Το πάρτι συνεχίζεται: Επιπλέον 9 εκατομ. ευρώ στα ΜΜΕ για την εκστρατεία ενημέρωσης για τον κορωνοϊό

Με σημερινή ανακοίνωση του ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας μας πληροφορεί ότι η εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης ενισχύεται με 9 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον και διαμορφώνεται σε 20 εκατομμύρια ευρώ συνολικά! Αντίδραση ΣΥΡΙΖΑ: Ο κ. Μητσοτάκης επιχειρεί να επιβάλλει ολοκληρωτικό έλεγχο στο πεδίο της ενημέρωσης

Με σημερινή ανακοίνωση του ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας μας πληροφορεί ότι η εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης ενισχύεται με 9 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον και διαμορφώνεται σε 20 εκατομμύρια ευρώ συνολικά καθώς πριν ένα μήνα είχαν διατεθεί ήδη 11 εκατομ. ευρώ ποσό αρκετά υψηλό για τα δεδομένα της καμπάνιας που θα μπορούσε να είχε γίνει και δωρεάν.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του κ. Πέτσα έχει ως εξής:

«Από την πρώτη στιγμή της πανδημίας του κορονοϊού, η Κυβέρνηση κινήθηκε γρήγορα προκειμένου να αντιμετωπίσει τις υγειονομικές και οικονομικές συνέπειες της κρίσης αυτής.

Η ενημέρωση των πολιτών είναι ένα από τα σημαντικότερα όπλα που έχουμε για την αντιμετώπιση του κορονοϊού. Γιατί η ενημέρωση σώζει κυριολεκτικά ζωές.

Για τον λόγο αυτό στις δράσεις της Κυβέρνησης περιλαμβάνεται και η απαραίτητη εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών ως προς τα αναγκαία μέτρα προστασίας και τις συμπεριφορές για τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού.

Είναι αυτονόητο ότι η πρόληψη, ο περιορισμός της διασποράς και η συγκράτηση σε ελεγχόμενα επίπεδα του αριθμού αυτών που χρήζουν νοσηλείας μειώνουν και το δημοσιονομικό αποτύπωμα της πανδημίας, ενώ συμβάλουν στην επιστροφή στην «κανονικότητα» το ταχύτερο δυνατό και με τις μικρότερες δυνατές συνέπειες.

Μέχρι σήμερα, η σχετική επιτυχία των μέτρων που έχουμε λάβει, σε σύγκριση με άλλες χώρες, βασίζεται, όσον αφορά στην ενημέρωση στους παρακάτω δύο άξονες:

• «Μένουμε σπίτι» παρά την κόπωση, και

• συνεχίζουμε να αναδεικνύουμε την καθοριστική σημασία που έχει η υπεύθυνη, έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση.

Είναι αυτονόητο ότι η τήρηση αυτών των δύο κρίσιμων προϋποθέσεων δεν μπορεί να βασίζεται μόνο στη διάθεση κοινωνικής προσφοράς των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και στο φιλότιμο των εργαζομένων σε αυτά. Είχαμε υποχρέωση ως υπεύθυνη Πολιτεία να διαμορφώσουμε μια επαγγελματική, οργανωμένη και συνεκτική εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών.

Στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής των Ελλήνων στις 10 Απριλίου 2020, είχαμε τονίσει ότι η εκστρατεία ενημέρωσης δεν σταματά στο τέλος Απριλίου. Αντίθετα, τώρα μπαίνουμε στην πιο δύσκολη φάση, δηλαδή στη διαδικασία επιστροφής στην «νέα κανονικότητα».

Η διαδικασία αυτή θα είναι αργή και μακρόσυρτη. Για αυτό έχουμε υποχρέωση να σχεδιάσουμε πρόγραμμα με στοχευμένα μηνύματα, για διαφορετικές κοινωνικές και ηλικιακές ομάδες, για διαφορετικούς κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας, καθώς η άρση των περιοριστικών μέτρων που θα ανακοινωθεί από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, δεν θα είναι οριζόντια και ταυτόχρονη.

Είναι απαραίτητο, στην κρίσιμη φάση της σταδιακής μετάβασης στην «νέα κανονικότητα», να εκπαιδεύσουμε τους πολίτες σε έναν νέο τρόπο ζωής και να τους προφυλάξουμε από την παραπληροφόρηση και τα «fake news». Διότι, όταν δεν υπάρχει ενημέρωση, θεριεύουν η ανασφάλεια, ο φόβος και ο πανικός.

Για τους παραπάνω λόγους, με Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδίδεται σήμερα, η εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης ενισχύεται με 9 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον και διαμορφώνεται σε 20 εκατομμύρια ευρώ συνολικά, ποσό που αντιστοιχεί στο 0,29% των δημοσιονομικών μέτρων που έχουν ληφθεί μέχρι και τον μήνα Απρίλιο.

