Ο Όμιλος Armani απαγορεύει την εταιρεία μαλλιού ανγκορά από τον χειμώνα του επόμενου έτους μετά από πιέσεις από ακτιβιστές.
Ο όμιλος Armani μόλις ανακοίνωσε την απαγόρευση του angora σε ολόκληρη την εταιρεία από τον χειμώνα του 2022.
Όλες οι μελλοντικές συλλογές του πολυτελούς οίκου μόδας—συμπεριλαμβανομένων επωνυμιών όπως οι Georgio Armani, Emporio Armani, EA7 και Armani Exchange—θα είναι χωρίς ανγκόρα μετά από συνομιλίες με την ομάδα υπεράσπισης των ζώων PETA σχετικά με τις ηθικές ανησυχίες και τις ανησυχίες σχετικά με τη βιωσιμότητα που εμπλέκονται στην παραγωγή του.
«Είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω την κατάργηση του μαλλιού ανγκόρα από όλες τις συλλογές του Ομίλου Armani, μαρτυρία της απτής δέσμευσής μας στην παρακολούθηση της παραγωγής μας με σεβασμό στην προστασία του φυσικού κόσμου. Πάντα πίστευα στην καινοτομία και την έρευνα νέων υλικών και καινοτόμων μεθόδων επεξεργασίας παραδοσιακών πρώτων υλών», λέει ο CEO Georgio Armani.
Το «μαλλί» Angora προέρχεται από το συνονόματό του, το κουνέλι ανγκόρα, το οποίο έχει ένα παχύ, απαλό τρίχωμα. (Δεν πρέπει να συγχέεται με το μοχέρ ανγκορά, το οποίο προέρχεται από κατσίκες.) Την τελευταία δεκαετία έχουμε δει πολλά συγκλονιστικά βίντεο με ζωντανά κουνέλια να ξεσκίζουν τα μαλλιά τους σε φάρμες γουναρικών σε όλο τον κόσμο, αν και το 90 τοις εκατό όλων των ανγκορών προέρχονται από την Κίνα.
Τα κουνέλια βιώνουν αυτή τη δοκιμασία περίπου μία φορά κάθε τρεις μήνες, μαζί με τις ίδιες σκληρότητες που συναντώνται σε όλη τη βιομηχανία εκτροφής γουναρικών γενικά, από συνθήκες στενότητας και εκδορές έως ασθένειες και σοκ. Πάνω από τους μισούς πεθαίνουν από καρδιακές προσβολές που προκαλούνται από το στρες.
«Οι σημερινοί κοινωνικά συνειδητοποιημένοι καταναλωτές μόδας δεν θέλουν καμία σχέση με μια βιομηχανία που ξεριζώνει τις τρίχες από τα πλήρως συνειδητοποιημένα σώματα κουνελιών», λέει η Αντιπρόεδρος Διεθνών Προγραμμάτων της PETA, Mimi Bekhechi. «Η PETA γιορτάζει την απόφαση της Armani να επεκτείνει την πολιτική της χωρίς γούνα ώστε να συμπεριλάβει την ανγκόρα και ενθαρρύνει όλους τους σχεδιαστές που εξακολουθούν να τη χρησιμοποιούν για να συμβαδίσουν με την εποχή».
Η βιομηχανία της μόδας χάνει τη γούνα
O Armani ενώνεται με περισσότερες από 300 άλλες μάρκες από όλο τον κόσμο στην απαγόρευση της Ανγκόρας, συμπεριλαμβανομένων των Gucci, Valentino, Calvin Klein, Diane von Furstenberg, Tommy Hilfiger, Burberry και Stella McCartney. Μόλις τον περασμένο μήνα, η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου πολυτελείας Farfetch ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να διαθέτει προϊόντα angora μέχρι τον Απρίλιο του επόμενου έτους.
Ενώ o Armani εισήγαγε για πρώτη φορά μια πολιτική χωρίς γούνα το 2016, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Fur Free Alliance, συνέχισε να ενσωματώνει τρίχες και δέρματα ζωικής προέλευσης όπως δέρμα, μαλλί , μοχέρ και κασμίρι —τα δύο τελευταία είναι γνωστά για την ιδιαίτερα απαλή τους υφή, σαν ανγκόρα. (Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η παραγωγή καθενός από αυτά τα τέσσερα υλικά έχει τα δικά της ηθικά ζητήματα, από την καταστροφική περιβαλλοντική ρύπανση έως την ακραία σκληρότητα των ζώων.)
Η βιομηχανία της μόδας πλησιάζει σιγά σιγά τις προσδοκίες των καταναλωτών όσον αφορά τη βιωσιμότητα και τη μεταχείριση των ζώων. Η γούνα αποτελεί εδώ και καιρό πηγή διαμάχης και το ευρύ κοινό αντιτίθεται όλο και περισσότερο στη χρήση της για πολυτελή ρούχα, ιδιαίτερα.
Οι παραγωγοί ανταποκρίνονται απομακρύνοντας τις εκδόσεις που προέρχονται από ζώα υπέρ των συνθετικών εναλλακτικών, από τις οποίες υπάρχουν πλέον πολλές. (Η ίδια η Armani παράγει παλτά από ψεύτικη γούνα εδώ και αρκετά χρόνια, όπως και αμέτρητες άλλες μάρκες υψηλής ποιότητας.)