Δείτε ΤΙ έκαναν πριν 100 Χρόνια οι Γυναίκες όταν είχαν Περίοδο. Αυτό που θα Κάνουν από το 2020 θα σας Σoκάρει!

Η τεχνολογία μας έχει χαρίσει πολλά προϊόντα, όπως οι σερβιέτες και τα ταμπόν για να αντιμετωπίζουμε την περίοδο χωρίς προβλήματα. Αλλά οι γυναίκες στο παρελθόν χρησιμοποιούσαν προϊόντα που δεν γνωρίζουμε καν. Δείτε παρακάτω τι χρησιμοποιούσαν οι γυναίκες από τις αρχές του 1900 για την περίοδο τους:

Στο παρελθόν


Η πρώτη εμπορική σερβιέτα μίας χρήσης δημιουργήθηκε το 1888 στην Αμερική. Εκείνη την εποχή, οι διαφημίσεις για την περίοδο θεωρούνταν ταμπού. Όταν το προϊόν δεν κατάφερε να φτάσει σε πολλές γυναίκες στην αγορά, αποσύρθηκε.

Το 1920


Λινό ύφασμα ενωμένο με ιμάντα. Εκείνη την εποχή, οι νοσοκόμες του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου ανακάλυψαν ένα υλικό το οποίο χρησιμοποιούσαν σε τραυματισμένους στρατιώτες για να απορροφά το αίμα. Εμπνευσμένη από τις νοσοκόμες, η Kimberly Clark έφτιαξε την σερβιέτα Kotex, την πρώτη επιτυχημένη σερβιέτα μίας χρήσης.

Το 1930


Ταμπόν με απλικατέρ από χαρτόνι. Το 1934, η Tampax εφηύρε τα πρώτα ταμπόν μίας χρήσης με απλικατέρ. Τότε απευθυνόταν κυρίως στις παντρεμένες γυναίκες, αφού πολλοί πίστευαν ότι τα ταμπόν μπορούσαν να αφαιρέσουν την παρθενιά ή να προκαλέσουν ευχαρίστηση.

Το 1940


Την δεκαετία του 1940 δημιουργήθηκαν ταμπόν χωρίς απλικατέρ. Λόγω της αυξημένης σωματικής δραστηριότητας των γυναικών στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όλο και περισσότερες γυναίκες χρησιμοποιούσαν ταμπόν αναγκαστικά.

Από το 1936 ως το 1943 η χρήση των ταμπόν αυξήθηκε κατά 5 φορές.


Το 1950


Αυτή είναι μια ζώνη η οποία χρησιμοποιούνταν με σερβιέτες μίας χρήσης. Μετά τον πόλεμο, οι γυναίκες διώχτηκαν από τα εργοστάσια και γύρισαν σπίτι. Εκείνη την εποχή, οι διαφημιστικές εταιρίες ήθελαν οι γυναίκες να μην μιλάνε πολύ για την περίοδο και να μην την χρησιμοποιούν σαν δικαιολογία για να μην κάνουν τις δουλειές του σπιτιού.

Το 1960


Παρ’όλο που την δεκαετία του ’60 έγινε σημαντική πρόοδος για τα δικαιώματα των γυναικών, δεν παρατηρείται κάποια σημαντική αλλαγή όσον αφορά τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής. Παρατηρείται όμως η επιστροφή των επαναχρησιμοποιούμενων σερβιετών από ένα κίνημα οικολόγων χίπις.

Το 1970


Στις αρχές της δεκαετίας του ’70 εφευρέθηκε η αυτοκόλλητη σερβιέτα και στις ΗΠΑ επιτράπηκε η διαφήμιση προϊόντων προσωπικής υγιεινής στην τηλεόραση.

Το 1980


Στις αρχές της δεκαετίας του ’80 άρχισαν να χρησιμοποιούνται υπεραπορροφητικά ταμπόν με πλαστικό απλικατέρ. Η δημιουργία τους οδήγησε σε αρκετές περιπτώσεις συνδρόμου τοξικού σοκ, το οποίο προκάλεσε 84 θανάτους.

Η λέξη «περίοδος» χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην αμερικανική τηλεόραση από την Cortney Cox για μια διαφήμιση της Tampax το 1985.


Το 1990


Η πρώτη διαφήμιση για σερβιέτες μαζί με αίμα προβλήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1990.

Το 2010


Παρ’όλο που τα εμμηνορροϊκά κύπελλα εφευρέθηκαν την δεκαετία του 1930, έκαναν δυναμική επιστροφή. Ο λόγος είναι ότι είναι πιο οικονομικά, φιλικά στο περιβάλλον και υγιεινά σε σχέση με τα ταμπόν και τις σερβιέτες.

Οι Αμερικανίδες ξοδεύουν πάνω από 2 εκατομμύρια δολάρια τον χρόνο σε προϊόντα προσωπικής υγιεινής. Μια γυναίκα χρησιμοποιεί περίπου 17.000 σερβιέτες κατά την διάρκεια της ζωής της.


Credit: wittyfeed.me

Related posts

Η πιο πλούσια Ελληνίδα: Περιουσία 6.500.000.000, τρώει… λάχανο και την Καρντάσιαν – Είναι γιατρός κι έχει 145 πλοία

Γυναίκες ήρωες: Αφιέρωμα στις ηρωίδες που κράτησαν όρθια την Ελλάδα στα δύσκολα χρόνια

Collette Divitto | Δεν έβρισκε δουλειά πουθενά επειδή έχει σύνδρομο Down και άνοιξε δική της εταιρεία