Το πρώτο κινητό πλυντήριο ρούχων για αστέγους μάς θυμίζει τι πάει να πει αξιοπρέπεια

Στο diaforetiko.gr μάς αρέσει να προωθούμε δράσεις που έχουν στόχο το κοινό καλό, δράσεις πρωτότυπες που «έχουν κάτι να πούνε», που ευαισθητοποιούν και συνάμα αποτελούν τροφή για σκέψη. Μια τέτοια δράση είναι το κινητό πλυντήριο για αστέγους, που έχει στόχο τη βελτίωση των συνθηκών της ζωής τους και την ενίσχυση της αξιοπρέπειας και του αυτοσεβασμού τους.

H ιδέα του Ithaca Laundry ξεκίνησε πριν από 3 χρόνια περίπου από τον Θάνο Σπηλιόπουλο, ο οποίος τελειώνοντας τις σπουδές του θέλησε να δημιουργήσει ένα project που θα είχε πρακτική εφαρμογή σε όσα είχε διδαχθεί στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του OΠΑ, το οποίο όμως θα είχε και έναν κοινωνικό αντίκτυπο -δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια.

Βλέποντας μια αντίστοιχη ιδέα στην Αυστραλία, αποφάσισε ότι ένα πλυντήριο για αστέγους θα ήταν πολύ χρήσιμο και αναγκαίο. Μαζί λοιπόν με τον Φάνη Τσόνα και την Ανδήλη Ραχούτη δουλέψαν για να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν το Ithaca Laundry, το οποίο κατάφερε τελικά να βγει στους δρόμους τον Απρίλιο του 2016. Από την αρχή του 2017 μέχρι σήμερα λειτουργεί 6 μέρες την εβδομάδα σε 5 σημεία της Αθήνας και του Πειραιά, εξυπηρετώντας περίπου 300 επισκέπτες κάθε μήνα.

Το Infowoman.gr βρέθηκε στο Κοινωνικό Συσσίτιο στον Κολωνό -όπου βρίσκεται το κινητό πλυντήριο κάθε Πέμπτη- και μίλησε με τη Δήμητρα Κουντουριώτη, Υπεύθυνη Λειτουργίας του Ithaca Laundry, η οποία μάς εξήγησε ακριβώς τη διαδικασία στην πράξη, αναφέρθηκε στην ιδιαίτερη σχέση που έχουν αναπτύξει με τους αστέγους, αλλά και τους μελλοντικούς στόχους της ομάδας.

Πώς εμπνευστήκατε την ονομασία «Ithaca Laundry»;

«Το όνομα προέρχεται απο τον προορισμό του Οδυσσέα να φτάσει στην Ιθάκη του. Για εμάς το ταξίδι των ανθρώπων στη ζωή μπορεί να είναι πολύ δύσκολο σε κάποιες περιπτώσεις, πόσω μάλλον στους ανθρώπους που ζούνε στο δρόμο. Το Ithaca για εμάς είναι ένα μέσο και ένας τρόπος να τους βοηθήσουμε να συνεχίσουν αυτό το ταξίδι, συμβάλλοντας στην υγιεινή και αξιοπρέπεια τους».

Πείτε μας δύο λόγια για το πώς έχει η διαδικασία στην πράξη…

«Λειτουργούμε 4-5 ώρες σε κάθε σημείο και εξυπηρετούμε 20-25 άτομα κάθε φορά. Πλέον, ο κόσμος γνωρίζει τα σημεία και τις ώρες που λειτουργούμε και έρχεται από την αρχή της βάρδιας, φέρνουν τα ρούχα τους, καταγράφουμε δημογραφικά στοιχεία και τους δίνουμε αριθμό προτεραιότητας.

Η πλύση διαρκεί 20′ και το στέγνωμα άλλα 45′ , συνεπώς περιμένοντας να πάρουν τα ρούχα τους επωφελούνται και από τις άλλες υπηρεσίες που παρέχουν οι συνεργαζόμενοι οργανισμοί στα σημεία που λειτουργούμε (φαγητό, ζεστά ροφήματα, πρώτες βοήθειες, συμβουλευτική, κλπ.). Μέχρι σήμερα έχουμε πραγματοποιήσει 2.500 πλύσεις για 3.500 επισκέπτες με 1.000 νέους ωφελούμενους.

