Δεν είναι μυστικό ότι η βιομηχανία της μόδας χρησιμοποιεί αδύνατα μοντέλα γιατί τονίζουν τα ρούχα τους παρά το ίδιο τους το σώμα. Το θέμα δεν είναι αν είναι σωστό ή όχι, αλλά ότι συμβαίνει, γιατί το επιλέγουν τα μεγάλα κεφάλια της βιομηχανίας.
Τα αδύνατα μοντέλα υπάρχουν παντού, ακόμα και αν έχουν αρχίσει να κερδίζουν έδαφος τα μοντέλα με κανονικό βάρος και τα υπέρβαρα μοντέλα. Οι περισσότεροι οίκοι μόδας χρησιμοποιούν αδύνατα μοντέλα.
Ο Gucci για παράδειγμα.
Ένας ειδικός διαφημίσεων στη Μεγάλη Βρετανία ανέφερε ότι στο διαφημιστικό βίντεο εμφανίζονται “λιπόσαρκα” και “ανθυγιεινά αδύνατα” μοντέλα.
Αλλά αυτή η φωτογραφία συγκεκριμένα τράβηξε την προσοχή του Advertising Standards Authority(ASA), ανεξάρτητης ρυθμιστικής αρχής διαφημίσεων στη Μεγάλη Βρετανία.
Αναφέρουν ότι ο οίκος προσπάθησε να διαψεύσει τον ισχυρισμό λέγοντας: “…ήταν, ως ένα σημείο, υποκειμενικό το θέμα του εάν το μοντέλο έδειχνε ανθυγιεινά αδύνατο…
Αλλά ‘πουθενά στη διαφήμιση δεν φαίνονταν τα κόκαλα των μοντέλων’, το μακιγιάζ τους είναι φυσικό και όχι βαρύ […] ο φωτισμός ήταν ομοιόμορφος έτσι ώστε να μην φαίνονται βαθουλώματα από τις σκιές και τα ρούχα δεν ήταν αποκαλυπτικά.”
Ο ASA αποφάνθηκε κατά της διαφήμισης λέγοντας ότι “[τα χέρια και ο κορμός του μοντέλου] φαίνονταν δυσανάλογα σε σχέση με το κεφάλι και το κάτω μέρος του σώματος”.
Η αναφορά συνεχίζει:
“Η πόζα της έκανε τον κορμό να φαίνεται πιο μακρύς και τόνιζε τη μέση έτσι που φαινόταν πολύ μικρή. Επίσης, θεωρούμε ότι το σοβαρό ύφος της και το σκούρο μακιγιάζ της, ειδικά γύρω από τα μάτια, την κάνουν να φαίνεται λιπόσαρκη.”
Σύμφωνα με την απόφαση του ASA, το μοντέλο ήταν “ανθυγιεινά αδύνατο” και ο οίκος Gucci ήταν “ανεύθυνος” που την έβαλε στη διαφήμιση του. Ο κολοσσός της μόδας δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιήσει τη διαφήμιση, διαφορετικά θα πρέπει να πληρώσει πρόστιμο.
Credit: distractify.com