Ο Σμηναγός Ιωσήφ Αναστασάκης ήταν μόλις 35 ετών όταν έφυγε από τη ζωή τρεις μέρες μετά το αεροπορικό δυστύχημα που έλαβε χώρα στις 26 Αυγούστου του 2010 κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής άσκησης της 340 Μοίρας. Ο Σμηναγός μεταφέρθηκε και νοσηλεύτηκε στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ηρακλείου αλλά τελικά υπέκυψε στα τραύματά του μετά από σύντομη και άνιση μάχη. Ήταν πατέρας δύο παιδιών.
Το σημείο της σύγκρουσης ήταν νότια της Κρήτης και δυτικά της νήσου Χρυσή. Το μονοθέσιο αεροσκάφος του Αναστάσιου Μπαλατσούκα, συγκρούστηκε με το διθέσιο αεροσκάφος των Σήφη Αναστασάκη και Παύλου Βοτζάκη.
Το βιογραφικό του
Γεννήθηκε την 1η Νοεμβρίου 1975 στην Αθήνα.
Γιος του Στέφανου και της Μαρίας, γεννήθηκε κι έζησε στη Γέργερη και στο Ηράκλειο. Το 1993 αποφοίτησε από το Καπετανάκειο σχολείο και σε ηλικία 18 ετών εισήχθη από τους πρώτους στη Σχολή Ικάρων, όπου αποφοίτησε ως Αρχηγός της Σχολής.
Τον Οκτώβριο του 1997 τοποθετήθηκε στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα, για προκεχωρημένη εκπαίδευση στα αεροσκάφη Τ-2 και τον Φεβρουάριο 1999 στο Σμήνος Μετεκπαίδευσης των Α-7 στην 115 Πτέρυγα Μάχης.
Μετά το πέρας της εκπαίδευσης επάνδρωσε την 340 Μοίρα Βομβαρδισμού μέχρι τον Ιούλιο 2001, οπότε μετατέθηκε στην 111 Πτέρυγα Μάχης στη Νέα Αγχίαλο, για εκπαίδευση στα αεροσκάφη F-16.
Από τον Οκτώβριο 2002 μέχρι τον Οκτώβριο 2003 υπηρέτησε στην 347 Μοίρα και στη συνέχεια επανήλθε στην 115 Πτέρυγα Μάχης και στην 340 Μοίρα, με την έλευση των νέων αεροσκαφών F-16 Block 52 plus, όπου και υπηρετούσε μέχρι την ημέρα του ατυχήματος.
Μετά από την επιτυχή του εκπαίδευση στα Α7 και έπειτα στα F-16, διακρίθηκε τόσο για την εργατικότητά του, όσο και για την αρτιότητα του χαρακτήρα του, επελέγη δε από την υπηρεσία του και ως εκπαιδευτής καθώς η μεταδοτικότητα ήταν άλλο ένα χάρισμα που τον χαρακτήριζε.
Εκπροσωπούσε πάντα επάξια τη χώρα, λαμβάνοντας μέρος σε πάρα πολλές αποστολές, εντός κι εκτός Ελλάδας.
Σκοτώθηκε στις 26 Αυγούστου του 2010, σε αεροπορικό ατύχημα που συνέβη κατά τη διάρκεια διατεταγμένης πτήσεως, επιβαίνοντας ως συγκυβερνήτης στο υπ’ αριθμ. 604 διθέσιο F – 16Blk 52.Από μικρό παιδί του άρεσαν τα αεροπλάνα και έπαιζε καθημερινά, με αυτά. Για 13 ολόκληρα χρόνια διέσχιζε τους ελληνικούς ουρανούς. Ήταν ένας από τους καλύτερους και πιο έμπειρους χειριστές των F-16.