«Όλα τα ζώα σε αιχμαλωσία λαχταρούν να είναι ελεύθερα. Οι ζωολογικοί κήποι είναι φυλακές ζώων-μείνετε μακριά».
Με αφορμή την άδικη θανάτωση του χιμπατζή στο Αττικό Ζωοολογικό Πάρκο, όταν το ζώο προσπάθησε να διεκδικήσει την ελευθερία του και δραπέτευσε από τον χώρο που το είχαν κλεισμένο θυμηθήκαμε τη συγκλονιστική διαφημιστική καμπάνια της PETA για την αιχμαλωσία των ζώων.
Το PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) είναι ένας αμερικανικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός για τα δικαιώματα των ζώων και πριν από μερικά χρόνια είχε δημοσιεύσει την εν λόγω διαφήμιση, με έναν ψηφιακό ζωολογικό κήπο, γνωρίζοντάς μας τον ψηφιακό γορίλα Cozy.
Πιο συγκεκριμένα, στο βίντεο βλέπουμε έναν γορίλα, τον Cozy τον βασικό χαρακτήρα της διαφήμισης της PETA «Break Free».
Σε σκηνοθεσία Jesper Ohlsson και σε συνεργασία με την Chapel Films, αυτή η καμπάνια δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του lockdown και χρησιμοποίησε την παγκόσμια γλώσσα της μουσικής, για να μεταφέρει τα συναισθήματα του ψηφιακά δημιουργημένου Cozy, που μένει παγιδευμένος σε ζωολογικό κήπο.
Ο Cozy φαίνεται λυπημένος, φορά ακουστικά και έχει γυρισμένη την πλάτη σε παιδάκια που τον κοιτούν, τον περιεργάζονται και γελούν μαζί του. Ένα μόνο φαίνεται να τον συμπονά. Κάποια στιγμή ο γορίλας απηυδεί και χτυπά το στήθος του βγάζοντας κραυγές. Τα παιδιά φοβούνται και απομακρύνονται. Τότε ο Cozy πετά το ραδιοφωνάκι του στο παιδί που παρέμεινε εκεί και ακούγεται το χαρακτηριστικό τραγούδι του μυθικού συγκροτήματος Queen «I Want to Break Free» (θέλω να δραπετεύσω).
Στο τέλος του βίντεο αναγράφεται: «όλα τα ζώα σε αιχμαλωσία λαχταρούν να είναι ελεύθερα. Οι ζωολογικοί κήποι είναι φυλακές ζώων-μείνετε μακριά».
Ο Cozy όπως και πολλά ακόμη ζώα, είναι δυστυχής, περιορισμένος, δεν είναι ελεύθερος να ζήσει εκεί όπου προοριζόταν, στη φύση. Τα ζώα δεν είναι εκθέματα, είναι ζώντες οργανισμοί. Πώς γίνεται να είναι διασκέδαση η παρατήρηση φυλακισμένων ψυχών;
*ο Cozy δημιουργήθηκε ψηφιακά σε μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης για τα αιχμάλωτα ζώα σε ζωολογικούς κήπους.