H διαφήμιση είναι η κινητήρια δύναμη της προόδου, καθώς και μέσο χειραγώγησης του κοινού. Το καθήκον των διαφημιστών είναι να εμπλουτίσουν την πραγματικότητα και μερικές φορές να καλύψουν την αλήθεια, έτσι ώστε ο καταναλωτής να κοιτάξει το προϊόν και να σκεφτεί αμέσως: «Πρέπει να το αγοράσω».
Αποφασίσαμε να διενεργήσουμε μια μικρή έρευνα και να καταλάβουμε τις πιο κοινές παρανοήσεις, τις οποίες εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι αντιβαίνουν στην κοινή λογική.
11: Τα εσπεριδοειδή είναι η καλύτερη πηγή βιταμίνης C
Αλήθεια: Τα φρέσκα κυνόροδα της τριανταφυλλιάς έχουν περιεκτικότητα σε βιταμίνη C περίπου 650 mg / 100 g, η κόκκινη πιπεριά – 250 mg / 100 g, ακόμη και η μαύρη σταφίδα έχει περισσότερη περιέκτικότητα από ό, τι στα εσπεριδοειδή – 200 mg / 100 g.
Πώς εμφανίστηκε ο μύθος: Μέχρι το 1908, βιομηχανία πορτοκαλιών είχε απώλειες και οι παραγωγοί δεν είχαν χρόνο να πουλήσουν μεγάλες συγκομιδές καρπών. Ο Albert Lasker σκέφτηκε μια διαφημιστική εκστρατεία, στην οποία πρότεινε να φτιαχτεί χυμός από πορτοκάλια και να τον πίνουν για πρωινό ως πηγή βιταμίνης C.
10: Πρέπει να προσφέρετε ένα δαχτυλίδι με διαμάντι σε πρόταση γάμου
Αλήθεια: Μπορείτε να μη προσφέρετε και τίποτα.
Πώς εμφανίστηκε ο μύθος: Η διαφημιστική εκστρατεία «Diamonds Are Forever» συμπεριλαμβάνεται σε όλα τα βιβλία σπουδών του μάρκετινγκ, γιατί χάρη σε αυτή την απλή μορφή άνθρακα, ο οποίος είναι σε αφθονία στον κόσμο, θεωρείται ότι όχι μόνο είναι ελίτ δώρο, αλλά μετά το 1947 ένα υποχρεωτικό δώρο σε μια πρόταση γάμου.
9: Οι κάρτες θα πρέπει να συνοδεύονται με δώρο
Αλήθεια: Αυτό δεν είναι επίσης απαραίτητο.
Πώς εμφανίστηκε ο μύθος: Μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα, οι καρτ-ποστάλ ευχών στέλνονταν μόνο μέσω ταχυδρομείου και χάρη στη διαφημιστική εκστρατεία της Hallmark παραδίνονταν προσωπικά ως απαραίτητο συμπλήρωμα σε δώρο. Στη διαφήμιση, δόθηκε έμφαση στο γεγονός ότι είναι μια όμορφη κίνηση και μπορείτε να γράψετε θερμά λόγια που το άτομο θα θυμάται για μεγάλο χρονικό διάστημα.
8: Η οδοντόκρεμα πρέπει να απλωθεί σε όλο το μήκος της οδοντόβουρτσας
Αλήθεια: Αρκεί οδοντόκρεμα σε μέγεθος ενός μπιζελιού.
Πώς εμφανίστηκε ο μύθος: Κάθε μύθος σε αυτή τη λίστα εμφανίστηκε για έναν λόγο: να αυξηθεί ο αριθμός των πωλήσεων, και οι κατασκευάστριες εταιρείας οδοντόκρεμας δεν αποτελούν εξαίρεση. Σε κάθε διαφήμιση απλώνεται μεγάλη ποσότητα οδοντόκρεμας στη οδοντόβουρτσα – φαίνεται πιο όμορφη, και οι καταναλωτές θα την αγοράζουν πιο συχνά.
7: Η εικόνα του Άγιου Βασίλη εφευρέθηκε από την Coca-Cola
Αλήθεια: Για πρώτη φορά ο χαρακτήρας του Άγιου Βασίλη (με τη μορφή που τον γνωρίζουμε) ζωγράφισε ο καλλιτέχνης Thomas Nast στα τέλη του 19ου αιώνα.
Πώς εμφανίστηκε ο μύθος: Το πρωτότυπο του Άγιου Βασίλη είναι ο Άγιος Νικόλαος, ο οποίος φαινόταν νωρίτερα στις καρτ-ποστάλ αρκετά διαφορετικός: ένας ταπεινός μοναχός με ένα πράσινο χειμερινό παλτό. Το 1931 ξεκίνησε η διαφημιστική καμπάνια της Coca-Cola με σκοπό την αύξηση των πωλήσεων του αναψυκτικού το χειμώνα. Ο Άγιος Βασίλης της Coca-Cola ήταν σκίτσο του Haddon Sundblom, και δεν ήταν ο πρώτος, αλλά είναι η πιο επιτυχημένη εικόνα του όμορφου σύμβολο των Χριστουγέννων.