Ποια είναι η συμπεριφορά των αστέγων απέναντί σας; Υπάρχει ίσως κάποιο περιστατικό που θυμάστε πιο έντονα;

«Οι ωφελούμενοι δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για τη δράση αυτή, καθώς είναι μια υπηρεσία που δεν καλύπτεται επαρκώς από τις υπάρχουσες δομές. Μας δείχνουν εμπιστοσύνη καθώς επισκέπτονται την υπηρεσία μας κατ’ επανάληψη, γνωρίζουν τα μέλη της ομάδας μας και έχουν διάθεση να συζητήσουν και να κοινωνικοποιήθουν μαζί μας.

Για εμάς το πιο σημαντικό περιστατικό είναι ο πρώτος εργαζόμενος του Ithaca, ο Χρήστος, τον οποίο γνωρίσαμε σε ένα απο τα σημεία λειτουργίας όπου ερχόταν να επωφεληθεί από τις υπηρεσίες μας. Είχε ανάγκη από υποστήριξη και δουλειά και για εμάς ήταν μια ευκαιρία να δώσουμε τη δυνατότητα και εμπράκτως σε έναν άνθρωπο να ξεκινήσει να εργάζεται part time, παρέχοντας την κατάλληλη υποστήριξη και βοήθεια να καταφέρει να επανενταχθεί εργασιακά και κοινωνικά. Είναι πολύ σημαντικό να βλέπεις στην πράξη την εξέλιξη αυτή, καθώς ο Χρήστος ήδη μετά από 11 μήνες κοντά μας έχει κάνει πολύ μεγάλη πρόοδο και είναι έτοιμος να προχωρήσει στη ζωή του με τα κατάλληλα εφόδια και να βρει και μια full time απασχόληση.

Ο στόχος μας, λοιπόν, είναι να καταφέρουμε παράλληλα με τις υπηρεσίες που παρέχουμε στο πεδίο, να υποστηρίζουμε εργασιακά και δύο ανθρώπους που προέρχονται από κοινωνικά ευπαθείς ομάδες με την προοπτική να εντάσσονται ξανά στη κοινωνία».

Με ποιους τρόπους μπορούν να προσφέρουν οι εθελοντές;

«Οι εθελοντές μας είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες και έχουν βοηθήσει στην εξέλιξη και υποστήριξη της δράσης μας από την αρχή, και τους ευχαριστούμε θερμά για τη μεγάλη προσφορά. Οι θέσεις που μπορούν να απασχοληθούν οι εθελοντές είναι οι εξής:

υποδοχή και εξυπηρέτηση των ωφελούμενων στο πεδίο οδηγός του βαν και εξυπηρέτηση των ωφελούμενων γραφίστας φωτογράφος / βιντεογράφος social media assistant / copywriter υπεύθυνος ομάδας εθελοντών

Ποιοι είναι οι μελλοντικοί στόχοι σας;

«Ο στόχος μας αυτή τη στιγμή είναι να αναπτύξουμε τις συνεργασίες και την ομάδα μας, ουτώς ώστε να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα του έργου μας, αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξη με την απόκτηση μίας επιπλέον κινητής μονάδας. Επιθυμούμε να αυξάνουμε συνεχώς τον αντίκτυπο της δράσης μας, εξυπηρετώντας ακόμα περισσότερο κόσμο σε πιο πολλές περιοχές».

Φωτογραφίες: Δήμητρα Τριανταφύλλου

[infowoman.gr]

Related posts

Το αμάξι που θέλουν όλοι: Αυτός είναι ο Έλληνας που αγόρασε αυτοκίνητο αξίας 800.000 ευρώ!

Η λύση είναι ελληνική: «Καίει» 1 ευρώ ανά 100 χλμ και παρκάρει σε θέση κάδου

«Μου επιτέθηκαν αλήτισσες, κάμερες παντού»: Δημόσιο ξέσπασμα της Λατινοπούλου- Άγνωστοι προκάλεσαν ζημιές στο αυτοκίνητο της