Μας αποζημίωσε και με το παραπάνω
Ένα επεισόδιο δεν είναι ποτέ αρκετό για να πεις το οτιδήποτε και να ισχύσει. Στην ελληνική τηλεόραση και μυθοπλασία όμως, τα πράγματα δύσκολα αλλάζουν δραματικα στα επόμενα, οπότε αυτή η σειρά θα πρέπει να…τα κάνει σαλάτα για να απογοητεύσει το κοινό. Όχι ότι δε γίνεται, μια χαρά γίνεται δεδομένου πως θα προβάλλεται 2 φορές την εβδομάδα. Τουλάχιστον, δεν είχαμε κανένα έγκλημα να είναι καθημερινή όπως το Grand Hotel, η Μάγισσα: Φλεγόμενη Καρδιά, δηλαδή η σειρά prequel της Μάγισσας πέρσι.
Η σκέτη Μάγισσα, αυτή που διαδραματίστηκε στα 1910 στη Μάνη και επικεντρωνόταν στον θάνατο ενός νεογέννητου, δεν γοήτευσε ιδιαίτερα, κι ας ήταν μια σειρά που βρισκόταν στην πρώτη θέση της prime time συχνότερα από κάθε άλλη. Γι’ αυτό οι δημιουργοί Χαρίτος-Τσαμπάνη-Καλκόβαλης πήραν την απόφαση να πάρουν άλλο μονοπάτι και να πάνε την πλοκή 200 χρόνια πίσω, με άλλους χαρακτήρες, με περισσότερη μυσταγωγία, με άλλη πλοκή.
Πέρσι, γραφόταν με σκωπτικό ύφος ότι Η Μάγισσα ήταν ένα κακέκτυπο του Game of Thrones. Η Φλεγόμενη Καρδιά δεν είναι κανένα κακέκτυπο, φάνηκε από το πρώτο επεισόδιο να είναι μια σειρά στην οποία οι δημιουργοί της πήραν μαθήματα από τα λάθη της περσινής σεζόν και άφησαν στην άκρη οιαδήποτε προσπάθεια να κάνουν πράγματα έξω από το ρεπερτόριο των Ελλήνων ηθοποιών και των γύρω γύρω.
Για παράδειγμα, πέρσι, είχαμε πολλές σκηνές μάχης με σπαθιά, που ήταν όλες αστείες, διότι δεν υπάρχουν ούτε οι κασκαντέρ ούτε οι ηθοποιοί για να το κάνουν αυτό καλά. Ιδίως όταν η Μάγισσα προβαλλόταν πέρσι 4 φορές την εβδομάδα.
Τι θα δεις στη σειρά Μάγισσα Φλεγόμενη Καρδιά
Στη Φλεγόμενη Καρδιά μεταφερόμαστε στα 1710 στη Μάνη, στην επικράτεια των Λασκαραίων, όπου καταφτάνει ένας Ενετογραικός αρμοστής (Τζουζέπε Μοντιλιάνι-Μελέτης Ηλίας) με τη σύζυγό του Πανδώρα (Μαρία Κίτσου), για να εποπτεύσει για λίγες ημέρες την κατάσταση στην περιοχή που βρίσκεται υπό την εποπτεία των Ενετών και έχει ανατεθεί στον Σίλβιο Εσπόζιτο (Γιώργος Παπαγεωργίου) και τη σύζυγό του Ρενάτα (Έλενα Σαλαμπάση).
60 χρόνια πριν την οθωμανική εισβολή, στη Μάνη αρχίζει μια σειρά δολοφονιών νέων γυναικών, με τον δολοφόνο να τους ξεριζώνει την καρδιά. Στο τέλος του πρώτου επεισοδίου οι στρατιώτες του Εσπόζιτο λένε πως βρήκαν τον ένοχο, όμως, πιθανότατα, δεν θα είναι τόσο εύκολα τα πράγματα.
Άλλωστε, το επεισόδιο αρχίζει με την Πανδώρα Μοντιλιάνι να είναι μια αδυσώπητη μάγισσα που προκαλεί αιμόπτυση σε ένα πλήθος ανθρώπων σε ένα γλέντι, δυο αιώνες αργότερα, εκεί όπου το παρελθόν καραδοκεί στους πέτρινους τοίχους ενός αρχοντικού.
Σε αυτό το αρχοντικό βρίσκεται ο Ανδρέας Λάσκαρης, ο οποίος έχει έρθει από το Λονδίνο στη Μάνη για να διαπραγματευτεί την πώληση του αρχοντικού στον Φρανσουά Μποφόρ, εγγονό του Μισέλ Μποφόρ που είδαμε στη Μάγισσα πέρσι. Και ο Ανδρέας καταλαμβάνεται από τη μάγισσα Θεοφανώ, η οποία συγκρούεται στην πρώτη σκηνή με τη μάγισσα Πανδώρα.
Πολύ μυστηριακή η σειρά, με πολλές καλές ερμηνείες, στις οποίες ξεχωρίζουν η Έλενα Σαλαμπάση ως Ρενάτα Εσπόζιτο, η Γιούλικα Σκαφιδά ως Λεωνή, ο Κωνσταντίνος Γεωργαλής ως Ανδρέας Λάσκαρης, ο Αλέξης Βιδαλάκης ως Φρανσουά Μποφόρ και Σπύρος Τσεκούρας ως Μήτρος Γερακάρης.
Η Μαρία Κίτσου και ο Γιώργος Παπαγεωργίου φάνηκαν οι αδύναμοι κρίκοι σε αυτό το πρώτο επεισόδιο.
Παραδόξως, έχει γίνει και καλή προσπάθεια στα ιταλικά και τούρκικα που ακούγονται, κάτι που δεν το έχουμε συνηθίσει σε ελληνικές σειρές, δεν ξέρουμε αν υπάρχει κάποιος dialect coach για τους ηθοποιούς, θα μας ξαφνιάσει αν ισχύει, αλλά υπάρχει δουλειά πάνω στα διαλογικά μέρη. Σε κάποιους δε βγαίνει ιδιαίτερα, όπως στον Ηλία ή τον Παπαγεωργίου, σε άλλους όπως στη Σαλαμπάση φαίνεται και μια έμφυτη ευχέρεια. Τα σχεδόν 3 χρόνια ζωής της στις ΗΠΑ έχουν σίγουρα βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση των διαλέκτων.
Αρκετά καλή και η σκηνοθεσία, με κάποια μικρά φάουλ, όπως η σκηνή σεξ των Εσπόζιτο, που φαίνεται αδούλευτη λόγω του ότι οι Έλληνες ηθοποιοί μοιάζουν να ντρέπονται, να νιώθουν άβολα, δε θέλουν να φανεί κάπως στους συντρόφους τους, κάτι τέτοιο μπορούμε μόνο να υποθέσουμε.
Η Φλεγόμενη Καρδιά είχε συνολικά ένα πολλά υποσχόμενο ξεκίνημα, διατηρεί σε υψηλό βαθμό το ενδιαφέρον και την περιέργεια του τηλεθεατή και θέλουμε να δούμε από δω και πέρα πώς θα εξελιχθεί.