6: Η δυσκοιλιότητα είναι μια ασθένεια
Αλήθεια: Δεν υπάρχει τέτοια ασθένεια στη διεθνή βιβλιογραφία.
Πώς εμφανίστηκε ο μύθος: Η χρήση του όρου «δυσκοιλιότητα» στην Ευρώπη υποστηρίζεται από τις φαρμακευτικές εταιρείες, για την κατασκευή και προώθηση των φαρμάκων τους.
5: Υπάρχει ένα «κακό» φυτικό λάδι με χοληστερόλη
Αλήθεια: Κανένα φυτικό λάδι δεν περιέχει χοληστερόλη, παρά μόνο στο βούτυρο.
Πώς εμφανίστηκε ο μύθος: Ένα ακόμα τέχνασμα του μάρκετινγκ για αύξηση των πωλήσεων. Η επιγραφή «Δεν περιέχει …» προσελκύει την προσοχή των καταναλωτών, προκαλώντας εμπιστοσύνη και κάνοντας το άτομο να πιστεύει ότι αγοράζει κάποια ειδική κατηγορία ποιοτικού λαδιού.
4: Η μπύρα και τα αναψυκτικά σβήνουν τη δίψα
Αλήθεια: Τα ροφήματα με ζάχαρη και αλκοόλ προκαλούν δίψα.
Πώς εμφανίστηκε ο μύθος: Η διαφήμιση οποιωνδήποτε αναψυκτικών δίνει έμφαση ότι πρέπει να καταναλωθούν στη ζέστη. Οι κατασκευαστές προτιμούν να αποκρύψουν την αλήθεια ότι στην πραγματικότητα το μοναδικό πράγμα που μπορεί να σβήσει τη δίψα σας είναι το συνηθισμένο απλό νερό.
3: Μπέικον και αυγά είναι το τέλειο πρωινό
Αλήθεια: Δεν υπάρχει πειστική έρευνα για την επίδραση του πρωινού στην φιγούρα.
Πώς εμφανίστηκε ο μύθος: Στη δεκαετία του 1920, ο διάσημος σύμβουλος δημοσίων σχέσεων, Edward Burnays, ανέλαβε το καθήκον να αυξήσει την κατανάλωση μπέικον στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο ίδιος διέταξε μια μελέτη, όπου επιβεβαιώθηκε ότι ένα πλούσιο πρωινό είναι καλύτερο από το ελαφρύ. Αν το πρωινό πρέπει να είναι χορταστικό, τότε θα πρέπει να περιλαμβάνει περισσότερο μπέικον – αυτή η λογική ταίριαζε στους καταναλωτές και από τότε το 70% του μπέικον καταναλώνεται στο πρωινό όχι μόνο στις ΗΠΑ, αλλά σε όλο τον κόσμο.
2: Υπάρχουν ειδικά παυσίπονα για γυναίκες
Αλήθεια: Υπάρχουν σύνθετα φάρμακα που ταυτόχρονα έχουν αντισπασμωδικές, αναλγητικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.
Πώς εμφανίστηκε ο μύθος: Ο πόνος περιόδου στις γυναίκες είναι πολύ συνηθισμένος και οι κατασκευαστές φαρμάκων δεν έχασαν την ευκαιρία να κερδίσουν χρήματα. Γενικά φάρμακα, όπως η παρακεταμόλη και άλλα αναλγητικά, είναι φτηνά, ενώ είναι πιο επικερδές να πωλούν αυτά τα ίδια φαρμακευτικά συστατικά, αλλά σε μια άλλη συσκευασία με την επιγραφή «Βελτιωμένη φόρμουλα για πόνους περιόδου».
1: Τα ζελεδένια αρκουδάκια είναι γλυκά για παιδιά
Αλήθεια: Η σύνθεση αυτών των γλυκισμάτων περιλαμβάνει ζάχαρη, άμυλο, χρωστικές τροφίμων, αλλά δεν υπάρχει χυμός φρούτων. Μια άλλη εξαπάτηση είναι ότι τα πράσινα αρκουδάκια μπορεί να μην έχουν γεύση μήλου, αλλά φράουλας.
Πώς εμφανίστηκε ο μύθος:Το «παιδικό» σχήμα του γλυκίσματος δεν τα καθιστά ακόμα ωφέλιμα και ασφαλή για τα παιδιά. Οποιαδήποτε γλυκά έγκυρου κατασκευαστή και με κατανάλωση με μέτρο είναι ασφαλής, και είναι καλύτερο να αρνηθείτε να κάνετε αυθόρμητες αγορές γλυκών. Και όσον αφορά τα πράσινα αρκουδάκια, ορισμένοι κατασκευαστές τα φτιάχνουν με γεύση φράουλας, ενώ τα κόκκινα έχουν γεύση βατόμουρου.
Credit: Adme