Η Λίλυ Παπαγιάννη, που μπορεί να μην έχει παίξει σε πολλές ταινίες, αλλά παραμένει αξέχαστη, λόγω της φινέτσας και της κομψότητας της, απομακρύνθηκε από τη δημοσιότητα, όταν” έχασε” τον σύζυγό της.
Όπως είχε αποκαλύψει η ανιψιά της, Έλενα Ακρίτα, ο Μάριος Πλωρίτης που την είχε μαθήτρια στη σχολή, της είχε εξομολογηθεί ότι δεν υπήρχε ούτε ένας εκεί μέσα που να μην την είχε ερωτευτεί τρελά.
Το ντεμπούτο της στο θέατρο ήταν το 1957, στον “Πλούτο” του Αριστοφάνη, ενώ στον κινηματογράφο το 1959, στην ταινία “Νταντά με το Ζόρι”, δίπλα στον Μίμη Φωτόπουλο και τη Γεωργία Βασιλειάδου.
Ο δημοσιογράφος και συλλέκτης, Άρης Λουπάσης, ανάρτησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram, ένα σπάνιο στιγμιότυπο, στο οποίο η Λίλη Παπαγιάννη ήταν μόλις 27 ετών.
Η ανάρτηση του Άρη Λουπάση για τη Λίλυ Παπαγιάννη
Όπως αναφέρει ο Άρης Λούπασης για τη Λίλυ Παπαγιάννη: “Σπάνιο καλλιτεχνικό πορτραίτο της αγαπημένης Λίλυς Παπαγιάννη το 1962 στο φώτο Ατελιέ- Καραπατσόπουλος στην οδό Πατησίων 207. Μια χρονιά “σταθμός” για την καριέρα της καθώς αποτελεί την αρχή των μεγάλων επιτυχιών τόσο στο θέατρο όσο και τον κιν/φο. Τον Απρίλιο της ίδιας χρονιάς εμφανίζεται στο πλάι της Έλλης Λαμπέτη στο θέατρο “Διονύσια” με το έργο του Τζων Βαν Ντρούτεν “Ανοιξιάτικο τραγούδι” δημιουργώντας μαζί με τον Νίκο Κούρκουλο ένα εκπληκτικό καλλιτεχνικό τρίο που προσφέρει στο κοινό δυνατές καλλιτεχνικές στιγμές.
Οκτώ μήνες αργότερα και συγκεκριμένα στις 3 Δεκεμβρίου, το κιν/φικό της άστρο απογειώνεται μέσα από την συγκλονιστική ερμηνεία της στην δραματική ταινία της Φίνος Φιλμ “Το ταξίδι” όπου αφήνει εποχή ως η σκληρή και αδυσώπητη Σούλα Κλιρίδη που γίνεται η αιτία για την δολοφονία της κεντρικής ηρωίδας του έργου που υποδύεται η Αλίκη, από τον σύζυγό της Νίκο Κούρκουλο. Ανήμερα τα Χριστούγεννα της επόμενης χρονιάς προκαλεί κυριολεκτικά πάταγο στο πλάι της Τζένης Καρέζη στην σκηνή του θεάτρου Κοτοπούλη -Rex ως η θρυλική “Αθηνά” στο “Δεσποινίς Δ/ντης σε ένα ρόλο που θα σφραγίσει ένα χρόνο αργότερα και στο σινεμά καθώς το συγκεκριμένο έργο κάτι το οποίο δεν είναι ευρύτερα γνωστό, ανέβηκε αρχικά στο θέατρο και στην συνέχεια στην μεγάλη οθόνη.
Από το 1989 με τον χαμό του λατρεμένου συζύγου της και σπουδαίου ηθοποιού Ανδρέα Φιλιππίδη μέχρι και το δικό της “φευγιό” το 2015, εγκαταλείπει κάθε επαφή με τον κόσμο με εξαίρεση αγαπημένους φίλους και συγγενείς ανάμεσα στους οποίους και η πρώτη σύζυγος του συντρόφου της Δέσπω Διαμαντίδου με την οποία για χρόνια καθιέρωσαν τα Σαββατιάτικα απογεύματα συνοδευμένα με τσάι και αναπόληση αναμνήσεων μιας ολόκληρης ζωής.
Σπάνια ταυτίστηκαν περισσότερο οι λέξεις κομψότητα και φινέτσα από όσο με την Λίλυ Παπαγιάννη που κατάφερε με λίγες ταινίες και έξοχες θεατρικές ερμηνείες να εξασφαλίσει το διαβατήριο για την είσοδο της στο πάνθεον των σημαντικών Ελλήνων ηθοποιών και να κλέβει εκείνη κάθε φορά την παράσταση ακόμη και σε δεύτερους ρόλους χωρίς να γίνει ποτέ σταρ μεγάλου βεληνεκούς”.