Όλοι μας έχουμε αναρωτηθεί στην παιδική ηλικία πως είναι δυνατόν τέτοια τεράστια αεροσκάφη να πετούν στον αέρα. Ως ενήλικες, γνωρίζουμε την απάντηση, αλλά εξακολουθούν να μας απασχολούν άλλα μυστήρια με τα αεροπλάνα.
Εμείς βρήκαμε απαντήσεις στα πιο κοινά ερωτήματα που σας απασχολούν με τα αεροπορικά ταξίδια και πιθανόν δε γνωρίζατε μέχρι σήμερα.
1. Ένα αεροσκάφος μπορεί να αντέξει χτύπημα από κεραυνό
Σύμφωνα με στατιστικές, κάθε χρόνο, κάθε αεροσκάφος δέχεται χτύπημα από κεραυνό. Αυτή η κατάσταση συχνά δεν έχει επιπτώσεις στο αεροσκάφος. Κάθε σύγχρονο αεροσκάφος έχει ειδική προστατευτική επίστρωση και μπορεί να αντέξει χτύπημα από κεραυνό, χωρίς καμία επίπτωση στα ηλεκτρομηχανολικά μέρη του αεροπλάνου.
2. Δεν υπάρχει το πιο ασφαλές σημείο στο αεροπλάνο
Μελέτη του περιοδικού TIME έδειξε ότι υπάρχουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης σε καταστροφικό συμβάν σε όσους επιβάτες κάθονται στο πίσω μέρος του αεροπλάνου, κοντά στην ουρά. Ωστόσο, σύμφωνα με την Αμερικάνικη Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας, δεν υπάρχει κανένα ασφαλές σημείο στο αεροπλάνο. Σε έκτακτη ανάγκη, υπάρχουν παράγοντες, που δεν μπορούν να ληφθούν υπόψιν εκ των προτέρων.
3. Κάποια αεροσκάφη έχουν κρυφό μικρό χώρο για τις αεροσυνοδούς
Σε μεγάλες πτήσεις, το πλήρωμα του αεροπλάνου μπορεί να εργάζεται μέχρι και 16 ώρες. Οι αεροσυνοδοί χρειάζονται ξεκούραση, και κάποια αεροπλάνα διαθέτουν ειδικό χώρο με κουκέτες, σχεδιασμένα να χωρούν 6-10 άτομα. Δείτε εδώ πως είναι αυτό το μυστικό δωμάτιο αποκλειστικά για το προσωπικό του αεροπλάνου.
4. Αν η μία τουρμπίνα σταματήσει να λειτουργεί, το αεροπλάνο μπορεί να πετάξει με τη δεύτερη
Υπάρχει η δυνητική κατάσταση η μία τουρμπίνα του αεροπλάνου να σταματήσει να λειτουργεί για κάποιο λόγο, γεγονός που μπορεί να ακούγεται τρομακτικό για οποιονδήποτε επιβάτη. Ωστόσο, τα σύγχρονα αεροσκάφη είναι σε ετοιμότητα για τέτοιες καταστάσεις. Επιπλέον, οι διαδρομές είναι προσεκτικά σχεδιασμένες, έτσι ώστε το αεροσκάφος να πετάξει μέχρι το κοντινότερο αεροδρόμιο σε περίπτωση βλάβης του ενός κινητήρα.
5. Γιατί κατά τη διάρκεια απογείωσης και προσγείωσης πρέπει να σβήνουμε τα φώτα και να ανοίγουμε τις κουρτίνες στα παράθυρα;
Όταν το αεροπλάνο απογειώνεται ή προσγειώνεται, το πλήρωμα σβήνει τα φώτα. Αυτό γίνεται για την περίπτωση έκτακτης εκκένωσης του αεροσκάφους, ώστε το πλήρωμα και οι επιβάτες να προσαρμόσουν την όρασή τους στο σκοτάδι και να εγκαταλείψουν γρήγορα το αεροσκάφος.
Οι κουρτίνες ανοίγονται για τον ίδιο λόγο. Οι επιβάτες συνηθίζουν έτσι στο φυσικό φως και οι αεροσυνοδοί μπορούν να βοηθήσουν στην κατάσταση, και αν χρήζει ανάγκης να δουν ποια πλευρά είναι ασφαλέστερη για να γίνει η εκκένωση.
