Ο Σμηναγός Ιπτάμενος της 335 Μοίρας Βασίλης Καλογερίδης αναδείχθηκε ο καλύτερος εκπαιδευόμενος και μας έκανε όλους περήφανους.
Ο Ελληνας σμηναγός Βασίλης Καλογερίδης
Ο Σμηναγός Βασίλειος Καλογερίδης ονομάστηκε «Course Warrior» στο Νατοϊκό «Top Gun». Δηλαδή ο πιλότος που θα ήθελαν όλοι οι νατοϊκοί ιπτάμενοι να τον είχαν στο πλάι τους στο σχηματισμό σε μια πραγματική επιχείρηση.
Σύμφωνα με το onalert.gr η διάκριση αυτή ήρθε στην χώρα μας, στα Ελληνικά φτερά, από την 335 Μοίρα «Τίγρης» της 116 Πτέρυγας Μάχης του Αράξου.
Ποιο συγκεκριμένα, η 335 Μοίρα συμμετείχε στην 1η Εκπαιδευτική Σειρά Αέρος για το 2018 του Tactical Leadership Programme (TLP), στην Αεροπορική Βάση Albacete στην Ισπανία.
Για το σκοπό αυτό, μεταστάθμευσαν από την 116 ΠΜ τέσσερα από τα τελευταίας γενιάς αεροσκάφη της χώρας μας, F-16 BLK 52+ ADV. Στην αποστολή συμμετείχαν ως εκπαιδευόμενοι δύο Ιπτάμενοι σε ρόλο Blue, δυο Ιπτάμενοι ως «External Fighters – Red Air», δύο Αξιωματικοί της ειδικότητας του Ελεγκτή Αεράμυνας, ένας εκ των οποίων από την 343 Μοίρα και μια Υπαξιωματικός Πληροφοριών από την 335 Μοίρα.
Συμμετείχαν, επιπλέον, αεροσκάφη και εκπαιδευόμενοι από Νατοϊκές χώρας: 4 F-16 από την Ολλανδία, 4 Γαλλικά Mirage 2000D και 2 Rafale του Γαλλικού Ναυτικού, 2 Ιταλικά και 4 Γερμανικά EF-2000 (Eurofighter) και 4 Ισπανικά F-18. Επίσης, για την υποστήριξη των αποστολών συμμετείχαν 2 Γαλλικά Rafale, 2 Ισπανικά EF-2000 (Eurofighter) και 2 Ισπανικά F-18, ελικόπτερα από την Ισπανία και Ιταλία, Αεροσκάφος υποστήριξης ναυτικών επιχειρήσεων P-3, Αεροσκάφη Ηλεκτρονικού Πολέμου, ΝΑΤΟ AWACS και το Ιταλικό AWACS, τύπου Phoenix.
Τα στελέχη της 335 Μοίρας απέσπασαν εξαιρετικές κριτικές για το επίπεδο της εκπαίδευσής τους, την τακτική αντίληψη και την αποτελεσματικότητά τους στο σύνολο των Αποστολών που κλήθηκαν να εκτελέσουν. Συγκεκριμένα, ο Ελληνικός σχηματισμός «Βέλος» πέτυχε τα υψηλότερα ποσοστά μεταξύ των υπολοίπων συμμετεχόντων υπό την αρχηγία του Σμηναγού Γεώργιου Σκουργιά
Ποια είναι η 335 Μοίρα «Τίγρης»
«Είναι η παλαιότερη Μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας, αφού συγκροτήθηκε όταν η Ελλάδα ήταν υπό κατοχή από τους Γερμανούς τον Οκτώβριο του 1941 στο αεροδρόμιο Ακίρ της Παλαιστίνης, δηλαδή λίγους μήνες μετά την ολοκληρωτική κατάληψη της Ελλάδας από τους Γερμανούς.
Οι πρώτοι πιλότοι της Μοίρας ήταν στελέχη της Ελληνικής Βασιλικής Αεροπορίας που είχαν σταλεί στο Ιράκ από το 1940 για να εκπαιδευτούν από τους Βρετανούς, καθώς και αρκετοί πιλότοι που κατέφυγαν στην περιοχή μετά την κατάληψη της Ελλάδας, για να συνεχίσουν τον αγώνα ως την απελευθέρωση της χώρας.
Η Μοίρα εφοδιάστηκε με τα μαχητικά αεροσκάφη Hurricane-IIB στην αρχή, και μετά με τα Hurricane-IIC και υπαγόταν στην 339 Πτέρυγα Μάχης της RAF. Με τα αεροσκάφη αυτά επιχειρεί έως τον Δεκέμβριο του 1943, οπότε και τα αντικαθιστά με τα σύγχρονα Spitfire VB και VC […]
Από το 2009 όμως ξεκινά μία νέα εποχή τόσο για την 335Μ όσο και για την Π.Α. γενικότερα.
Η Μοίρα σταματά πλέον να πετά με τα Α-7 Ε και αρχίζει να παραλαμβάνει τα ολοκαίνουρια Α/Φ τέταρτης γενιάς F-16 BLK 52 (Advanced), στις καινούριες της εγκαταστάσεις που κατασκευάστηκαν στο χώρο της 116ΠΜ. Η παραλαβή τους ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2010 ενώ από τον Μάρτιο του ίδιου χρόνου η Μοίρα αναλαμβάνει να εντάξει στην οπλοστάσιο της Π.Α. το πλέον σύγχρονο Α/Φ τέταρτης γενιάς, συμπεριλαμβανομένου όπλων όπως το JSOW-JDAM, του συστήματος LINK-16 , καθώς και του καινούριου RECCE POD.
Πλέον οι χειριστές της 335Μ αναλαμβάνουν να εκτελέσουν όλη την γκάμα Αεροπορικών αποστολών μέρα και νύχτα και υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, αφού το Α/Φ με το οποίο είναι εξοπλισμένη η Μοίρα είναι ικανό να εκτελέσει με την ίδια αποτελεσματικότητα όλες τις αποστολές της Π.Α. και του ΝΑΤΟ. Έτσι οι χειριστές της 335Μ συνεχίζουν την ένδοξη ιστορία της πετώντας σε όλα τα μήκη και τα πλάτη τόσο του Ελληνικού εναέριου χώρου , όσο και του Ευρωπαϊκού ουρανού με τα Α/Φ F-16 BLK 52.