Η τσάντα Hermès Birkin είναι η πιο αποκλειστική τσάντα στο κόσμο – αυτό σημαίνει ότι λίγοι έχουν πρόσβαση και αν κάπως καταφέρει να φτάσει στα χέρια σας μία, φαίνεται ότι δεν είναι και άσχημος τρόπος για να ξοδέψετε τα χρήματα σας.
Μια νέα μελέτη βρήκε ότι το να αγοράσεις μια τέτοια τσάντα είναι μια επένδυση λιγότερο επικίνδυνη από το να αγοράσεις χρυσό ή να μπεις στο χρηματιστήριο.
Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα, η μελέτη έγινε από το Baghunter, μια σελίδα που πουλάει πολυτελείς τσάντες, άρα προφανώς δεν προέρχεται από αντικειμενική πηγή. Αλλά και πάλι, είναι συναρπαστικό να βλέπει ότι οι Birkin είναι σε υψηλή ζήτηση σε ένα κόσμο ασταθών αγοραστών.
Οι ερευνητές συνέκριναν με το δείκτη του Standard & Poor’s 500 το χρυσό και τις τσάντες Birkin τα τελευταία 35 χρόνια. Το χρηματιστήριο είχε μέση πλασματική απόδοση 11,66%, με πραγματική απόδοση 8,65%. Ο χρυσός είχε μέση ετήσια απόδοση 1,9%, και πραγματική απόδοση -1,5%. Και αυτοί οι αριθμοί προϋποθέτουν ότι δεν αγοράζεις και πουλάς σε αυτή την περίοδο 35 χρόνων.
Οι τσάντες Birkin από την άλλη, αύξησαν την αξία τους κατά 14,2% την ίδια χρονική περίοδο. Ο χρυσός και το χρηματιστήριο είναι ρευστά, αυξάνουν και μειώνουν την αξία τους όλη την ώρα, αλλά η τσάντα Birkin γίνεται όλο και πιο πολύτιμη με το πέρασμα του χρόνου.
Η αξία της εκτοξεύτηκε το 2001, όταν αυξήθηκε κατά 25%, αλλά κάθε χρόνο έχει ανοδική τάση. Και πέρυσι, μια τέτοια τσάντα πουλήθηκε σε ένα πλειστηριασμό στο εντυπωσιακό ποσό των $223.000.
Γιατί είναι αυτή η τσάντα τόσο πολύτιμη; Επειδή είναι σπάνια. Υπάρχει μια μεγάλη λίστα αναμονής χρόνων για μια καινούρια Birkin, και αυτό έχει οδηγήσει σε πολλές μεταπωλήσεις στην αγορά.
Το Fortune αναφέρει ότι μπορείτε να τις επισκευάζετε για μια ζωή, το οποίο σημαίνει ότι μπορείτε να τις περάσετε στα παιδιά σας και τα εγγόνια σας – ή απλά να τις πουλήσετε στο eBay για ένα εξαψήφιο νούμερο.
Επιπλέον, παρά την παρακμάζουσα οικονομία την τελευταία δεκαετία, τα πάει μια χαρά. «Υπάρχει διαφορά στο πολυτελές και το υπερ-πολυτελές», είπε η ιδρύτρια του Baghunter Evelyn Fox στο Luxury Daily.
«Αν και η αγορά πολυτελών προϊόντων πάσχει σε δύσκολους οικονομικά καιρούς, η αγορά υπερ-πολυτελών προϊόντων είναι ανθεκτική στους οικονομικούς παράγοντες που επηρεάζουν άλλες βιομηχανίες, όπως τη λιανική πώληση και τα χρηματιστήρια.»
Credit: cosmopolitan.com