6. Στο αεροπλάνο απαγορεύεται το κάπνισμα. Τότε γιατί υπάρχει τασάκι στις τουαλέτες;
Το κάπνισμα στο αεροπλάνο απαγορεύεται αυστηρά, αλλά σε κάθε τουαλέτα υπάρχει τασάκι. Για ποιο λόγο; Οι κατασκευάστριες εταιρείες πιστεύουν ότι κάποιοι επιβάτες μπορούν να ανάψουν τσιγάρο στα κρυφά. Για να αποφευχθεί δημιουργία πυρκαγιάς και για να σβήσουν το τσιγάρο, εγκατέστησαν τασάκι στις τουαλέτες. Αλλά δεν αξίζει να το χρησιμοποιήσετε. Όλες οι τουαλέτες είναι εφοδιασμένες με ανιχνευτή καπνού. Οι επιβάτες που παραβιάζουν την απαγόρευση του καπνίσματος αντιμετωπίζουν πρόστιμα και μπαίνουν στη μαύρη λίστα των αεροπορικών εταιρειών.
7. Γιατί το φαγητό στο αεροπλάνο φαίνεται τόσο άγευστο;
Το φαγητό στο αεροπλάνο μας φαίνεται άγευστο, αλλά δεν πρέπει να κατηγορούμε τις αεροπορικές εταιρείες. Η χαμηλή υγρασία σε συνδυασμό με την ατμοσφαιρική πίεση της καμπίνας σε υψηλό επίπεδο, μειώνουν την ευαισθησία των γευστικών καλύκων. Ερευνητές εκτιμούν ότι κατά τη διάρκεια πτήσεων, η ικανότητα να γευόμαστε τα γλυκά και τα αλμυρά κατά 30%. Γι’ αυτό το λόγο το φαγητό μας φαίνεται χωρίς ιδιαίτερη γεύση.
8. Γιατί υπάρχει μια τρύπα σε κάθε παράθυρο;
Λόγω της μεγάλης διαφοράς θερμοκρασίας και ατμοσφαιρικής πίεσης στο εσωτερικό της καμπίνας και εξωτερικά του αεροπλάνου, τα παράθυρα πρέπει να αντέχουν τεράστια πιέσεις. Αυτή η μικρή τρύπα στη μέση του παραθύρου σας, επιτρέπει στην εξισορρόπηση της πίεσης για την αποφυγή ρωγμών. Επιπλέον, αποτρέπει το θόλωμα και την ψύξη των τζαμιών.
9. Οι μάσκες οξυγόνου είναι σχεδιασμένες για να διαρκούν 15 λεπτά
Όταν πέφτει η ατμοσφαιρική πίεση στο εσωτερικό της καμπίνας, είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσουμε μάσκες οξυγόνου. Αλλά λίγοι γνωρίζουν ότι διαρκούν μόνο για 15 λεπτά. Αυτός ο χρόνος συνήθως είναι αρκετός για να επανέλθει το αεροπλάνο σε ύψος, όπου είναι δυνατόν οι επιβάτες να αναπνέουν χωρίς μάσκες.
10. Τα ελαστικά των αεροσκαφών δεν σκάνε κατά την προσγείωση
Τα ελαστικά των αεροσκαφών μπορούν να αντέξουν φορτίο 38 τόνων. Πριν χρειαστούν αντικατάσταση, το αεροσκάφος θα έχει κάνει πάνω από 500 προσγειώσεις με ταχύτητα που φτάνει τα 280 km / h. Η πίεση των ελαστικών αεροσκαφών είναι 6 φορές υψηλότερη από την πίεση στα κοινά οχήματα. Όταν έρχεται η στιγμή για αλλαγή, ένας γερανός ανασηκώνει το αεροσκάφος, όπως θα γινόταν με έναν γρύλο για το αυτοκίνητό σας.
11. Γιατί τα αεροπλάνα αφήνουν λευκά ίχνη στον ουρανό;
Αυτά τα λευκά ίχνη από αεροσκάφη στον ουρανό είναι ίχνη συμπύκνωσης, μετατροπή αερίου σε υγρό. Κατά τη διάρκεια της πτήσης, οι τουρμπίνες παράγουν ατμό, που σε επαφή με τα κρύα στρώματα της ατμόσφαιρας, δημιουργούνται λευκά ίχνη. Κάτι αντίστοιχο, γίνεται όταν αναπνέουμε στο κρύο.
Credit: Adme