Γιατί όταν γεμίσει ξανά το πορτοφόλι μας, τρέχουμε κατευθείαν στα καταστήματα χωρίς καν να το σκεφτούμε; Με κάθε νέα αγορά νιώθουμε όλο και πιο ευτυχισμένοι, αλλά λίγες μέρες αργότερα αυτή η ικανοποίηση συχνά φύγει. Αποφασίσαμε λοιπόν ότι είναι καιρός να ασχοληθούμε με αυτό το πρόβλημα και θελήσαμε να καταλάβουμε τι είναι αυτά μας κάνουν πραγματικά ευτυχισμένους.
Το κύριο εμπόδιο για την ευτυχία είναι η προσαρμογή. Από τη στιγμή που κάτι που αγοράσαμε, το συνηθίζουμε και δεν μας ενθουσιάζει πια, το επίπεδο της ικανοποίησης πέφτει και είμαστε αναγκασμένοι να ψάξουμε για την επόμενη αγορά. Αυτή η διαδικασία επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά.
Ωστόσο, μία έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο του Cornell βρήκε έναν τρόπο για να σπάσει αυτόν τον φαύλο κύκλο. Ο καθηγητής ψυχολογίας Thomas Gilovich έδειξε πως βιώνουμε την ίδια αύξηση ευτυχίας όταν αγοράζουμε κάτι που θέλουμε με όταν κάνουμε ένα ταξίδι. Αλλά – και εδώ είναι το πιο σημαντικό σημείο – η ευτυχία που προέρχεται από την αγορά, μειώνεται με την πάροδο του χρόνου, ενώ οι μνήμες από την εμπειρία του ταξιδιού μας, συνεχίζουν να μας προμηθεύουν με ορμόνες που μας κάνουν ευτυχισμένους για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Με την επίσκεψή μας σε διάφορα events ή κάποια ασυνήθιστα δρόμενα, τα ταξίδια, η εκμάθηση νέων δεξιοτήτων, ακόμα και τα extreme sports – όλα αυτά είναι μια ιδανική πηγή ευτυχίας για τον καθένα.
Μια νέα συσκευή ή ακόμη και ένα νέο αυτοκίνητο θα γίνει τελικά απλώς άλλο ένα συνηθισμένο αντικείμενο, ή ακόμα χειρότερα, κάτι παλιό και ξεπερασμένο. Κάθε νέα ανάμνηση, από την άλλη πλευρά, γίνεται μια πραγματική πηγή χαράς που μας μένει για ολόκληρη τη ζωή μας.
Credits: Bright Side