Λένε ότι τα πάντα έχουν εφευρεθεί στον κόσμο. Με αυτό είναι δύσκολο να μη συμφωνήσουμε, κοιτάζοντας πόσα παρόμοια προϊόντα υπάρχουν στα ράφια των καταστημάτων.
Συγκεντρώσαμε για εσάς μάρκες που προσπαθούν για δεκαετίες να ανταγωνιστούν για την προσοχή μας με διαφορετικούς βαθμούς επιτυχίας.
Pepsi εναντίον Coca-Cola
Όλοι γνωρίζουν ότι η ανθρωπότητα μπορεί να χωριστεί σε 2 ομάδες: εκείνους που αγαπούν την Pepsi, και εκείνους που προτιμούν την Coca-Cola.
Πειράματα έδειξαν ότι η γεύση αυτών των αναψυκτικών στην πραγματικότητα διαφέρει. Η Pepsi είναι πιο γλυκιά και έχει μια επίγευση εσπεριδοειδών, ενώ ο αιώνιος αντίπαλος της είναι έχει άρωμα βανίλιας.
Αλλά η σύνθεσή τους είναι σχεδόν πανομοιότυπη. Ωστόσο, στην ετικέτα της Coca-Cola, σε αντίθεση με την Pepsi, τα συστατικά της αναγράφονται, ενώ στην Pepsi κρύβονται πίσω από μια ποικιλία από «Ε» συντηρητικά. Έτσι, για παράδειγμα, το ορθοφωσφορικό οξύ υποδεικνύεται ως Ε338.
Παρεμπιπτόντως, η ακριβής φόρμουλα της Coca-Cola δεν είναι γνωστή, αλλά οι κατασκευαστές της Pepsi δεν κρύβουν την σύνθεσή της.
Lay’s εναντίον Pringles
Δύο ακόμα αιώνιοι αντίπαλοι είναι τα πατατάκια Lay’s και τα Pringles. Οι γεύσεις που προσφέρουν οι κατασκευαστές, είναι σχεδόν πανομοιότυπες, αλλά οι οπαδοί των Lay’s σχεδόν ποτέ δεν θα φάνε Pringles, και το αντίστροφο.
Στην πραγματικότητα, τα πατατάκια Pringles φτιάχνονται από πατάτες μόνο κατά 42%, και για την παραγωγή τους χρησιμοποιείται ζύμη μαγιάς. Αλλά τα Lay’s είναι πατατάκια με την κλασική έννοια, που είναι τηγανητές φέτες πατάτας.
Ωστόσο, οι κατασκευαστές δεν κρύβουν τη σύνθεση των προϊόντων τους, έτσι ώστε εμείς οι ίδιοι να επιλέξουμε αυτό που θέλουμε.
Lipton εναντίον Nestea
Ο ανταγωνισμός μεταξύ αυτών των δύο αναψυκτικών, δεν είναι τόσο γνωστός αλλά είναι εξίσου έντονος με εκείνο της Pepsi και της Coca-Cola. Η γεύση τους είναι σχεδόν ταυτόσημη, και η σύνθεση δεν είναι πολύ διαφορετική – αποτελείται από συμπυκνωμένο τσάι, νερό και ζάχαρη ή γλυκαντικές ουσίες. Ωστόσο, σύμφωνα με την ετικέτα για την παραγωγή του μαύρου τσαγιού της Nestea χρησιμοποιούνται φυσικές γεύσεις, ενώ για το Lipton αρωματικές ουσίες.
Ωστόσο, όπως φαίνεται, οι οπαδοί του Lipton είναι πολύ περισσότεροι, εξαιτίας της ανταγωνιστικής πολιτικής της εταιρείας και η παραγωγή του Νestea θα σταματήσει σε πολλές χώρες το 2018.
Orbit εναντίον Dirol
Αν και πάλι, η ομοιότητα της σύνθεσης είναι σχεδόν πανομοιότυπη, η τσίχλα εξακολουθεί να είναι διαφορετική. Και δεν είναι μόνο στη συσκευασία. Πειράματα που πραγματοποιήθηκαν από απλούς ανθρώπους έχουν δείξει ότι η γεύση της Orbit διαρκεί λίγο περισσότερο από ό, τι της Dirol. Όσον αφορά τη γεύση: σύμφωνα με μια έρευνα , οι περισσότεροι αγοραστές, το 61%, προτιμούν τη μέντα.
BonAqua εναντίον Aqua Minerale
Και τι γίνεται με το συνηθισμένο μη ανθρακούχο νερό δύο ακόμη αιώνιων αντιπάλων, της BonAqua και της Aqua Minerale; Φαίνεται ότι δεν υπάρχει διαφορά, αλλά, σύμφωνα με την ετικέτα, η σκληρότητα του νερού διαφέρει: στο νερό BonAqua είναι 3,5 μονάδες, ενώ στο Aqua Minerale είναι – 7.
Ωστόσο, αυτό δεν είναι το πιο σημαντικό πράγμα. Αν διαβάσετε προσεκτικά τις ετικέτες στα δύο μπουκάλια, μπορείτε να μάθετε ότι αυτό το νερό προέρχεται από κεντρική πηγή παροχής νερού, ή πιο απλά, από τη βρύση. Φυσικά, περνά μέσα από πολλά στάδια καθαρισμού και φιλτραρίσματος, αλλά το γεγονός αυτό βέβαια παραμένει.
Χάμπουργκερ Burger King εναντίον χάμπουργκερ McDonald ‘s
Το πιο δημοφιλές φαγητό σε κάθε εστιατόριο fast food είναι, φυσικά το χάμπουργκερ. Ωστόσο, αυτές οι συνταγές με μπιφτέκι κρέας ή ψάρι, ακόμη και αν έχουν το ίδιο όνομα, μερικές φορές διαφέρουν σημαντικά. Πάρτε, για παράδειγμα, ένα τσίζμπεργκερ.
Το ψωμάκι BURGER KING είναι πασπαλισμένο με σουσάμι, ενώ το ψωμάκι στα McDonald ‘s είναι σκέτο. Το τσίζμπεργκερ στα BURGER KING δεν έχει κρεμμύδι σε αντίθεση με το μπέργκερ του ανταγωνιστή. Όσο για την ενεργειακή αξία, τότε, όπως αναφέρεται στις ιστοσελίδες των κατασκευαστών, το τσίζμπεργκερ στα McDonald ‘s περιέχει 300 θερμίδες και ένα τσίζμπεργκερ από το Burger King περιέχει 550 θερμίδες.
Credit: Adme