Τι λέει το πόρισμα για τα αίτια του εκτροχιασμού τρένου στο Άδενδρο;
Η ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο μηχανοδηγός του συρμού που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη (144,3 χλμ./ώρα) ήταν η αιτία του δυστυχήματος στην περιοχή Αδενδρου.
Αυτό αναφέρεται, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, στο πόρισμα της επιτροπής για τα αίτια του δυστυχήματος.
Όπως σημειώνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε ανακοίνωσή του η τριμελής Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων συνεχίζει εντατικά το έργο της και το τελικό πόρισμα θα κατατεθεί στις αρμόδιες Αρχές το επόμενο διάστημα.
Σύμφωνα με το υπουργείο, προχωρούν εντατικά όλες οι απαραίτητες εργασίες αποκατάστασης του δικτύου στην περιοχή του Αδένδρου, σύμφωνα με τη σχετική εντολή που είχε δώσει από την πρώτη στιγμή ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης. Συγκεκριμένα:
Ολοκληρώνεται αύριο, Σάββατο 20 Μαΐου 2017, η απομάκρυνση του συρμού που εκτροχιάστηκε, ενώ έχει κατεδαφιστεί το κτήριο που “χτυπήθηκε” Έχει ολοκληρωθεί η αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο θα ολοκληρωθεί η ανάταξη της ηλεκτροκίνησης
Ο εκτροχιασμός
Το περασμένο Σάββατο 13 Απριλίου και στις 21:45, όπως αναφέρει η ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η αμαξοστοιχία I/C58 η οποία μετέφερε 70 επιβάτες και 5 άτομα προσωπικό εκτελώντας δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη εκτροχιάστηκε λίγο έξω από το Άδενδρο, ενώ στη συνέχεια το κινητήριο βαγόνι προσέκρουσε σε κτίριο του ΟΣΕ το οποίο και διαπέρασε.
Αμέσως κινητοποιήθηκαν όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες ενώ στο σημείο κατέφθασαν διασώστες και κινητές μονάδες του ΕΚΑΒ, αλλά και ισχυρή δύναμη της Πυροσβεστικής προκειμένου να βοηθήσει στον απεγκλωβισμό των επιβατών και του προσωπικού της αμαξοστοιχίας.
Αποτέλεσμα του εκτροχιασμού ήταν να χάσουν τη ζωή τους τρία άτομα, ο μηχανοδηγός Μάνθος Καλόπουλος, ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας Άρης Καλαμπαλίκης και ένας επιβάτης ο Δημήτρης Μικρόπουλος.
Μαρτυρία: Μια λογομαχία προκάλεσε τη σιδηροδρομική τραγωδία;
Μια λογομαχία δύο επιβατών με τους ελεγκτές του μοιραίου τρένου πιθανόν να οφείλεται για το δυστύχημα με τον εκτροχιασμό τρένου, που στοίχισε τη ζωή σε τρεις ανθρώπους.
Και αυτό, υπό το πρίσμα της μεγάλης ταχύτητας με την οποία εισήλθε το τρένο στο «ψαλίδι» του σταθμού του Αδενδρου, όπως όλες οι μαρτυρίες συγκλίνουν.
Σύμφωνα με τη μαρτυρία στο «Εθνος» ενός επιβάτη, του 30χρονου δικηγόρου Κωνσταντίνου Βεληγιάντσου, που βρισκόταν μαζί με τη μνηστή του στο δεύτερο βαγόνι του συρμού, ο ελεγκτής συνοδός της αμαξοστοιχίας είχε έντονο διάλογο με δύο Ρομά επιβάτες. Η λογομαχία έγινε όταν ο ελεγκτής διαπίστωσε πως είχαν εκδώσει μειωμένα εισιτήρια πολυτέκνων, χωρίς να έχουν τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν πως τα δικαιούνται.
Στον σταθμό του Πλατέος Ημαθίας, όπου κατέβηκαν οι συγκεκριμένοι επιβάτες, η αμαξοστοιχία καθυστέρησε αρκετά λεπτά, καθώς ο ελεγκτής επιχειρούσε τηλεφωνικά να διακριβώσει αν είχαν κοπεί τα κανονικά εισιτήρια, ενώ απειλούσε να καλέσει και την Αστυνομία.
«Θα ήθελα να μιλήσω με τα μέλη της επιτροπής διερεύνησης για να καταθέσω αυτήν τη μαρτυρία, η οποία ίσως να έπαιξε ρόλο. Αυτόπτες μάρτυρες του επεισοδίου ήμασταν μόνο εμείς και μία γυναίκα ελέγκτρια, η οποία έχει τραυματιστεί σοβαρά. Σκέφτηκα πως έπειτα από αυτήν την καθυστέρηση ο μηχανοδηγός μπορεί να ανέπτυξε μεγαλύτερη ταχύτητα για να προλάβει την προγραμματισμένη ώρα άφιξης στη Θεσσαλονίκη.
Στα εισιτήριά μας έγραφε ως ώρα άφιξης 21.39 και είχαμε αργήσει. Το δυστύχημα έγινε 21.45», είπε στο «Εθνος» ο κ. Βεληγιάντσος, ο οποίος βγήκε χθες από το νοσοκομείο «Γ. Γεννηματάς», όπου νοσηλεύτηκε τραυματισμένος, όπως και η αρραβωνιαστικιά του.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Βορείου Ελλάδος, Νίκος Λάζου, δήλωσε επίσης στο Εθνος, άγνοια για το περιστατικό, προσθέτοντας, πάντως, πως εκτιμά ότι δεν μπορεί να έπαιξε σημαντικό ρόλο στο δυστύχημα.
«Δεν υπάρχει κανενός είδους πίεση στους συναδέλφους για αυστηρή τήρηση του χρόνου των δρομολογίων. Εχουμε όλοι συναίσθηση πως μεταφέρουμε ανθρώπινες ζωές και τηρούμε απόλυτα τους κανόνες», επεσήμανε ο κ. Λάζου.
Το βράδυ του περασμένου Σαββάτου το τρένο δεν «έκοψε» αλλά μπήκε στην παράκαμψη με ταχύτητα που σύμφωνα με πληροφορίες ξεπερνούσε τα 120 χλμ./ώρα, με αποτέλεσμα να εκτροχιαστεί και έπειτα από μια «τρελή πορεία» να διεμβολίσει το κτίριο του ΟΣΕ, με τραγική κατάληξη 3 νεκρούς και 6 τραυματίες. Το πόρισμα της επιτροπής των ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ αναμένεται να παραδοθεί την Παρασκευή.