Με λευκό χιτώνα, χαμηλωμένο κεφάλι και λυμένα τα μακριά μαλλιά της, η γυναίκα που παρουσιάστηκε στη διαδικασία της μοναχικής κουράς εκάρη μοναχή με το όνομα Φεβρωνία στον Ιερό Ναό του Αγίου Μάρκου στην Κένυα, ήταν η Ναταλία Λιονάκη, πριν από κάποια χρόνια.
«Είναι σαν να ανοίγει μέσα σου ένα παράθυρο και να μπαίνει το φως. Η απόφαση μου είναι συνειδητή. Συναισθάνεσαι τι είναι αυτό που σε καλεί και απλώς ξυπνάς μια μέρα και το εξωτερικεύεις. Από μικρή είχα κλίση στον θεό. Εδώ έχω βρει τη γαλήνη και την ηρεμία. Εδώ προσεύχομαι για μένα και για όλο τον κόσμο. Έχω βρει το σπίτι μου στο σπίτι του θεού», είχε εξομολογηθεί στο απομακρυσμένο μοναστήρι της Κρήτης, στο οποίο έκανε τα πρώτα της βήματα στον μοναχισμό.
Όμορφη όπως πάντα, αρκετά αδυνατισμένη και γαλήνια, τα φωτεινά πράσινα μάτια της καθρέφτιζαν την εσωτερική της αλήθεια.
Τίποτα δεν φαινόταν ικανό να σπείρει και το παραμικρό ίχνος αμφιβολίας στην οριστική της απόφαση να ακολουθήσει τον δρόμο του Θεού. Το μόνο της άγχος ήταν αν θα κατάφερνε αυτή, μια κοινή θνητή, να φανεί αντάξια της υψηλής αποστολής της, να υπηρετήσει πιστά τον νέο της ρόλο, έναν ρόλο που ουδεμία σχέση είχε με εκείνους που συνεχώς αναλάμβανε στην κοσμική ζωή της, όταν ως ηθοποιός συμμετείχε σε δημοφιλή σίριαλ όπως τα «Ζωή ξανά», «Βέρα στο δεξί», «Η ώρα η καλή» και «Φιλοδοξίες».
Οι συνάδελφοι της και οι φίλοι της είχαν αιφνιδιαστεί από την απόφαση της, ενώ η μητέρα της σοκαρίστηκε και προσπαθούσε να βρει όσους την επηρέασαν και ίσως να θέλησαν να εκμεταλλευτούν την αγνή ψυχή της. Έτσι τουλάχιστον πίστευε αδυνατώντας να κατανοήσει ότι η στροφή της κόρης της έγινε από δική της εσωτερική παρόρμηση και ανάγκη.
«Δεν έχω επικοινωνία με κανέναν, ακριβώς γιατί όταν αποφασίζεις να τα εγκαταλείψεις όλα, δεν είναι ότι δεν αγαπάς. Αντίθετα, αγαπάς ακόμη περισσότερο και με άλλον τρόπο και είναι τελείως διαφορετική η αίσθηση, η αντίληψη, η βίωση των πραγμάτων. Δεν είναι ότι δεν υπάρχει αγάπη. Πείτε στη μητέρα μου και στους φίλους μου πως είμαι καλά. Δεν την κατηγορώ τη μητέρα μου, είναι φυσιολογικό να ανησυχεί. Μια μέρα θα καταλάβει την απόφαση μου», είχε πει για τη μητέρα της Τζένη, η οποία βασανιζόταν για να καταλάβει τι ακριβώς συνέβη στην κόρη της που την έκανε να εγκαταλείψει την κοσμική ζωή της.
Ο χωρισμός που την οδήγησε στο μοναστήρι
Ήταν Σεπτέμβριος του 2009 όταν έγινε γνωστό πως η κοκκινομάλλα πρωταγωνίστρια του σίριαλ του ΜΕGA “Φιλοδοξίες» απαρνήθηκε τα εγκόσμια για να κλειστεί σε μοναστήρι στις Μοίρες του Ηρακλείου Κρήτης, κοντά στο χωριό του πατέρα της.
Το θέμα απασχόλησε για καιρό τηλεοπτικές εκπομπές και περιοδικά και πήρε ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις όταν η μητέρα της κατήγγειλε δημόσια τον ηγούμενο Απόστολο, επικεφαλής της μονής, για προσηλυτισμό και οικονομική εκμετάλλευση.
«Η Ναταλία δεν είχε ποτέ ιδιαίτερη σχέση με την Εκκλησία. Φορούσε έναν σταυρό, όπως φοράμε όλοι, πίστευε με τον δικό της τρόπο – και ως εκεί. Τον τελευταίο καιρό, όμως κάποιο “φίλη” της την είχε συστήσει σε ένα πνευματικό, ο οποίος ήταν φανερό πως την επηρέαζε. Είχε γεμίσει όλο το δωμάτιο εικόνες, γονάτιζε μπροστά τους και προσευχόταν όλο το βράδυ», είχε δηλώσει η μητέρα της ηθοποιού.
