«Εάν θέλετε να επιτύχετε στην ζωή σας, θα χρειαστεί να γνωρίζετε 4 πράγματα. Να γνωρίζετε τι θέλετε, γιατί το θέλετε, πότε το θέλετε και τέλος να γνωρίζετε τι θυσίες είστε διατεθειμένοι να κάνετε για να το πετύχετε». Μέσα σε αυτές τις 37 λέξεις συμπυκνώνεται η φιλοσοφία και ο τρόπος σκέψης του Γιάννη Σαχτούρα. Του Έλληνα που απέτυχε αμέτρητες φορές στην ζωή του, αλλά δεν επέτρεψε ποτέ στις επιχειρηματικές η προσωπικές αποτυχίες να τον λυγίσουν.
Αντίθετα, τις χρησιμοποίησε όλες κάθε φορά ως σημεία αφετηρίας για το επόμενο βήμα του, αδιαφορώντας για το πόσο μετέωρο ήταν, καθώς παρέμενε προσηλωμένος σον στόχο του που δεν ήταν άλλος από το να γίνει εκατομμυριούχος.
Η πρώτη φορά που εξέφρασε ξεκάθαρα αυτή την επιθυμία, το να βγάλει λεφτά δηλαδή, ήταν το 1992. Τότε ήταν 32 ετών και αποφάσισε να συμμετάσχει σε σεμινάρια αυτοβελτίωσης μετά από προτροπή ενός φίλου του, που τον έβλεπε να μαραζώνει, αφού ακόμη δεν είχε κατορθώσει να εκπληρώσει τα όνειρά του, παρά τις απόπειρές του που συνήθως κατέληγαν σε αποτυχία.
Εκείνη την εποχή ο γεννημένος στην Αίγυπτο, αλλά μεγαλωμένος μετά τα 7 χρόνια του στην Αθήνα νέος, βρισκόταν στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Είχε σπουδάσει οικονομικά και μάρκετινγκ και είχε εργαστεί παράλληλα με τις σπουδές του σε τουριστικό γραφείο μέχρι το 1986, όταν και συνειδητοποίησε ότι εκεί ποτέ δεν θα ήταν δυνατό να αξιοποιήσει πλήρως τα ταλέντα και τις ικανότητές του. Τρία χρόνια νωρίτερα είχε χάσει και τον πατέρα του, που ήταν το πρότυπό του και μετά από εκείνη την απώλεια, δεν υπήρχε κάτι να τον κρατήσει στην Ελλάδα.
Στην Αμερική ξεκίνησε με το κλασικό κλισέ των Ελλήνων μεταναστών. Έπιασε δουλειά σε εστιατόριο και παράλληλα προσπαθούσε να βελτιώσει το ακαδημαϊκό υπόβαθρό του παρακολουθώντας μαθήματα μάρκετινγκ αλλά και υπολογιστών. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο εντάχθηκε και η απόπειρα αυτοβελτίωσης και τα σχετικά σεμινάρια. Εκεί, λοιπόν, ο εισηγητής αφού άκουσε την επιθυμία του, τον προέτρεψε να ακολουθήσει ένα κόλπο. Δηλαδή να ετοιμάσει μια επιταγή με εντολέα και δικαιούχο τον εαυτό του, συμπληρώνοντας το ποσό με το οποίο θα ήταν ικανοποιημένος εφόσον το λάμβανε. Ο Γιάννης Σαχτούρας δεν έκανε… εκπτώσεις στις επιθυμίες του. Συμπλήρωσε επταψήφιο νούμερο –και συγκεκριμένα 1.000.000 δολάρια- και έθεσε ένα χρονικό όριο τριών ετών προκειμένου να το πετύχει.
