυτή η μεταβίβαση σηματοδότησε το τέλος μιας μακράς και δαπανηρής περιόδου για το superyacht, το οποίο πλέον βρήκε μια νέα θέση στη θάλασσα, υπό διαφορετική διαχείριση.
Η ιστορία του σκάφους:
Το Alfa Nero κατασκευάστηκε το 2007 κατόπιν παραγγελίας του Θεόδωρου Αγγελόπουλου στα ολλανδικά ναυπηγεία Oceano. Ο εξωτερικός σχεδιασμός του σκάφους ανατέθηκε στην Nuvolari Lenard, ενώ ο διάσημος interior designer Alberto Pinto ανέλαβε τον εσωτερικό σχεδιασμό. Το γιοτ έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει άνετα έως και 12 επισκέπτες σε έξι πολυτελείς καμπίνες, και διαθέτει πλήρωμα 26 ατόμων για την εξυπηρέτηση των αναγκών των επιβατών.
Το Alfa Nero είναι εξοπλισμένο με όλες τις σύγχρονες ανέσεις που μπορεί να επιθυμήσει κανείς. Ξεχωρίζει ιδιαίτερα για την εντυπωσιακή πισίνα υπερχείλισης, η οποία μπορεί να μετατραπεί σε ελικοδρόμιο, προσφέροντας επιπλέον ευκολίες στους ιδιοκτήτες και τους επισκέπτες του.
Το σκάφος τροφοδοτείται από δύο κινητήρες MTU, επιτρέποντάς του να ταξιδεύει άνετα με ταχύτητα 15 κόμβων. Η μέγιστη ταχύτητά του αγγίζει τους 20 κόμβους, ενώ η εμβέλειά του φτάνει τα 6.000 ναυτικά μίλια, καθιστώντας το ικανό για μακρινά ταξίδια με απόλυτη άνεση και πολυτέλεια.
Το Alfa Nero, ένα εντυπωσιακό γιοτ, απέσπασε το 2008 επτά διεθνή βραβεία για τον εξαιρετικό του σχεδιασμό και τις ποικίλες δυνατότητες και παροχές του. Κατά την περίοδο που ανήκε στον Θεόδωρο και τη Γιάννα Αγγελοπούλου, φιλοξένησε πολλές διάσημες προσωπικότητες, όπως τον Αμερικανό σκηνοθέτη Στίβεν Σπίλμπεργκ και την ηθοποιό Μισέλ Πφάιφερ.
Το 2009, η οικογένεια Αγγελοπούλου επιχείρησε να πουλήσει το γιοτ έναντι 190 εκατομμυρίων δολαρίων, χωρίς όμως επιτυχία. Τελικά, το 2011 το σκάφος μεταβιβάστηκε στην εταιρεία Flying Dutchman Overseas Ltd, με έδρα τα νησιά Κέιμαν. Κατά την περίοδο αυτή, το Alfa Nero μισθωνόταν για κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά και τη Μεσόγειο έναντι 1 εκατομμυρίου δολαρίων την εβδομάδα.
Στη συνέχεια, το γιοτ πέρασε στα χέρια του Ρώσου ολιγάρχη Αντρέι Γκουρίεβ. Μετά από μια σειρά εξελίξεων, το Alfa Nero επανεμφανίστηκε στις διεθνείς ιστοσελίδες ναύλωσης γιοτ, με τιμές που φτάνουν τις 840.000 ευρώ την εβδομάδα.