Σύμφωνα με τα τότε δημοσιεύματα και τις περιρρέουσες φήμες, ο χωρισμός της με τον ηθοποιό Μάριο Ιορδανού την επηρέασε τόσο ώστε να αλλάξει ριζικά τρόπο σκέψης και να αναζητήσει τη γαλήνη στον δρόμο του θεού.
Τον Μάρτιο του 2009, Λίγους μήνες δηλαδή πριν από την απόφαση της να ακολουθήσει τον μοναχισμό, ο Κώστας Καραδήμας βρέθηκε νεκρός στην είσοδο μιας πολυκατοικίας στον Πειραιά. Ακολούθησε μια σειρά αποκαλύψεων που οδήγησαν στη σύλληψη ενός αξιωματικού του Εμπορικού Ναυτικού. Σύμφωνα, λοιπόν, μετά δημοσιεύματα, αφενός ο θάνατος του πρώη συντρόφου της και αφετέρου ο χωρισμός που ακολούθησε τη συγκλόνισαν τόσο ώστε να την οδηγήσουν να κλειστεί σε μοναστήρι.
Η ίδια σε ελάχιστες δηλώσεις που είχε κάνει στα Μέσα, είχε διαψεύσει κατηγορηματικά τις φήμες περί ερωτικής απογοήτευσης και ψυχολογικών προβλημάτων εμμένοντας στην άποψη της ότι η απόφαση ήταν καθαρά προϊόν εσωτερικής της ανάγκης και πίστης. Όσο για τον πνευματικό της και ηγούμενο της μονής, τον αρχιμανδρίτη Απόστολο, επρόκειτο για ένα ιδιαίτερα λαοφιλές όσο και αμφιλεγόμενο πρόσωπο στην Κρήτη, με φανατικούς υποστηρικτές, αλλά και φανατικούς εχθρούς, ο ίδιος, μάλιστα, στη σύντομη κουβέντα που είχαμε το 2009 ισχυρίστηκε ότι γνώρισε τη Ναταλία όταν πήγε μαζί με συναδέλφους της να προσκυνήσουν σε ένα μοναστήρι όπου ήταν ηγούμενος στο παρελθόν.
«Η Ναταλία επέλεξε να μπει στο μοναστήρι επειδή γεννήθηκε μέσα της το φως του Χριστού», είχε δηλώσει τότε λακωνικά.
Οι καταιγιστικές εξελίξεις που ακολούθησαν τον «εγκλεισμό» της ηθοποιού, η υπερέκθεση του μοναστηριού σε συνδυασμό με τις καταγγελίες που έγιναν κυρίως από τη μητέρα της Λιονάκη είχαν επιδράσει αρνητικά στην ψυχοσύνθεση του ηγούμενου Απόστολου και είχαν ως αποτέλεσμα να εγκαταλείψει τη μονή μαζί με την ηθοποιό, η οποία επέστρεψε για λίγο στη μητέρα της και στο πατρικό της διαμέρισμα στο Παγκράτι. Εκείνος παρέμεινε στην Κρήτη όπου ακολούθησε για ένα διάστημα ασκητική ζωή.
Ο αρχιμανδρίτης Απόστολος συνέχισε το έργο του στο πλευρό της Ορθόδοξης Ιεραποστολής σε Μαδαγασκάρη, Νότια Αφρική (Γιοχάνεσμπουργκ), Τανζανία και Κένυα. Εκεί τον ακολούθησε και η Ναταλία Λιονάκη και έκανε και το όνειρο της πραγματικότητα, αφού εκάρη μοναχή με το όνομα Φεβρωνία, αφήνοντας για πάντα πίσω της τη ματαιοδοξία, τη λάμψη και τα φώτα της υποκριτικής.
Ο ιερέας Αθανάσιος Αμαντίβα είχε δημοσιεύσει τότε στη σελίδα της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Κένυας στο facebook βίντεο στο οποίο η Ναταλία Λιονάκη, με μακριά λυμένα μαλλιά, με λευκό χιτώνα και σκυμμένο το κεφάλι, παρουσιάστηκε στη διαδικασία της μοναχικής κούρας, έχοντας στο πλευρό της τον πνευματικό της πατερά Απόστολο και τέσσερις μοναχές.
Κι αυτά ήταν και τα τελευταία στιγμιότυπα που είδαμε με εκείνη, ενώ από τότε έχει ρίξει πίσω της μαύρη πέτρα.