Ακριβώς μια τριετία αργότερα ο Σαχτούρας όχι μόνο δεν είχε συγκεντρώσει το εκατομμύριο, αλλά βρέθηκε και φεσωμένος μέχρι τον λαιμό. Η τυχοδιωκτική φύση του τον είχε οδηγήσει στον Παναμά όπου είχε ιδρύσει μια εταιρεία που ειδικευόταν σε αντικλεπτικά συστήματα αυτοκινήτων. Αν και αρχικά όλα έμοιαζαν αν πηγαίνουν κατ’ ευχή (με 67 καταστήματα σε 17 χώρες!), το 1999 η επιχείρηση πτώχευσε και ο ίδιος είδε ακόμη και την προσωπική περιουσία του να κάνει «φτερά» αφού είδε να του κόβουν λόγω οφειλών το ρεύμα και στη συνέχεια τις τράπεζες να κατάσχουν τόσο το σπίτι του όσο και το αυτοκίνητό του.
Βιώνοντας ακριβώς το αντίθετο από αυτό που ονομάζουμε «success story», ο 42χρονος πια Σαχτούρας έπεσε σε κατάθλιψη που τον κράτησε ανενεργό για αρκετούς μήνες, πριν κάνει πράξη την δική του φιλοσοφία ζωής, μαζέψει τα κομμάτια του και επιδιώξει ξανά να πετύχει στην ζωή του.
Ο 21ος αιώνας τον βρήκε να συνεχίζει μέσω του διαδικτυακού μάρκετινγκ να βρει το παράθυρο ευκαιρίας που έψαχνε πάντα. Δοκίμασε διάφορες φόρμουλες, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία και τελικά το 2008 έφτασε για δεύτερη φορά αντιμέτωπος με τον όλεθρο της χρεοκοπίας. Η εταιρεία φωτισμού δημοσίων κτηρίων αποδείχθηκε λανθασμένο βήμα. Τόσο λανθασμένο ώστε να αναγκαστεί ο ίδιος να επιβιώνει χάρις σε συγγενείς και φίλους την ίδια ώρα που οι τράπεζες του έπαιρναν και πάλι τα πάντα και εκείνος πάλευε ξανά με το τέρας της κατάθλιψης.
Αν κάποιος τον έβλεπε τότε και γνώριζε το παρελθόν του ίσως να πόνταρε ότι επρόκειτο για έναν άνθρωπο έτοιμο να αποδεχτεί την προσωπική ήττα του, μετά από τόσα και τόσα χτυπήματα. Και όμως… Ο Σαχτούρας δεν άφησε ούτε αυτή την πτώση να αποδειχτεί μοιραία. Σηκώθηκε, τίναξε από πάνω του στην σκόνη της αποτυχίας και έκανε αυτό που ήξερε να κάνει πάντα. Δοκίμασε ξανά. Και πάλι στο διαδικτυακό μάρκετινγκ, αλλά αυτή τη φορά με διαφορετικό προϊόν. Έγινε συνεργάτης της εταιρείας Organo Gold η οποία πουλά καφέ φτιαγμένο από… μανιτάρια. Εκεί που άλλοι δεν έβλεπαν τίποτε ενδιαφέρον σε αυτό, ο Σαχτούρας διέκρινε την απόλυτη ευκαιρία στο… γανόδερμα
Το γανόδερμα είναι ένα μανιτάρι με παράξενη εμφάνιση που αναπτύσσεται πάνω στο ξύλο, κυρίως σε μεγάλα δέντρα (ζωντανά ή νεκρωμένα), σε δάση των τροπικών περιοχών της Ασίας. Η Organo προμηθεύεται γανόδερμα, που αναπτύσσεται πάνω σε κορμούς δέντρων χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση, σε μεγάλα υψόμετρα στα βουνά Wuyi της κινεζικής επαρχίας Fuzhou.
Μόλις 1,5 χρόνο μετά ήταν τόσο επιτυχημένος που το 1.000.000 ευρώ το οποίο κάποτε είχε θέσει ως στόχο του, φάνταζε (και ήταν)… ψίχουλα. Η επιτυχία του, μάλιστα, μετά από τόσα συνεχόμενα χτυπήματα, ήταν τέτοια που «ανάγκασε» ακόμη και το σινεμά να ασχοληθεί μαζί του, με την ταινία «Τhe Milliondollar Date» που περιγράφει αυτήν ακριβώς την πολυτάραχη πορεία του μέχρι την απόλυτη δικαίωση!