Σημειώνεται ότι έχει προβλεφθεί ρητά η συμμετοχή στην κατανομή της συνολικής δαπάνης των τοπικών και περιφερειακών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, κάθε κατηγορίας.

Επίσης, στο πλαίσιο της απόλυτης διαφάνειας για την καμπάνια, το Υπουργείο Οικονομικών πληρώνει απευθείας όσους συμμετέχουν και λαμβάνουν χρήματα για την καταχώρηση, προβολή ή μετάδοση του μηνύματος στο μέσο τους, χωρίς επιστροφές. Διευκρινίζεται ότι για το πρόσθετο ποσό της εκστρατείας επικοινωνίας και ενημέρωσης η αμοιβή του αναδόχου περιορίζεται στο 1%.

Η Κυβέρνηση θα κάνει ό,τι χρειαστεί για τον περιορισμό των συνεπειών της πανδημίας. Προτεραιότητά μας είναι αφενός η προστασία της υγείας των πολιτών, γιατί κάθε ζωή που σώζεται έχει ανεκτίμητη αξία, και αφετέρου η απόλυτη διαφάνεια στη διαχείριση των χρημάτων των φορολογουμένων.

Με συνεκτικό σχέδιο και πρόγραμμα θα βγούμε όλοι μαζί από την καραντίνα, αισιόδοξοι δυνατοί και ενωμένοι».

ΣΥΡΙΖΑ: ο κ. Μητσοτάκης επιχειρεί να επιβάλλει ολοκληρωτικό έλεγχο στο πεδίο της ενημέρωσης

Μέσα σε διάστημα μικρότερο του ενός μήνα, η κυβέρνηση Μητσοτάκη προχωρά σε δεύτερο πακέτο επιχορήγησης των ΜΜΕ, το οποίο ανέρχεται στα 9 εκατομμύρια ευρώ.

Την ίδια μέρα, μάλιστα, που ο Υπουργός Επικρατείας κ. Γεραπετρίτης δηλώνει με περισσό θράσος πως η στήριξη των εργαζόμενων που πλήττονται από την καραντίνα συνιστά λαϊκισμό και προαναγγέλλει το κόψιμο της επιχορήγησης των εργαζομένων με 800 ευρώ, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Πέτσας ανακοινώνει την εκταμίευση 9 εκ. ευρώ δημοσίου χρήματος, πέραν των 11 εκ. που είχε δώσει στις αρχές Απριλίου.

Είναι πλέον σαφές ότι στόχος της κυβέρνησης δεν είναι η προώθηση της καμπάνιας «Μένουμε σπίτι», ούτε η ενίσχυση των ΜΜΕ, αλλά ο οικονομικός εκβιασμός τους και το «Λιβανίζουμε Μητσοτάκη». Με πρόσχημα την πανδημία, ο κ. Μητσοτάκης επιχειρεί να επιβάλλει ολοκληρωτικό έλεγχο στο πεδίο της ενημέρωσης. Δεν κάνει τίποτα άλλο από το να αντιγράφει κατά γράμμα τον φίλο και ομόσταυλό του Βίκτορ Όρμπαν, μοιράζοντας εν κρυπτώ δημόσιο χρήμα.

Τα κονδύλια αυτά όμως δεν ανήκουν στον κ. Μητσοτάκη και την παρέα του. Είναι μείζον ζήτημα διαφάνειας αλλά και δημοκρατίας να γνωρίζουν οι πολίτες που πηγαίνει το δημόσιο χρήμα. Αν νομίζει ο κ. Μητσοτάκης ότι ο ελληνικός λαός που δοκιμάζεται σκληρά αυτή την περίοδο θα του επιτρέψει να παίξει πολιτικά παιχνίδια στις πλάτες του, είναι βαθιά γελασμένος.

Λ. Κρέτσος: Εκλογές μέσα στην πανδημία; Που πήγαν τα 11 εκατ ευρώ;

9 εκατ. επιπλέον στην καμπάνια Μενουμε Σπίτι, σύνολο 20. Το είχαν προβλέψει. Στην ΠΝΠ 14/03 η σχετική καμπάνια κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων(!!!) ίσχυε μέχρι τις 31 Μαΐου. Στην ΠΝΠ 20/03 η ρύθμιση επεκτείνεται μέχρι 20/09.Εκλογές μέσα στην πανδημία; Που πηγαν τα 11εκατ;

[left.gr]

Related posts

Αναστάτωση από φωτιά σε καμινάδα – Ξεπηδούν από την οροφή

Έκαψε… την Μουρτζουκου η μητέρα της

«Δεν δηλητhρiάσε με κεταμίνη τη Τζωρτζίνα»: Ο πιο διάσημος τοξικολόγος στον κόσμο «αθωώνει» την Ρούλα Πισπιρίγκου